D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 5 3
C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakblad voor de optiek- en
contactlenzenbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
024-3246146
Fax:
024-3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.deopticien.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Hoofdredactie:
Else Witten
e.witten@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie
microfilm of welke andere wijze dan
ook, zonder voorafgaande toestemming
van de uitgever.
De Opticien besteedt de grootst
mogelijke aandacht aan de juistheid
van de informatie die in het vaktijd-
schrift wordt opgenomen. Fouten zijn
echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd
zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
COVERSTORY
AVA BRILLEN LANCEERT
DIGITALE-VERTEGENWOORDIGER.NLEYECATCHER
MET
OPTICAL SUPPLY
NAAR
MAZZUCCHELLI
SPECIAL
ALLES OVER DE CENTROP SALES EN HALL OF FRAMES
VAN 6 EN 7 SEPTEMBER AANSTAANDE
Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche
|
September 2015
|
15e jaargang no. 4
|
Prijs
€
10,50
de opticien
SPECIAL:
H
ALL
OF
F
RAMES
En toen was de vakantie voorbij, is de batterij weer opgeladen en gaan we vol goede
moed aan de slag voor de tweede helft van het jaar. Wat gaat het ons brengen en moe-
ten we wellicht van koers wisselen om het jaar toch nog succesvol af te sluiten? Of
heeft de zomer u geen windeieren gelegd en presteert u boven verachting goed? Een
juiste planning, budgetindicatie en marketingplan geeft u een goed beeld hoe de zaak
(bij) te sturen. Als opticien/ondernemer komt er veel meer op u af dan pakweg tien
jaar geleden. De ketens besteden veel tijd en energie aan reclame-uitingen, nieuwe
initiatieven als Mr. Spex doen hun intrede in de branche en Ace & Tate opent haar
eerste fysieke winkel in Amsterdam.
In het interview op pagina tien en elf met Optitrade Retailgroep gaan we dieper in op
deze vragen en waarom al deze ontwikkelingen juist ook kansen bieden. Want dat er
genoeg kansen zijn voor de zelfstandige opticien, daar is geen twijfel over. Maar hoe
die plek te veroveren in de steeds dynamischere ondernemerswereld? Ook wordt dui-
delijk dat u hier absoluut niet alleen in staat. Tijdens het event Optitrade & Trends, dat
georganiseerd wordt op 14 september, wordt ook het internationale kader geschetst,
waardoor de macro economische ontwikkelingen u een houvast kunnen geven hoe
de juiste koers te varen. Kortom, laat u inspireren op deze dag!
In de optiek betekent september natuurlijk ook de maand van de beurzen en de eve-
nementen. Niet alleen de Hall of Frames, Centrop Sales en de Silmo in Parijs staan
op het programma, ook de tweede editie van Niche in België op 30 augustus belooft
weer veel goeds. De vorige editie was een groot succes bij onze zuiderburen en dat
smaakt naar meer.
Traditiegetrouw besteden wij weer uitgebreid aandacht aan de Hall of Frames,
waarvan vaktijdschrift De Opticien sponsor is. In deze uitgave treft u dan ook een
uitgebreide ‘special’ aan waar de vele Hall of Frames merken uitgelicht en besproken
worden. Een leuk weetje is overigens dat Hall of Frames dit najaar precies tien jaar
bestaat. Wat begon als een klein initiatief is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige
beurs waar de fraaie designer labels uit de optiek te vinden zijn. Een mooie prestatie
van het Hall of Frames-team, waar ik ze graag mee feliciteer!
Een supergoed najaar gewenst!
Hoofdredacteur De Opticien
De Visie
Els e Wi tt en
Ligt u op koers
?