34
P
a k k r a c h t
n r
5 2 0 1 6
A L L 4 P A C K
Parijse beurs
IN
FONKELNIEUW JASJE
DE VERPAKKINGSWERELD VERANDERT
IN RAZEND TEMPO. EN DE
BEURSWERELD? DIE MOET MEE.
DAT IS WAT ZE IN PARIJS GEDACHT
HEBBEN. IN DE LICHTSTAD VINDT VAN
14 TOT EN MET 17 NOVEMBER DE
EERSTE EDITIE VAN EMBALLAGE EN
MANUTENTION-OPVOLGER ALL4PACK
PLAATS. BEURSMANAGER VÉRONIQUE
SESTRIÈRES REISDE SPECIAAL NAAR
NEDERLAND OM UITLEG TE GEVEN
OVER ALLE NOVITEITEN.
‘Let’s be creative!’, die zin siert in zwierige letters de eerste sheet van de presentatie die Sestrières op haar laptop toont. Met
dat nieuwe motto speelt ALL4PACK in op de ontwikkelingen in de verpakkingswereld, die het moet hebben van al haar inno-
vaties. “En het motto sluit ook aan bij de ontwikkelingen van de beurs zelf”, vult de Française aan. “We zijn creatief geweest,
hebben veel veranderd.”
Er bestaat een grappig filmpje met straatinterviews van de ALL4PACK-organisatie. Daarin struikelen sommige Fransen over de
uitspraak van de beursnaam. “All quatre pack”, klinkt het. Sestrières glimlacht: “Fransen uit het zakenleven kunnen prima met
deze Engelse term uit de voeten, hoor. Waarom die nieuwe naam? De huidige markt richt zich op de globale verpakkingsketen,
vanaf grondstoffen tot intralogistiek en de verzending van orders. Dat is meer dan emballage en manutention. De beurs focust
zich om die reden nu op packaging, processing, printing en handling. Dat zijn de vier hoofdthema’s, vandaar ALL4PACK.”
Niet alleen de naam, maar ook de indeling van de beurs heeft een facelift ondergaan. Waar voorheen de hallen 4, 5 en 6 van
expositiecentrum Paris Nord Villepinte in gebruik waren voor EMBALLAGE en MANUTENTION, is ALL4PACK opgeschoven
naar 5, 6 en 7. “Daardoor hebben alle exposanten een nieuwe plaats gekregen. Ook dat bedoelen we met ‘let’s be creative!’.
Er is een heel nieuwe beurs ontstaan. We hopen dat dat exposanten en bezoekers een boost geeft.”
INDRUKWEKKENDE CIJFERS
Het ‘nieuwe’ ALL4PACK kan bogen op een lange historie. De beurs, die om de twee jaar plaatsvindt, heeft wortels die terugvoe-
ren tot vlak na de Tweede Wereldoorlog en kan ook in 2016 weer indrukwekkende cijfers overleggen. Zo worden halverwege
november maar liefst 1600 exposanten en zo’n 100.000 bezoekers verwacht in Parijs. Daarnaast wordt de beurs gewaardeerd.
Het tevredenheidspercentage onder exposanten lag bij de 2014-editie voor exposanten op 82 en onder bezoekers zelfs op 88
procent.
“Daar zijn we blij mee”, zegt Sestrières, “maar we blijven hard werken. We hebben onze beurs, bezoekers en exposanten én
daar hopen we graag nóg meer waarde aan toe te voegen. We willen iets extra’s aanbieden met ALL4PACK. Dat doen we door
het beursprogramma uit te breiden met exclusieve onderdelen.”
“VEERTIG PROCENT VAN DE BEZOEKERS
KOMT OP GEEN ENKELE ANDERE BEURS”