M
E R K P R O F I E L
S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 5 47
Cara Delevigne
Wanneer er zo groots wordt uitgepakt rondom een herpositionering kan ‘Model of
the Moment’ Cara Delevigne hierin uiteraard niet ontbreken. Het Britse supermo-
del stond al model voor de SS15-collectie wat zorgde voor enorm veel publiciteit.
De campagne is door veel Nederlandse fashion bloggers opgepakt en heeft ruime
aandacht gekregen op televisie en in social media.
De samenwerking met Cara Delevigne wordt voortgezet voor de AW15-collectie.
Zelf zegt het model over DKNY: “Als kind hield ik altijd al verkleedpartijtjes en
in feite doe ik dat nog steeds. Mode is voor mij een creatieve uitlaatklep dus toen
DKNY mij benaderde om met hen te werken hoefde ik niet lang na te denken.
DKNY is urban en edgy maar bovenal een persoonlijk merk. De items omarmt
iedereen als individu en maakt dat je volledig jezelf kunt zijn.”
Later dit jaar is er voor de dealers in-store materiaal beschikbaar, met Cara in de
spotlights. Natuurlijk kan er met de locale accountmanagers overlegd worden
over local en in-store advertising.
Detaillist-informatie
Ondanks al deze ontwikkelingen is er niets veranderd aan het prijsniveau van
DKNY. De beha’s hebben een adviesverkoopprijs tussen € 39,95 en € 49,95 en
een bijpassende string, hipster of bikini kost € 15,95. De calculatie voor de dealer
ligt boven de 2.5. Voor nabestellingen maken retailers kan men gebruik maken
van de gemakkelijke, Nederlandstalige, BtoB-website. De levertijd van nabestel-
lingen bedraagt slechts enkele dagen.
In Europa wordt DKNY gedistribueerd door Maidenform Brands Itl, onderdeel
van Hanes Brands Inc. De volledige collectie kan worden bekeken in het nieuwe
Bodyfashion Centrum, Showroom 4.02 in The Cube in Almere. U bent daar op
maandag van harte welkom. Wilt u de showroom op een andere dag bezoeken?
Maak dan even een afspraak.
Voor aanvullende informatie:
DKNY – Marloes Beckers
Tel. 0800-0229972
Tel. +31 (0)6 81568360
Marloes.beckers@hanes.com. www.maidenform.comHalf maart bracht het team van Second Skin een bezoek aan Ierland.
Daar, in Shannon, ligt namelijk het Europese hart van Maidenform.
We kwamen meer te weten over de geschiedenis van het merk en de
werkwijze.
Maidenform bestaat al sinds 1999 en werd in 2005 geprivatiseerd. Twee
jaar later ging het bedrijf de beurs op en in 2009 werd DKNY overgeno-
men door de shapewear-gigant Maidenform. Tijdens ons bezoek werden
we flink bijgepraat, onder andere over de toekomstplannen van DKNY.
Ontwikkeling
Director distribution, finance & administration Europe Billy Murphy
omschrijft Maidenform als de ‘innovator of shapewear’. “Zo’n zeventig
procent van de business in Europa draait om dit marktsegment”, vertelt
hij. Het succes van één segment gaat uiteraard gepaard met concurren-
tie en sinds 2011 zijn er dan ook veel shapewear-producenten bijgeko-
men, met name private labels. Desondanks weet Maidenform zich goed
staande te houden en bedient het merk zo’n duizend verkooppunten
in Europa.
Distributiecentrum
Mike Foley is de warehouse & facility manager en werkt al vijftien jaar bij
Maidenform. Hij leidt ons rond in het 6000m² grote distributiecentrum
van Shannon. Een foute aflevering komt nauwelijks voor. Mike vertelt:
“Voordat een bestelling ons distributiecentrum verlaat, is het zes keer
gecheckt. Intern worden alle risico’s tot het minimale beperkt.”
Het is onvoorstelbaar om te zien dat dit wereldwijde merk een familiaire
sfeer op de werkvloer weet te realiseren. In Shannon zijn zo’n 45 men-
sen werkzaam die gezamenlijk alle Europese klanten bedienen op het
gebied van distributie, logistiek, financiën en klantenservice. Bovendien
wordt vanuit Shannon alle Europese marketing voor b2b en b2c ver-
zorgd door Marketing Manager Michelle Brennan.