Previous Page  42 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 42 / 52 Next Page
Page Background

S

P E C I A L

:

B

E E N M O D E

, N

I G H T

- &

H O M E W E A R

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5

42

Vorig jaar vertelde Stefan ons al dat Kunert de pijlen richt op drie behoefte-

categorieën, te weten: Elegance, Function en Fashion. De beenmode die het

Duitse merk produceert, wordt verdeeld onder deze drie groepen. Onder

‘Elegance’ vallen de klassieke panty’s met glans of mat als ondertoon, van 15

denier tot 80 denier en veelal 3D garens. De ‘Function’-groep is één van de

sterkste series van Kunert. De producten die onder deze groep vallen, hebben

een bepaalde functie. Ze worden – net als alle andere producten – ontwikkeld

door de eigen research & development afdeling. De ‘Fashion’-serie tot slot,

bevat alle fashion-producten en standaard artikelen in trendkleuren. Deze serie

is verantwoordelijk voor vijftien tot twintig procent van de totale jaaromzet.

Innovatie

Kunert heeft deze smallere benadering aangenomen omdat het zich dan beter kan

richten op de specifieke vraag. Stefan vertelt: “Consumenten willen geen stan-

daard panty’s. Ze willen een panty met een perfecte pasvorm en de beste

kwaliteit voor een acceptabele prijs. Kunert is bij uitstek het merk dat zich

hiermee kan identificeren en een uitstekende ‘value for money’ kan bieden.

Om die reden hebben we dan ook besloten om de diepte in te gaan. We zetten

de klant centraal, luisteren naar de vraag van de doelgroep en denken na over

het ‘wanneer’ en ‘waarom’ van een product. Dit resulteert in innovaties zoals

naadloze panty’s, long-size panty’s, warm-up en fresh-up panty’s en panty’s van

chinchillan-garen waarbij het onmogelijk is om een ladder te hebben.”

Value for money

Om een uitstekende ‘value for money’ te kunnen bieden, bepaalt Kunert de

prijs niet meer vanuit productie-oogpunt maar vanuit marktbenadering. “Dat

betekent dat we soms genoegen moet nemen met minder marge”, legt Stefan

uit. “De laatste jaren zijn er dan ook nauwelijks prijsverhogingen doorgevoerd.

Ons prijsbeleid is al vier jaar voor 95 procent stabiel. Sommige merken hante-

ren een halfjaarlijkse prijsverhoging waardoor ze zichzelf uit de markt prijzen.

Wij willen onze klanten de ‘value for money’ kunnen blijven garanderen en

zullen om die reden dan ook geen prijsverhogingen doorvoeren waar mogelijk.

Het Duitse Kunert bestaat al meer dan honderd jaar en is een belangrijke

speler in de beenmodebranche. Het bedrijf onderzoekt continu de vraag

vanuit de markt. Dit leidt tot innovatieve producten die de wensen van

de klant vervullen. De redactie van vaktijdschrift Second Skin spreekt met

Sales Director International Stefan Scholten over de verschuiving van pro-

ductie- naar marktbenadering en de samenwerking die Kunert wil aangaan

met retailers.

Kunert legt focus op klantbeleving