D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 6
I
N H O U D
5
P. 54 DUTZ EYEWEAR Niet alleen een nieuwe najaarscollectie wordt gepresenteerd bij Dutz. Vorig jaar verhuisde het bedrijf naar een spiksplinternieuwe locatie in het Brabantse Oss. Vanuit hier is het bedrijf nog beter is staat de opticien te bedienen. “We willen graag laten zien wat we doen en waar we voor staan. Bij Dutz ontwerpen we de brillen ‘in-house’. Dat is een heel proces, waarmee we de opticien graag kennis laten maken. Doordat dit pand voldoende ruimte heeft, beschikken we over de mogelijkheid opticiens te ontvangen voor een gezellige en leerzame Dutz-dag.”P. 126 JOCHEM, VOOR OGEN &
OOGZORGCENTRUM ZWOLLE
Arie en Annette van Vliet zijn ondernemers die niet bang zijn hun hoofd boven
het maaiveld uit te steken, maar dat doen ze zeker niet zomaar. Ze willen name-
lijk niets liever dan dat de brillen die ze verkopen en adviezen die ze geven echt
helpen bij het bieden van beter zicht. Passie en liefde voor het vak noemen ze
dat. Om deze ‘hulp’ nog verder te verbeteren is het nieuwe Oogzorgcentrum
direct naast de deur gebouwd. Of beter gezegd, winkel en Oogzorgcentrum
lopen vloeiend in elkaar over, maar kunnen - door de eigen ingangen - ook
prima apart bezocht worden. De redactie van De Opticien spreekt met Arie en
Annette over dit bijzondere project.
P. 94 ALLES VOOR EEN ONVERGETELIJKE KLANTREIS
Vanaf het eerste moment dat een consument beseft dat hij of zij een bril of
contactlenzen nodig heeft, tot het moment van aankoop: het is een hele reis
die de klant aflegt. Eén die al begint nog voordat de klant bij u in de winkel
staat en waar ook nog eens vele bestemmingen mogelijk zijn. Hoe zorgt u dat
de klant bij u in de winkel komt en niet kiest voor een concurrent? En hoe krijgt
u een tevreden klant die opnieuw de reis met u aangaat? Essilors filosofie: bied
de consument de best mogelijke klantreis in uw winkel. Een vijf sterren ervaring
waar het uw klant aan niets ontbreekt.
126 94