Previous Page  48 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 52 Next Page
Page Background

S

P E C I A A L Z A A K

I N

B E E L D

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5

48

Iedere stad heeft te maken met leegstand, zo ook Roosendaal. En Annette had

wel oog voor één pand in het bijzonder. “Het pand waar we nu zitten stond al

twee jaar leeg. We wilden hier graag naartoe, maar hebben een tijd gewacht

omdat we anders heel lang dubbele huur moesten betalen. Toch hebben we

uiteindelijk de stap genomen, ondanks het feit dat we alsnog een tijdje dub-

bele huurkosten hebben. Dit lossen we op door van het oude pand een outlet

te maken. Het voordeel hiervan is dat je mensen kunt doorverwijzen naar de

nieuwe locatie.”

Industrieel

Het nieuwe pand mag dan op steenworp afstand van het oude pand verwijderd

zijn, het is wél gunstiger gelegen. Annette vertelt: “We zitten nu tegenover een

grote, bekende passage. Als mensen deze uitlopen, zijn we niet te missen.”

Op de vraag of Annette de eerste maand dus al meteen meer bezoekers mocht

begroeten antwoordt ze: “Dit jaar bestaan we twintig jaar en in die tijd hebben

we een heel groot klantenbestand opgebouwd. De jongere generatie was hierin

echter niet groots aanwezig. Bij de inrichting en styling van het nieuwe pand

hebben we hier op ingespeeld door te kiezen voor een moderne, industriële

omgeving. Zo kozen we voor een betonlook op de gevel en op de eerste bin-

nenmuren. Daarna lijkt het alsof er een doos in een fabriekspand is geschoven,

en dat is dan de luxe lingeriewinkel. De winkel heeft nu de combinatie van

ruwe materialen met hele fijne luxe stoffen en we merken inderdaad dat er

meer jongeren binnenstappen die ons voorheen niet wisten te vinden.”

Gelukkig voelen bestaande klanten zich ook nog steeds welkom in de nieuwe

winkel. “Laatst kwam er een oud stel van rond de tachtig binnen en de man zei:

‘Wow, dit is gaaf. Jullie hebben voor Roosendaal echt iets unieks neergezet, dit

heeft niemand!’ Dat is natuurlijk leuk om te horen.”

Spreuken

Een rustpunt in de nieuwe winkel is de grote tafel. Annette vertelt hierover:

“Deze tafel hebben we zelf ontworpen, evenals de teksten die erop staan en

door de hele winkel te vinden zijn. Ik wilde spreuken waar mensen zich goed

bij voelen, die je aan het lachen maken en waar je herkenning in vindt.” Iedere

paskamer heeft een eigen kleur en beleving met een bijpassende spreuk. Wat

nog meer opvalt is de grootte van de paskamers. “Ik vind het heel belangrijk

dat klanten voldoende ruimte in de paskamer hebben”, legt Annette uit. “Niet

alleen om alle kleding op te hangen en tassen weg te kunnen zetten, maar

ook om klanten goed te kunnen helpen zonder dat we hierbij teveel in hun

persoonlijke ruimte komen. De verkoop wordt bepaald in de paskamer dus het

was een bewuste keuze om zeker een kwart van de winkel aan de paskamers

te wijden.”

Amoena shop-in-shop

Opvallend aan het nieuwe pand is de Amoena shop-in-shop. Annette vertelt:

“We zagen zoveel kansen in dit pand met 200m² en waren van plan om die

Amoena-shop echt veel aandacht te geven. In eerste instantie wilden we de shop

beneden in de winkel plaatsen, maar al snel trokken we de conclusie dat dat

heel veel vierkante meters in beslag neemt. Daarnaast wil je ook een bepaalde

sfeer neerzetten en dat is moeilijker te realiseren als het geen afgesloten ruimte

betreft. Voor de privacy van de klanten én het feit dat een prothese-item er toch

anders uitziet dan de rest van de fashioncollectie, hebben we besloten om naar

boven te verhuizen en daar een echte shop-in-shop te maken.”

Annette Schilder is al twintig jaar actief in de bodyfashionbranche en heeft

in Breda en Roosendaal lingeriespeciaalzaken onder de naam ‘The Lingerie

Store’. Het pand in Roosendaal werd na twee verbouwingen verruild voor een

groter pand, slechts tientallen meters verderop. Sinds een maand is de nieuwe

winkel geopend. Op deze locatie is tevens een bijzondere Amoena shop-in-

shop gevestigd en de redactie van vaktijdschrift Second Skin werd uitgenodigd

voor de officiële opening hiervan. We spreken Annette over het nieuwe onder-

komen, haar ondernemersdrive en de toekomstplannen.

“De verkoop wordt bepaald in de paskamer dus

het was een bewuste keuze om zeker een kwart

van de winkel aan de paskamers te wijden”