Previous Page  4 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 76 Next Page
Page Background

I

N H O U D

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 5

4

P 13. Coverstory

Eyezen is ontwikkeld om de brildrager met ontspannen ogen te laten genieten van een digitale levensstijl. Dat de digitale wereld in korte tijd een vlucht heeft genomen

is geen nieuws, wel de gevolgen die deze nieuwe manier van kijken met zich meebrengt. Essilor deed dan ook onderzoek naar het kijkgedrag en de kijkhouding van

consumenten en kwam met een aantal vernieuwende conclusies. Essilor zou Essilor niet zijn als men niet gelijk met een oplossing kwam voor deze nieuwe manier van

kijken: Eyezen!

43

P 43. Rondetafelgesprek

De redactie van De Opticien had een rondetafelgesprek met internationale genodigden Robin Chalmers en Phil

Morgan. Maar ook Marco van Beusekom van Johnson & Johnson en optometrist Eef van der Worp schoven aan. Wij

legden hen enkele stellingen voor over de silicone hydrogel markt, de daily disposals en hoe zij de toekomst zien

van de contactlens.

P 37. Hoya Faculty biedt trainingen aan in Budapest

Hoya wil de kennis met alle geïnteresseerden in deze branche delen en houdt daarom tweemaal per jaar een toe-

gankelijke presentatie in Budapest met de laatste ontwikkelingen. Hierbij kan de klant kennismaken met nieuwe

testmethoden waarmee de optiek de consument het beste kan bedienen en zich hierin kan onderscheiden. Tijdens

de presentatie wordt de informatie op een interactieve manier weergegeven zodat de cursisten direct vragen kunnen

stellen of kunnen reageren. De overdracht van kennis over refractieprocedures, glasadvies en glazen aanmeten is

gebaseerd op de dagelijkse praktijk, waarin de klant voorop staat.

37

13

P 19. Mykita First –

debuut collectie brillen voor

kinderen

Het Duitse brillenmerk Mykita maakt in

het voorjaar van 2015 haar debuut met

de eerste brillencollectie voor kinderen,

genaamd Mykita First. Mykita First is een

brillencollectie ontworpen voor kinderen

vanaf acht jaar oud. De collectie is ont-

staan in samenwerking met een groep

kinderen, waar er is gewerkt vanuit het

stijlgevoel van deze jonge partners. De

monturen zijn verstelbaar, krasbestendig

en robuust maar licht van gewicht, alle-

maal met het oog op het actieve leven van

deze jonge doelgroep.