Previous Page  57 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 57 / 60 Next Page
Page Background

“De klanten waren onder de indruk van onze mooie warme salon en het jonge team

waarmee we ons presenteren”, vertelt Charelle. “Bezoekers hebben ook veel leuke

reacties achtergelaten op onze Facebookpagina, wat we natuurlijk erg waarderen.”

VERTROUWEN

Het getuigt van vertrouwen om een kapperszaak te openen in onze hoofdstad. Er

is veel concurrentie en de klanten zijn kritisch. Charelle is ervan overtuigd dat dat

vertrouwen terecht is. Ze wijst op de rijke geschiedenis van AMI: “Het bedrijf heeft

in de loop der jaren maar liefst tachtig vestigingen geopend in Nederland. Het werd

echt tijd om ook in de hoofdstad van start te gaan. De locatiekeuze voor het winkel-

centrum Mosveld is uiteraard bewust. AMI Kappers heeft goede ervaringen met win-

kelcentra en dat zal zich ook nu vertalen in veel aanloop”, verwacht Charelle. Dat er

binnenkort nog een andere kapsalon opent in het winkelcentrum vindt Charelle geen

probleem: “Concurrentie houdt je scherp, maar belangrijker is dat AMI een eigen

vaktechnisch team heeft, dat regelmatig naar het buitenland reist om de nieuwste

trends op te pikken. Deze worden vertaald naar een eigen trendcollectie. Op elke

vestiging worden de nieuwste knip- en kleurtechnieken gepresenteerd, waardoor we

altijd ‘up to date’ zijn.”

NIEUWE FORMULE

De vestiging in Amsterdam-Noord is niet alleen de eerste vestiging van AMI Kappers

in onze hoofdstad, maar het is ook de tweede salon in Nederland volgens de nieuwe

formule, waarbij haar- en wellnessbeleving centraal staan. Dit betekent bijvoorbeeld

dat de salon ruimte biedt aan zes verschillende AMI-werelden, elk met een eigen

expertise.

ZES AMI WERELDEN

Van kleuren tot knippen en van föhnen tot scheren, in elke AMI-zone vinden klanten

gespecialiseerde haarstylisten met uitgebreide kennis op dat vlak. De zes zones zijn:

• Knipzone: of je nu komt voor jouw vertrouwde coupe of een complete metamorfose,

in de knipzone gaat trendy haarmode hand in hand met vakkundige kniptechnieken.

• Relaxzone: zoals de naam al aangeeft, staat ontspanning centraal. Hier kunnen

klanten terecht voor verzorgende IVY Treats en hoofdhuidmassages.

• Colorzone: deze wereld staat compleet in het teken van kleur. Klanten doen ideeën

op met de unieke kleurmuur en laat hun coupe op vakkundige wijze kleuren

volgens de laatste trends.

• Men’s World: een stoere zone, waar heren terecht kunnen voor gentlemen

behandelingen. Denk aan authentiek scheren, trimmen of een ambachtelijke

knipbehandeling.

• Blow Dry Bar: hier krijgen klanten binnen vijftien tot dertig minuten een prachtig

gestylde coupe, met een professionele touch.

• Shoppingzone: hier vind je een uitgebreid assortiment aan verzorgings- en styling-

producten, waaronder het eigen haarverzorgingsmerk IVY Hair Care. Doordat

klanten hier alle producten kunt ruiken, voelen en proberen, biedt deze zone hen

een mooie winkelervaring.

OVER AMI KAPPERS

AMI Kapper is al bijna vijftig jaar een bedrijf met een nuchtere en dynamische kappers-

formule, waar traditionele waarden, ambacht en creatief handwerk hand in hand gaan

met de laatste trends en technieken. Het familiebedrijf telt circa tachtig vestigingen in

Nederland en heeft daarnaast een eigen opleidingssysteem. De Beauty Academy by AMI

Kappers is een erkend leertraject dat intensief samenwerkt met diverse regionale oplei-

dingscentra in Nederland. AMI Kappers is online te volgen op Instagram en Facebook.

Meer informatie:

AMI Hoofdkantoor

Tel. 0570-200225

www.amikappers.nl

D

E

K

A P P E R

N R

4 2 0 1 6 57