Previous Page  126 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 126 / 132 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 6

126

O

P T I E K

I N

B E E L D

ARIE EN ANNETTE VAN VLIET ZIJN ONDERNEMERS DIE NIET BANG ZIJN HUN HOOFD

BOVEN HET MAAIVELD UIT TE STEKEN, MAAR DAT DOEN ZE ZEKER NIET ZOMAAR.

ZE WILLEN NAMELIJK NIETS LIEVER DAN DAT DE BRILLEN DIE ZE VERKOPEN EN ADVIE-

ZEN DIE ZE GEVEN ECHT HELPEN BIJ HET BIEDEN VAN BETER ZICHT. PASSIE EN LIEFDE

VOOR HET VAK NOEMEN ZE DAT. OM DEZE ‘HULP’ NOG VERDER TE VERBETEREN IS

HET NIEUWE OOGZORGCENTRUM ZWOLLE DIRECT NAAST DE DEUR GEBOUWD.

OF BETER GEZEGD, WINKEL EN OOGZORGCENTRUM LOPEN VLOEIEND IN ELKAAR

OVER, MAAR KUNNEN - DOOR DE EIGEN INGANGEN - OOK PRIMA APART BEZOCHT

WORDEN. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN SPREEKT MET ARIE EN ANNETTE OVER DIT

BIJZONDERE PROJECT.

Jochem, voor ogen

In 1998 namen Arie en Annette de winkel, toen met twee medewerkers, over. In 2006 durfden ze

het aan met de verrassende en persoonlijke winkelnaam Jochem, voor ogen. Achttien jaar later

met inmiddels 27 medewerkers, zetten de ondernemers de volgende stap in hun bestaan.

De winkel is na een grondige restauratie in nauw overleg met monumentenzorg een toonbeeld

van een geslaagde mix van historie en moderne vormgeving. Zo is het Oogzorgcentrum nieuw

gebouwd midden tussen de oude historie van de stad en toch weet het moeiteloos te integreren

in het stadsbeeld. En ook binnen is de overgang van winkel naar Oogzorgcentrum subliem opge-

lost door een functionele zitruimte waar onder andere een latte macchiato gedronken kan wor-

den. Kunst, functionaliteit en ruimtelijkheid zorgen bovendien voor een prettige werkomgeving.

“We hebben de zaak een totale restyle gegeven en fors uitgebreid”, vertelt Arie van Vliet.

“Er is veel meer rust, we kunnen onze producten beter presenteren én we kunnen extra diensten

bieden als kleurstijl-, en voor wie dat wenst, make-up advies.”

OOGZORGCENTRUM

ZWOLLE