Previous Page  40 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 40 / 44 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

5 2 0 1 6

40

B

e d r i j f s p r o f i e l

Met Questocart wil Holland naast de ondernemer aan tafel schuiven om samen

met hem en zijn medewerkers te komen tot meest geschikte verpakkingscon-

cept voor hun product. Elk product heeft een eigen doelstelling voor de functie

van een verpakking. Voor het ene product kan het een noodzakelijk kwaad zijn

om geen schade op te lopen en voor het andere product is het belangrijk om

een wezenlijk onderscheid op het schap te maken. In de meeste gevallen is het

een combinatie van eisen waar een verpakking aan moet voldoen en dat maakt

verpakkingsvraagstukken vaak complexer dan het op het eerste gezicht lijkt.

“Deze complexiteit is precies waar wij onze specialiteit van hebben gemaakt.

Reden waarom er bij Questocart alleen mensen werken die ruime ervaring

hebben in de wereld van verpakkingen. Maar het komt ook voor dat er voor

speciale projecten specialistische kennis ingehuurd wordt om tot een 100%

resultaat te komen”, aldus Paul Holland.

INTAKE

Bij de projecten waar Questocart met name mee te maken krijgt, gaat het

vaak om nieuwe producten of bestaande producten die in een geheel nieuw

‘jasje’ gestoken moeten worden. “Het intakegesprek voor zo’n nieuw traject

is daarom van essentieel belang”, verduidelijkt Paul Holland. “Er wordt veel

aandacht besteed aan allerlei details om er zeker van te zijn dat alle criteria

voor de nieuwe verpakking duidelijk in beeld komen en op de juiste waarde

worden ingeschat. Zo praten we niet alleen over het product dat verpakt moet

worden, maar ook over het logistieke proces waar de verpakking mee te maken

krijgt, over de wijze waarop het product verpakt gaat worden en door wie.

In welke markten moet het product verkocht worden en wat het profiel van

de consument is. Juist door het stellen van een paar extra vragen, kun je veel

problemen voor zijn.”

UITWERKING

“De extra dimensie die Questocart haar klanten biedt, is dat ze met ons over

alle soorten van verpakkingen kunnen spreken. Dus van kartonnen doosjes

tot glazen flesjes en van etiketten tot de dopjes op de flessen. Dit maakt dat

Questocart een one-stop-shop is voor alle verpakkingsbehoeften van haar klan-

“BIJ

QUESTOCART

IS COMPLEXITEIT

EEN SPECIALITEIT!”

98% VAN HET NEDERLANDSE BEDRIJFSLEVEN BESTAAT UIT MKB-

BEDRIJVEN. DEZE WETEN OVER HET ALGEMEEN ALLES VAN HUN

CORE BUSINESS, MAAR ESSENTIËLE KENNIS VAN VERPAKKINGEN

ONTBREEKT HIER VAAK. DEZE WORDT VAAK GEHAALD BIJ HUN VER-

PAKKINGSLEVERANCIER, MAAR JE KUNT JE AFVRAGEN OF DIE VER-

PAKKINGSLEVERANCIER WEL HET GOEDE ADVIES GEEFT. HET ADVIES

VAN EEN VERPAKKINGSLEVERANCIER IS ER VAAK OP GERICHT OM

ZIJN MACHINECAPACITEIT TE VULLEN. DERHALVE WORDT ER DUS

VAAK VANUIT DE AANBODZIJDE GEWERKT IN PLAATS VAN MARKT-

OF VRAAGGEORIËNTEERD. DEZE GEDACHTE HIELD PAUL HOLLAND,

EIGENAAR VAN QUESTOCART BV, AL GERUIME TIJD BEZIG; ZEKER IN

DE TIJD DAT HIJ ER ZELF AAN MEE DEED TOEN HIJ NOG ZELF EEN

PRODUCTIE BEDRIJF HAD. BEGIN 2009 BESLOOT HIJ HET ROER OM TE

GOOIEN EN NAM HIJ AFSCHEID VAN HET ZELF PRODUCEREN.

Rep Ringel (verpakkingsdesign en ontwerp) en Paul Holland

(algemeen directeur)