Previous Page  34 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 34 / 44 Next Page
Page Background

34

P

a k k r a c h t

n r

5 2 0 1 6

A L L 4 P A C K

Parijse beurs

IN

FONKELNIEUW JASJE

DE VERPAKKINGSWERELD VERANDERT

IN RAZEND TEMPO. EN DE

BEURSWERELD? DIE MOET MEE.

DAT IS WAT ZE IN PARIJS GEDACHT

HEBBEN. IN DE LICHTSTAD VINDT VAN

14 TOT EN MET 17 NOVEMBER DE

EERSTE EDITIE VAN EMBALLAGE EN

MANUTENTION-OPVOLGER ALL4PACK

PLAATS. BEURSMANAGER VÉRONIQUE

SESTRIÈRES REISDE SPECIAAL NAAR

NEDERLAND OM UITLEG TE GEVEN

OVER ALLE NOVITEITEN.

‘Let’s be creative!’, die zin siert in zwierige letters de eerste sheet van de presentatie die Sestrières op haar laptop toont. Met

dat nieuwe motto speelt ALL4PACK in op de ontwikkelingen in de verpakkingswereld, die het moet hebben van al haar inno-

vaties. “En het motto sluit ook aan bij de ontwikkelingen van de beurs zelf”, vult de Française aan. “We zijn creatief geweest,

hebben veel veranderd.”

Er bestaat een grappig filmpje met straatinterviews van de ALL4PACK-organisatie. Daarin struikelen sommige Fransen over de

uitspraak van de beursnaam. “All quatre pack”, klinkt het. Sestrières glimlacht: “Fransen uit het zakenleven kunnen prima met

deze Engelse term uit de voeten, hoor. Waarom die nieuwe naam? De huidige markt richt zich op de globale verpakkingsketen,

vanaf grondstoffen tot intralogistiek en de verzending van orders. Dat is meer dan emballage en manutention. De beurs focust

zich om die reden nu op packaging, processing, printing en handling. Dat zijn de vier hoofdthema’s, vandaar ALL4PACK.”

Niet alleen de naam, maar ook de indeling van de beurs heeft een facelift ondergaan. Waar voorheen de hallen 4, 5 en 6 van

expositiecentrum Paris Nord Villepinte in gebruik waren voor EMBALLAGE en MANUTENTION, is ALL4PACK opgeschoven

naar 5, 6 en 7. “Daardoor hebben alle exposanten een nieuwe plaats gekregen. Ook dat bedoelen we met ‘let’s be creative!’.

Er is een heel nieuwe beurs ontstaan. We hopen dat dat exposanten en bezoekers een boost geeft.”

INDRUKWEKKENDE CIJFERS

Het ‘nieuwe’ ALL4PACK kan bogen op een lange historie. De beurs, die om de twee jaar plaatsvindt, heeft wortels die terugvoe-

ren tot vlak na de Tweede Wereldoorlog en kan ook in 2016 weer indrukwekkende cijfers overleggen. Zo worden halverwege

november maar liefst 1600 exposanten en zo’n 100.000 bezoekers verwacht in Parijs. Daarnaast wordt de beurs gewaardeerd.

Het tevredenheidspercentage onder exposanten lag bij de 2014-editie voor exposanten op 82 en onder bezoekers zelfs op 88

procent.

“Daar zijn we blij mee”, zegt Sestrières, “maar we blijven hard werken. We hebben onze beurs, bezoekers en exposanten én

daar hopen we graag nóg meer waarde aan toe te voegen. We willen iets extra’s aanbieden met ALL4PACK. Dat doen we door

het beursprogramma uit te breiden met exclusieve onderdelen.”

“VEERTIG PROCENT VAN DE BEZOEKERS

KOMT OP GEEN ENKELE ANDERE BEURS”