35
P
a k k r a c h t
n r
5 2 0 1 6
WOORDEN EN DADEN
Wie een kijkje neemt op
www.all4pack.com(aanrader!) ziet dat
Sestrières woorden gekoppeld zijn aan daden. De lijst met interes-
sante randactiviteiten van de Parijse beurs is zo lang dat het te ver
gaat hem hier volledig over te nemen. In het oog springen onder
meer de uitreiking van de Pack Expert Innovation Awards; de Best
Pack 4.0 – over de toekomst van connected packaging - én een tv-
podium waarop dagelijks (ook via Youtube) gesprekken te volgen zijn
met gezaghebbende gasten over onder meer industrie 4.0, de strijd
tegen verspilling, en de verpakking als booster voor de supply chain
en e-commerce.
Wat ALL4PACK van nog meer toegevoegde waarde voorziet, is het
Pack Experts Comité. Daarin werkt de organisatie samen met een
kleine twintig multinationals als Coca-Cola, L’Oréal en Philips.
Sestrières is lovend: “Op die manier weten we precies wat de actuele
sectorontwikkelingen zijn en kunnen we als beurs een toonaangevend
trefpunt vormen op het terrein van verpakken en intralogistiek voor
het EMEA- gebied (Europa, Midden-Oosten en Afrika, red.).”
EIGEN DNA
Wereldwijd vinden er honderden verpakkingsbeurzen plaats en zelfs
in Europa zijn ze niet op de vingers van een hand te tellen. ALL4PACK
behoort tot de grootste verpakkingsbeurzen op het continent en weet
zich tegelijkertijd te onderscheiden. “Wij zijn complementair, anders
dan andere beurzen”, weet Sestrières. “Dat roepen we niet uit ons
zelf, maar bezoekers vertellen dat. Wij hebben echt ons eigen DNA.”
Waar hem dat in zit? “Bij sommige andere beurzen ligt de focus
echt op machines. Op ALL4PACK krijg je het hele packaging-pakket.
Daarnaast vind je in Parijs een onderscheidend randprogramma en
komen er bij ons ook veel ‘topbuyers’ uit Afrika en het Midden-
Oosten.” Dat is nog niet alles. “40 procent van onze bezoekers komt
op geen enkele andere beurs. Wil je hen ontmoeten dan móet je
gewoon op ALL4PACK zijn. Daarbij is de return on investment van
beursdeelname goed. Van de 100.000 bezoekers komt bijna 80 pro-
cent met een investeringsproject. Het is niet voor niets dat exposanten
zo tevreden zijn.”
NEDERLAND OP PLAATS ZES
Vanuit Nederland reizen er ook meer en meer mensen af naar de Parijse beurs. Op een
lijst met aantallen buitenlandse bezoekers en exposanten neemt ons land zelfs een zesde
plaats in. Wilt u zelf meer weten over de mogelijkheden op ALL4PACK? Neem dan contact
op met Promosalons. Die organisatie kan u adviseren over bezoek en deelname aan de
Franse verpakkingsbeurs. Alle informatie over het evenement zelf is uiteraard te vinden via
de website van de beurs zelf.
Meer informatie:
Promosalons Nederland
Tel. 020-4620020
www.promosalons.nlen
www.all4pack.com