Previous Page  46 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 46 / 52 Next Page
Page Background

M

E R K P R O F I E L

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5

46

Volop nieuwe energie bij

DKNY Intimates

DKNY is zowel modieus als vriendelijk en levert een bijzondere mix van stijlen

om meerdere generaties te bereiken over de hele wereld. De doelgroep van het

Amerikaanse merk focust zich met name op vrouwen tussen de 25 en 45 die

modern, urban en modebewust zijn. Ze hechten veel waarde aan de stijl, functie,

kwaliteit en waarde van de items en hebben een veelzijdige lifestyle. Dat vraagt

om een gevarieerde garderobe. Door een breed assortiment aan te bieden, is het

mogelijk om zeven dagen per week in DKNY gehuld te zijn. Van het werk tot het

weekend en van een beha tot avondkleding.

Europa

Het is alweer tweeëneenhalf jaar geleden dat een geheel nieuw team het roer

overnam achter de schermen van Donna Karan Intimates, de entiteit achter de

lingerie en hosiery van Donna Karan en DKNY. Het nieuwe team heeft een totaal

nieuw beleid uitgerold en dat heeft de merken geen windeieren gelegd. Naast

Noord-Amerika werd het vizier ook sterk op Europa gericht en dat is een goede

keus gebleken. In Europa is de interesse in het Amerikaanse designermerk groot

en DKNY is nu overal in Europa verkrijgbaar in lingeriespeciaalzaken en waren-

huizen met een gespecialiseerde afdeling.

Sinds 15 januari 2015 staat de nieuwe CEO Caroline Brown aan het roer. Het

is duidelijk dat zij haar strategie heeft bepaald, want de plannen voor DKNY

zijn groots. De lat ligt hoog en de focus moet gericht blijven op kwaliteit en

service. Multinational in luxe goederen LVMH investeert in het merk om groei te

stimuleren. Daarnaast wordt er een wereldwijde marketingcampagne gelanceerd

rondom de intimates-collectie en mogen we rekenen op een social media cam-

pagne van diezelfde grootte.

Ook de collectie is onder de loep genomen en in samenwerking met het Europese

commerciële management heeft dit geresulteerd in een nieuwe assortiment-

opbouw. Er zijn nu vijf vertrouwde en succesvolle basisseries die de kern van de

collectie vormen. Deze strategie heeft geleid tot een zeer heldere propositie voor

zowel consument als dealer. De series zullen regelmatig worden uitgebreid met

aansprekende modekleuren. DKNY-beha’s zijn er van A tot en met G cup en de

grotere cups zijn er ook in smalle omvangmaten.

In het najaar van 2015 wordt er een bijzondere nieuwe basisserie toegevoegd

die hoogwaardig design uitstraalt. De beha’s zijn vervaardigd met nieuwe, super

lichtgewicht spacer fabric cups en mesh fabric-afwerkingen met bijpassende

bottoms en shapewear. Het Amerikaanse ontwikkelingsteam houdt rekening met

Europese eisen door bijvoorbeeld meerdere bijpassende onderstukken bij een

beha te ontwikkelen. Een logische stap, want Europa heeft in de afgelopen jaren

een structurele en sterke omzet groei laten zien.

Het kleding- en bodyfashion designer merk DKNY wil de energie en de

‘spirit’ van New York weerspiegelen. Denk hierbij aan het internationale

aspect van de stad, de eclectische architectuur en het snelle, leuke en echte

van deze metropool. De nieuwe CEO Caroline Brown wil dit nastreven en

zich focussen op de herpositionering van de Intimates-collectie. Echter is

zij niet de enige dame die het merk in de schijnwerpers zet. Topmodel Cara

Delevigne startte twee jaar geleden een samenwerking met DKNY. Zo was

ze het gezicht van de ready-to-wear-collectie en ontwierp ze haar eigen

capsule-collectie. Vanaf nu is ze het gezicht voor de DKNY Lingerie col-

lectie! Kortom, er is volop beweging rondom het Amerikaanse label, reden

genoeg om u bij te praten.