C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
S
E C O N D
S
K I N
N R
1 2 0 1 6 3
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.second-skin.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Simone Vos
s.vos@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMirjam Voots (media-adviseur)
m.voots@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoel-
de informatie.
weemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
Vakinformatie voor de totale Lingerie- en Badmodebranche
|
Januari 2016
|
11e jaargang no.1
|
Prijs
€
10,50
second skin
COVERSTORY
ES VAN SCHIJNDEL
WONDERBRA
EN
SHOCKABSORBER
INTERVIEW
BONNETERIE DE GROOTE / ESKIMO
REPORTAGE
HANRO & WILLY HERMANN
B
EURSSPECIAL
WINTER
2016/2017
Simone Vos
Oudjaarsdag is voor mij altijd een moment van bezinning. Meestal ga ik dan naar mijn
ouderlijk huis in de Achterhoek en overdenk ik daar het jaar. Ik word er nostalgisch van
als ik bedenk wat er in het afgelopen jaar allemaal is gebeurd en hoe snel de tijd vaak
gaat.
Ieder jaar denk ik weer: ‘Goh, dit jaar is omgevlogen zeg.’ Cliché, maar waar. Als ik kijk
naar Second Skin, is het jaar snel voorbij gegaan en nu staan de collecties voor de herfst/
winter 2016 alweer voor de deur.
Het lijkt helemaal niet zo lang geleden dat een beursdag in juli vorig jaar op LingeriePRO
in Antwerpen mijn eerste werkdag was. De beachwear die daar gepresenteerd werd is
nog nauwelijks uit m’n hoofd verdwenen, of de nieuwe collecties staan alweer klaar. De
volgende editie van de beurs is alweer bijna aangebroken, evenals die van de beurs in
Almere. Dus wordt het tijd om vooruit te kijken: een gloednieuw jaar vol mogelijkheden,
kansen en uitdagingen ligt voor ons.
Misschien bent u net een lingeriespeciaalzaak gestart of heeft u een verbouwing voor de
boeg. Of wellicht zijn er in de privésfeer zaken die u bezighouden dit jaar. 2016 biedt
in ieder geval de mogelijkheid om er met een frisse blik weer tegenaan te gaan. Ook bij
ons als uitgeverij van een achttal b-to-b-titels zijn er ontwikkelingen die u niet zullen
ontgaan. Naast vaktijdschrift Second Skin geven wij nog een zevental vaktitels uit in
uiteenlopende branches. Dus hebben wij van vaktijdschrift Second Skin heldere doelen
en plannen voor het komende jaar vastgesteld.
Zo willen wij u op verfrissende wijze informeren over de laatste ontwikkelingen in de
bodyfashionbranche en geloven we in een optimale combinatie van print en online.
Waren we vorig jaar al begonnen met een nieuwe verfrissende restyling, dit jaar zet-
ten wij dit door. Het resultaat is in deze uitgave te zien! En ook online gaan we deze
koers voorzetten, zodat on- en offline elkaar nog meer gaan versterken. U als lezer bent
immers ook steeds vaker op het internet en social media te vinden.
Verder staat deze editie van Second Skin in het teken van de beurzen in Antwerpen en
Almere en de collecties die er gepresenteerd worden. Onder andere warme herfsttinten
wisselen verfijnde details af in de nieuwe lijnen. Daarnaast is Salon International de la
Lingerie net achter de rug als Second Skin op uw deurmat valt.
In het grote interview vertellen Dirk van Steenberghe en Ingrid Macours van Bonneterie
de Groote / Eskimo Belgium NV over de merken en over de nieuwe collecties. De
coverstory laat de vernieuwde Wonderbra-collecties zien en de nieuwe technologieën
die Wonderbra inzet voor een beter draagcomfort, staan ook centraal in deze coverstory.
Daarnaast had ik de eer om met Eurovet,
de organisatie van Salon International de
la Lingerie en Interfilière in Parijs, op pers-
reis mee te mogen naar de fabrieken van
lingeriemerk Hanro en stoffenfabrikant
Willy Hermann in Oostenrijk. Een mooie
gelegenheid om achter de schermen van
een groot lingeriemerk te mogen kijken en
daar uiteraard ook uitgebreid verslag van
te doen in deze Second Skin.
Ik wens u veel leesplezier en daarnaast
wens ik u een gelukkig 2016 toe. Laten
we er iets moois van maken met z’n allen!
‘HET IS TIJD OM VOORUIT TE KIJKEN
NAAR DE NIEUWE LINGERIEBEURZEN’
De Visie