Previous Page  3 / 120 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 120 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 5 3

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

024-3246146

Fax:

024-3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: (+31) (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

COVERSTORY

AVA BRILLEN LANCEERT

DIGITALE-VERTEGENWOORDIGER.NL

EYECATCHER

MET

OPTICAL SUPPLY

NAAR

MAZZUCCHELLI

SPECIAL

ALLES OVER DE CENTROP SALES EN HALL OF FRAMES

VAN 6 EN 7 SEPTEMBER AANSTAANDE

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

September 2015

|

15e jaargang no. 4

|

Prijs

10,50

de opticien

SPECIAL:

H

ALL

OF

F

RAMES

En toen was de vakantie voorbij, is de batterij weer opgeladen en gaan we vol goede

moed aan de slag voor de tweede helft van het jaar. Wat gaat het ons brengen en moe-

ten we wellicht van koers wisselen om het jaar toch nog succesvol af te sluiten? Of

heeft de zomer u geen windeieren gelegd en presteert u boven verachting goed? Een

juiste planning, budgetindicatie en marketingplan geeft u een goed beeld hoe de zaak

(bij) te sturen. Als opticien/ondernemer komt er veel meer op u af dan pakweg tien

jaar geleden. De ketens besteden veel tijd en energie aan reclame-uitingen, nieuwe

initiatieven als Mr. Spex doen hun intrede in de branche en Ace & Tate opent haar

eerste fysieke winkel in Amsterdam.

In het interview op pagina tien en elf met Optitrade Retailgroep gaan we dieper in op

deze vragen en waarom al deze ontwikkelingen juist ook kansen bieden. Want dat er

genoeg kansen zijn voor de zelfstandige opticien, daar is geen twijfel over. Maar hoe

die plek te veroveren in de steeds dynamischere ondernemerswereld? Ook wordt dui-

delijk dat u hier absoluut niet alleen in staat. Tijdens het event Optitrade & Trends, dat

georganiseerd wordt op 14 september, wordt ook het internationale kader geschetst,

waardoor de macro economische ontwikkelingen u een houvast kunnen geven hoe

de juiste koers te varen. Kortom, laat u inspireren op deze dag!

In de optiek betekent september natuurlijk ook de maand van de beurzen en de eve-

nementen. Niet alleen de Hall of Frames, Centrop Sales en de Silmo in Parijs staan

op het programma, ook de tweede editie van Niche in België op 30 augustus belooft

weer veel goeds. De vorige editie was een groot succes bij onze zuiderburen en dat

smaakt naar meer.

Traditiegetrouw besteden wij weer uitgebreid aandacht aan de Hall of Frames,

waarvan vaktijdschrift De Opticien sponsor is. In deze uitgave treft u dan ook een

uitgebreide ‘special’ aan waar de vele Hall of Frames merken uitgelicht en besproken

worden. Een leuk weetje is overigens dat Hall of Frames dit najaar precies tien jaar

bestaat. Wat begon als een klein initiatief is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige

beurs waar de fraaie designer labels uit de optiek te vinden zijn. Een mooie prestatie

van het Hall of Frames-team, waar ik ze graag mee feliciteer!

Een supergoed najaar gewenst!

Hoofdredacteur De Opticien

De Visie

Els e Wi tt en

Ligt u op koers

?