S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 6 7
Veel Oostenrijkse inkopers bezochten dit jaar de vakbeurs, omdat de Oostenrijkse
merken Hanro en Willy Hermann ‘Designer of the year’ werden in respectievelijk de
lingerie- en stoffenbranche. Daarnaast staat het aantal bezoekers uit Frankrijk op num-
mer 1 in de Top-10 van de bezoekerslanden. Nederland staat op plek negen. De ruimte
Super Heroes, gewijd aan herenondergoed, trok ook veel bezoekers. In 2016 waren er
32 exposanten en het aanbod wordt steeds completer. De beenmodebranche trok dit
jaar 22 exposanten.
MODESHOWS
De modeshows trokken tijdens de beurs veel publiek. Het thema Vintage Circus, geïn-
spireerd door de trend ‘distraction’ werd vormgegeven als een theatershow vol magie en
acrobatiek. Inkopers in het publiek konden inspiratie en energie opdoen dankzij prach-
tige decors en mannequins met unieke accessoires. Geïnspireerd door de trend ‘since-
rity’ werd het publiek betoverd door de modeshow Garden of Dreams, een aangrijpende
scène door Amoena met tien ex-borstkanker patiënten op de catwalk. Een uitzonderlijk
moment dankzij deze moedige vrouwen.
In de Trends Market werden de honderd meest toonaangevende artikelen van het sei-
zoen gepresenteerd, waaronder de bustier-beha. Ook de bodysuit was een toonaange-
vend item. Ter gelegenheid van het veertig jarig bestaan, presenteerde Lise Charmel een
betoverende modeshow ‘crystal et sortilèges’ (kristal en spreuken) in aanwezigheid van
950 genodigden.
De volgende editie van Mode City vindt plaats van 9 tot en met 11 juli 2016 in Lyon.
Meer informatie:
Promosalons Nederland
Tel. +31 (0)20 4620020
info@promosalons.nl www.promosalons.nlSALON INTERNATIONAL DE
LA LINGERIE WERD VAN 24
TOT EN MET 26 JANUARI IN
PARIJS GEHOUDEN. DE BEURS
WAS ERG DYNAMISCH EN HET
BEZOEKERS AANTAL IS STABIEL
GEBLEVEN, ONDANKS DE
MOEILIJKE ECONOMISCHE EN
SOCIALE OMSTANDIGHEDEN.
HET AANTAL BEZOEKERS UIT DE
LINGERIE EN READY-TO-WEAR
RETAIL IS GESTEGEN.
DYNAMISCHE
SALON INTERNATIONAL
DE LA LINGERIE 2016
N
A B E S C H O U W I N G