Previous Page  47 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 47 / 52 Next Page
Page Background

M

E R K P R O F I E L

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5 47

Cara Delevigne

Wanneer er zo groots wordt uitgepakt rondom een herpositionering kan ‘Model of

the Moment’ Cara Delevigne hierin uiteraard niet ontbreken. Het Britse supermo-

del stond al model voor de SS15-collectie wat zorgde voor enorm veel publiciteit.

De campagne is door veel Nederlandse fashion bloggers opgepakt en heeft ruime

aandacht gekregen op televisie en in social media.

De samenwerking met Cara Delevigne wordt voortgezet voor de AW15-collectie.

Zelf zegt het model over DKNY: “Als kind hield ik altijd al verkleedpartijtjes en

in feite doe ik dat nog steeds. Mode is voor mij een creatieve uitlaatklep dus toen

DKNY mij benaderde om met hen te werken hoefde ik niet lang na te denken.

DKNY is urban en edgy maar bovenal een persoonlijk merk. De items omarmt

iedereen als individu en maakt dat je volledig jezelf kunt zijn.”

Later dit jaar is er voor de dealers in-store materiaal beschikbaar, met Cara in de

spotlights. Natuurlijk kan er met de locale accountmanagers overlegd worden

over local en in-store advertising.

Detaillist-informatie

Ondanks al deze ontwikkelingen is er niets veranderd aan het prijsniveau van

DKNY. De beha’s hebben een adviesverkoopprijs tussen € 39,95 en € 49,95 en

een bijpassende string, hipster of bikini kost € 15,95. De calculatie voor de dealer

ligt boven de 2.5. Voor nabestellingen maken retailers kan men gebruik maken

van de gemakkelijke, Nederlandstalige, BtoB-website. De levertijd van nabestel-

lingen bedraagt slechts enkele dagen.

In Europa wordt DKNY gedistribueerd door Maidenform Brands Itl, onderdeel

van Hanes Brands Inc. De volledige collectie kan worden bekeken in het nieuwe

Bodyfashion Centrum, Showroom 4.02 in The Cube in Almere. U bent daar op

maandag van harte welkom. Wilt u de showroom op een andere dag bezoeken?

Maak dan even een afspraak.

Voor aanvullende informatie:

DKNY – Marloes Beckers

Tel. 0800-0229972

Tel. +31 (0)6 81568360

Marloes.beckers@hanes.com. www.maidenform.com

Half maart bracht het team van Second Skin een bezoek aan Ierland.

Daar, in Shannon, ligt namelijk het Europese hart van Maidenform.

We kwamen meer te weten over de geschiedenis van het merk en de

werkwijze.

Maidenform bestaat al sinds 1999 en werd in 2005 geprivatiseerd. Twee

jaar later ging het bedrijf de beurs op en in 2009 werd DKNY overgeno-

men door de shapewear-gigant Maidenform. Tijdens ons bezoek werden

we flink bijgepraat, onder andere over de toekomstplannen van DKNY.

Ontwikkeling

Director distribution, finance & administration Europe Billy Murphy

omschrijft Maidenform als de ‘innovator of shapewear’. “Zo’n zeventig

procent van de business in Europa draait om dit marktsegment”, vertelt

hij. Het succes van één segment gaat uiteraard gepaard met concurren-

tie en sinds 2011 zijn er dan ook veel shapewear-producenten bijgeko-

men, met name private labels. Desondanks weet Maidenform zich goed

staande te houden en bedient het merk zo’n duizend verkooppunten

in Europa.

Distributiecentrum

Mike Foley is de warehouse & facility manager en werkt al vijftien jaar bij

Maidenform. Hij leidt ons rond in het 6000m² grote distributiecentrum

van Shannon. Een foute aflevering komt nauwelijks voor. Mike vertelt:

“Voordat een bestelling ons distributiecentrum verlaat, is het zes keer

gecheckt. Intern worden alle risico’s tot het minimale beperkt.”

Het is onvoorstelbaar om te zien dat dit wereldwijde merk een familiaire

sfeer op de werkvloer weet te realiseren. In Shannon zijn zo’n 45 men-

sen werkzaam die gezamenlijk alle Europese klanten bedienen op het

gebied van distributie, logistiek, financiën en klantenservice. Bovendien

wordt vanuit Shannon alle Europese marketing voor b2b en b2c ver-

zorgd door Marketing Manager Michelle Brennan.