M
E R K P R O F I E L
S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 5
46
Volop nieuwe energie bij
DKNY Intimates
DKNY is zowel modieus als vriendelijk en levert een bijzondere mix van stijlen
om meerdere generaties te bereiken over de hele wereld. De doelgroep van het
Amerikaanse merk focust zich met name op vrouwen tussen de 25 en 45 die
modern, urban en modebewust zijn. Ze hechten veel waarde aan de stijl, functie,
kwaliteit en waarde van de items en hebben een veelzijdige lifestyle. Dat vraagt
om een gevarieerde garderobe. Door een breed assortiment aan te bieden, is het
mogelijk om zeven dagen per week in DKNY gehuld te zijn. Van het werk tot het
weekend en van een beha tot avondkleding.
Europa
Het is alweer tweeëneenhalf jaar geleden dat een geheel nieuw team het roer
overnam achter de schermen van Donna Karan Intimates, de entiteit achter de
lingerie en hosiery van Donna Karan en DKNY. Het nieuwe team heeft een totaal
nieuw beleid uitgerold en dat heeft de merken geen windeieren gelegd. Naast
Noord-Amerika werd het vizier ook sterk op Europa gericht en dat is een goede
keus gebleken. In Europa is de interesse in het Amerikaanse designermerk groot
en DKNY is nu overal in Europa verkrijgbaar in lingeriespeciaalzaken en waren-
huizen met een gespecialiseerde afdeling.
Sinds 15 januari 2015 staat de nieuwe CEO Caroline Brown aan het roer. Het
is duidelijk dat zij haar strategie heeft bepaald, want de plannen voor DKNY
zijn groots. De lat ligt hoog en de focus moet gericht blijven op kwaliteit en
service. Multinational in luxe goederen LVMH investeert in het merk om groei te
stimuleren. Daarnaast wordt er een wereldwijde marketingcampagne gelanceerd
rondom de intimates-collectie en mogen we rekenen op een social media cam-
pagne van diezelfde grootte.
Ook de collectie is onder de loep genomen en in samenwerking met het Europese
commerciële management heeft dit geresulteerd in een nieuwe assortiment-
opbouw. Er zijn nu vijf vertrouwde en succesvolle basisseries die de kern van de
collectie vormen. Deze strategie heeft geleid tot een zeer heldere propositie voor
zowel consument als dealer. De series zullen regelmatig worden uitgebreid met
aansprekende modekleuren. DKNY-beha’s zijn er van A tot en met G cup en de
grotere cups zijn er ook in smalle omvangmaten.
In het najaar van 2015 wordt er een bijzondere nieuwe basisserie toegevoegd
die hoogwaardig design uitstraalt. De beha’s zijn vervaardigd met nieuwe, super
lichtgewicht spacer fabric cups en mesh fabric-afwerkingen met bijpassende
bottoms en shapewear. Het Amerikaanse ontwikkelingsteam houdt rekening met
Europese eisen door bijvoorbeeld meerdere bijpassende onderstukken bij een
beha te ontwikkelen. Een logische stap, want Europa heeft in de afgelopen jaren
een structurele en sterke omzet groei laten zien.
Het kleding- en bodyfashion designer merk DKNY wil de energie en de
‘spirit’ van New York weerspiegelen. Denk hierbij aan het internationale
aspect van de stad, de eclectische architectuur en het snelle, leuke en echte
van deze metropool. De nieuwe CEO Caroline Brown wil dit nastreven en
zich focussen op de herpositionering van de Intimates-collectie. Echter is
zij niet de enige dame die het merk in de schijnwerpers zet. Topmodel Cara
Delevigne startte twee jaar geleden een samenwerking met DKNY. Zo was
ze het gezicht van de ready-to-wear-collectie en ontwierp ze haar eigen
capsule-collectie. Vanaf nu is ze het gezicht voor de DKNY Lingerie col-
lectie! Kortom, er is volop beweging rondom het Amerikaanse label, reden
genoeg om u bij te praten.