Previous Page  5 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 76 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

5 2 0 1 5 5

I

N H O U D

P. 56 “2Dotz heeft ons een andere kijk op de markt gegeven” Succesverhalen delen we graag. Maar wat als een project of winkel niet slaagt? Volgens Paul Mol van Sandmann Optiek uit Apeldoorn zijn juist ook deze verhalen interessant. “Ik heb immers veel geleerd toen ons project 2Dotz niet het geoogde resultaat behaalde, en wellicht kan iemand anders er ook lering uit trekken.” Zo hebben Paul Mol en zijn zakenpartner Patrick Sterrenberg in april dit jaar de deuren van de unieke optiekwinkel 2Dotz bewust gesloten. Een winkel waarmee zij hun nek hadden uitgestoken door een compleet verfrissend en nieuw concept neer te zetten speciaal gericht op een jonge doelgroep. “We geloven nog steeds in het concept, maar we moesten ook zo eerlijk tegen elkaar zijn om de beslissing te nemen er niet in de huidige vorm mee door te gaan. Het concept bleek niet haalbaar in deze tijd en niet op de manier waarop wij het gedaan hebben in Apeldoorn.” P. 41 ‘Simplexity’ bij Ora Ito voor Lightec Op de Silmo in Parijs sprak de redactie van De Opticien met Ora Ito. Ora Ito is een Franse Designer (19 77) die al op zijn negentiende jaar beroemd werd om zijn iconische designs en architectonische hoogstandjes. Ora Ito kan het beste beschreven worden als een designer pur sang. Hij werkte onder andere samen met grote merken als Vuitton, Apple en Nike. Zijn filosofie luidt ‘simplexity’ waarmee hij tracht de kunst te pakken te krijgen om een object met complexe functies er zo simpel mogelijk uit te laten zien. 41