I
N H O U D
D
E
O
P T I C I E N
N R
3 2 0 1 5
4
P 13. Coverstory
Eyezen is ontwikkeld om de brildrager met ontspannen ogen te laten genieten van een digitale levensstijl. Dat de digitale wereld in korte tijd een vlucht heeft genomen
is geen nieuws, wel de gevolgen die deze nieuwe manier van kijken met zich meebrengt. Essilor deed dan ook onderzoek naar het kijkgedrag en de kijkhouding van
consumenten en kwam met een aantal vernieuwende conclusies. Essilor zou Essilor niet zijn als men niet gelijk met een oplossing kwam voor deze nieuwe manier van
kijken: Eyezen!
43
P 43. Rondetafelgesprek
De redactie van De Opticien had een rondetafelgesprek met internationale genodigden Robin Chalmers en Phil
Morgan. Maar ook Marco van Beusekom van Johnson & Johnson en optometrist Eef van der Worp schoven aan. Wij
legden hen enkele stellingen voor over de silicone hydrogel markt, de daily disposals en hoe zij de toekomst zien
van de contactlens.
P 37. Hoya Faculty biedt trainingen aan in Budapest
Hoya wil de kennis met alle geïnteresseerden in deze branche delen en houdt daarom tweemaal per jaar een toe-
gankelijke presentatie in Budapest met de laatste ontwikkelingen. Hierbij kan de klant kennismaken met nieuwe
testmethoden waarmee de optiek de consument het beste kan bedienen en zich hierin kan onderscheiden. Tijdens
de presentatie wordt de informatie op een interactieve manier weergegeven zodat de cursisten direct vragen kunnen
stellen of kunnen reageren. De overdracht van kennis over refractieprocedures, glasadvies en glazen aanmeten is
gebaseerd op de dagelijkse praktijk, waarin de klant voorop staat.
37
13
P 19. Mykita First –
debuut collectie brillen voor
kinderen
Het Duitse brillenmerk Mykita maakt in
het voorjaar van 2015 haar debuut met
de eerste brillencollectie voor kinderen,
genaamd Mykita First. Mykita First is een
brillencollectie ontworpen voor kinderen
vanaf acht jaar oud. De collectie is ont-
staan in samenwerking met een groep
kinderen, waar er is gewerkt vanuit het
stijlgevoel van deze jonge partners. De
monturen zijn verstelbaar, krasbestendig
en robuust maar licht van gewicht, alle-
maal met het oog op het actieve leven van
deze jonge doelgroep.