Previous Page  4 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 76 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

5 2 0 1 5

4

I

N H O U D

P. 10 Interview

Essilor presenteert een compleet nieuw Uneyeted-programma. Genoeg reden voor de redactie van vaktijdschrift De Opticien om een afspraak te maken met Sebastiaan

de Jong, General Manager Essilor Nederland. Sinds juli vorig jaar staat hij aan het roer bij de Nederlandse divisie van de glasfabrikant uit Zevenaar. Een jaar waarin de

optiekmarkt is veranderd. Onderscheidende producten zijn nog altijd van essentieel belang om je als zelfstandig opticien voldoende te kunnen onderscheiden. Maar ook

het benutten van andere aspecten van het ondernemerschap is steeds belangrijker en verdient de nodige aandacht. Sebastiaan de Jong vertelt ons over de rol die Essilor

vervult om de zelfstandige opticien zoveel mogelijk te ondersteunen in zijn proces naar onderscheidend vermogen.

24

P. 24 Coverstory

Wat maakt een bedrijf bijzonder? Wie zijn zij? Hoe spelen zij in op de ontwikkelingen in een dynamische markt?

Vragen waar elke ondernemer constant mee bezig is. Zo ook bij Holland Optical Company. Het Nederlandse

HOC werd in 1981 in Diemen opgericht door Lou Teunissen. In 1998 kwam HOC in handen van BBGR, één

van de belangrijkste leveranciers voor de ontwikkeling en productie van hoogwaardige brillenglazen, coatings

en services. HOC en BBGR hebben sindsdien een sterk partnership opgebouwd, waarmee opticiens zich in

hun bedrijfsvoering kunnen onderscheiden. Belangrijk, zeker in een tijd waarin de marktontwikkelingen zich in

snel tempo opvolgen, filiaalbedrijven veel communicatiekracht tonen en nieuwe toetreders op de markt komen.

Tegelijk willen consumenten meer aandacht voor complete oogzorg en vragen naar nieuwe kijkoplossingen voor

een steeds actievere lifestyle. De redactie treedt in gesprek met Rob van Groeningen, directeur HOC en HOI

over hoe het bedrijf met nieuwe initiatieven, services en verkooptools de opticien sterker maakt in zijn positie.

P. 46 MOV van Mykita Iedereen is een eigen en uniek persoon. Het is een cliché dat in veel verschillende situaties wordt opgerakeld. In dit geval is dat echter terecht. Ieder gezicht heeft namelijk een eigen topografie. Mykita speelt hierop in met de lijn My Very Own. Door gebruik te maken van 3D-technologie en een speciaal ontwikkeld algoritme kan het bedrijf brillen maken die perfect aansluiten op de kenmerken van ieder afzonderlijk gezicht. 46 10 P. 72 Mr. Brown “Mr. Brown: een unieke combinatie van 'Specs & Beans'. Optiek en koffie. Dat is bijzonder. En vooral gezellig. Omdat het kopen van een bril léuk moet zijn.” Dit is de gedachten achter de zaak van Gert-Jan en Evert De Bruijn die in april dit jaar de deuren van Mr. Brown opende in het centrum van Eindhoven. Bij Mr. Brown komen historie en toekomst samen, maar vooral ook veel brillen en koffie! De redactie van De Opticien spreekt met Gert Jan en Evert over de eerste maanden na de opening en het bijzondere concept achter de zaak.