“De klanten waren onder de indruk van onze mooie warme salon en het jonge team
waarmee we ons presenteren”, vertelt Charelle. “Bezoekers hebben ook veel leuke
reacties achtergelaten op onze Facebookpagina, wat we natuurlijk erg waarderen.”
VERTROUWEN
Het getuigt van vertrouwen om een kapperszaak te openen in onze hoofdstad. Er
is veel concurrentie en de klanten zijn kritisch. Charelle is ervan overtuigd dat dat
vertrouwen terecht is. Ze wijst op de rijke geschiedenis van AMI: “Het bedrijf heeft
in de loop der jaren maar liefst tachtig vestigingen geopend in Nederland. Het werd
echt tijd om ook in de hoofdstad van start te gaan. De locatiekeuze voor het winkel-
centrum Mosveld is uiteraard bewust. AMI Kappers heeft goede ervaringen met win-
kelcentra en dat zal zich ook nu vertalen in veel aanloop”, verwacht Charelle. Dat er
binnenkort nog een andere kapsalon opent in het winkelcentrum vindt Charelle geen
probleem: “Concurrentie houdt je scherp, maar belangrijker is dat AMI een eigen
vaktechnisch team heeft, dat regelmatig naar het buitenland reist om de nieuwste
trends op te pikken. Deze worden vertaald naar een eigen trendcollectie. Op elke
vestiging worden de nieuwste knip- en kleurtechnieken gepresenteerd, waardoor we
altijd ‘up to date’ zijn.”
NIEUWE FORMULE
De vestiging in Amsterdam-Noord is niet alleen de eerste vestiging van AMI Kappers
in onze hoofdstad, maar het is ook de tweede salon in Nederland volgens de nieuwe
formule, waarbij haar- en wellnessbeleving centraal staan. Dit betekent bijvoorbeeld
dat de salon ruimte biedt aan zes verschillende AMI-werelden, elk met een eigen
expertise.
ZES AMI WERELDEN
Van kleuren tot knippen en van föhnen tot scheren, in elke AMI-zone vinden klanten
gespecialiseerde haarstylisten met uitgebreide kennis op dat vlak. De zes zones zijn:
• Knipzone: of je nu komt voor jouw vertrouwde coupe of een complete metamorfose,
in de knipzone gaat trendy haarmode hand in hand met vakkundige kniptechnieken.
• Relaxzone: zoals de naam al aangeeft, staat ontspanning centraal. Hier kunnen
klanten terecht voor verzorgende IVY Treats en hoofdhuidmassages.
• Colorzone: deze wereld staat compleet in het teken van kleur. Klanten doen ideeën
op met de unieke kleurmuur en laat hun coupe op vakkundige wijze kleuren
volgens de laatste trends.
• Men’s World: een stoere zone, waar heren terecht kunnen voor gentlemen
behandelingen. Denk aan authentiek scheren, trimmen of een ambachtelijke
knipbehandeling.
• Blow Dry Bar: hier krijgen klanten binnen vijftien tot dertig minuten een prachtig
gestylde coupe, met een professionele touch.
• Shoppingzone: hier vind je een uitgebreid assortiment aan verzorgings- en styling-
producten, waaronder het eigen haarverzorgingsmerk IVY Hair Care. Doordat
klanten hier alle producten kunt ruiken, voelen en proberen, biedt deze zone hen
een mooie winkelervaring.
OVER AMI KAPPERS
AMI Kapper is al bijna vijftig jaar een bedrijf met een nuchtere en dynamische kappers-
formule, waar traditionele waarden, ambacht en creatief handwerk hand in hand gaan
met de laatste trends en technieken. Het familiebedrijf telt circa tachtig vestigingen in
Nederland en heeft daarnaast een eigen opleidingssysteem. De Beauty Academy by AMI
Kappers is een erkend leertraject dat intensief samenwerkt met diverse regionale oplei-
dingscentra in Nederland. AMI Kappers is online te volgen op Instagram en Facebook.
Meer informatie:
AMI Hoofdkantoor
Tel. 0570-200225
www.amikappers.nlD
E
K
A P P E R
N R
4 2 0 1 6 57