S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 6
6
N
I E U W S
Madeleine heeft haar eigen lingeriezaak in Den Haag: Madeleine Lingerie. Door haar eigen zaak werkt
ze al ruim vijftien jaar samen met Bart de Vries en is er een vriendschap ontstaan, vertelt Madeleine op
de Bodyfashion Tradefair in februari: “We werken al met alle merken van Liberation of Amsterdam en het
gevoel is goed.”
MOEDER EN DOCHTER
Samen met haar moeder Tineke vormt Madeleine een duo. “We gaan samen naar de beurs, richten etalages
in en zijn altijd samen op reis voor de zaak.” In het voorjaar van 2016 loopt het duo mee met Bart en in het
najaar is Bart nog actief op de achtergrond. Zo draagt hij langzaamaan de werkzaamheden over.
Op 1 juli 2016 komt Liberation of Amsterdam in handen van Tineke en Madeleine. “Dit is natuurlijk een
proces van jaren. Er waren ook meerdere partijen in de race voor deze overname, maar uiteindelijk zijn wij
het geworden”, vertelt Madeleine. “We hebben een eigen winkel en daardoor weten wij natuurlijk vanuit de
praktijk veel. Daarnaast was het een kwestie van gunnen.”
GROTE OVERGANG
“Voor de klanten is dit een grote overgang, Bart zit al heel lang in het vak en Liberation of Amsterdam bestaat
al sinds 1979”, aldus Madeleine. “Dat is bewonderenswaardig en daarom willen we de naam van het bedrijf
ook hetzelfde houden. Ik weet zeker dat we altijd bij hem terecht kunnen. Wij hebben er heel veel zin in!”
Meer informatie: Liberation of Amsterdam, tel. +31 (0)23 5731563,
www.liberation-of-amsterdam.nlLIBERATION OF AMSTERDAM
OVERGENOMEN
LIBERATION OF AMSTERDAM, AGENT VAN ONDER MEER MERKEN ROIDAL EN MARJOLAINE, WORDT PER 1 JULI 2016 OVERGENOMEN DOOR
MADELEINE EN TINEKE VAN DER BENT. DE HUIDIGE EIGENAAR VAN LIBERATION OF AMSTERDAM IS BART DE VRIES. “HET IS VOOR ONS EEN
HELE EER DAT WE DIT BEDRIJF OVER MOGEN NEMEN”, VERTELT MADELEINE VAN DER BENT. “BART IS ECHT DE VADER VAN DE LINGERIE EN
WIJ HEBBEN ZOVEEL VAN HEM GELEERD. NU ZETTEN WE ZIJN BEDRIJF VOORT.”
De in Cuba geboren en in Miami opgegroeide Lourdes ‘Luli’ Hanimian droomde er als klein
meisje al van om binnen de fashionindustrie haar plek te vinden. Het is niet verwonderlijk
dat Luli al snel interesse had in strand-en badmode, want ze werd groot op de stranden van
Miami. De creatieve partner van Luli werd Augusto Hanimian, zij werkten samen bij de tante
van Augusto, een beroemde badmode-ontwerpster. In 1993 begonnen ze hun eerste bedrijf en
in 2003 ontstond badmodemerk Luli Fama.
KLEURRIJK & HANDGEMAAKT
De combinatie van de kleurrijke designs, het verhaal erachter, de perfecte pasvorm en het
oog voor detail dragen allemaal bij aan Luli Fama’s unieke badmode. De collectie wordt,
door intern opgeleide vakmensen, handgemaakt in Luli Fama’s eigen fabriek in Colombia.
Ontwerper Augusto Hanimian zelf overziet het productieproces en zorgt ervoor dat elk stuk
voldoet aan de hoge kwaliteitseisen en verwachtingen. In de Luli Fama badmode zie je dit
direct terug in de unieke modellen, de intense kleuren en de samenvloeiing van onschuld
en verleiding. De laatste collectie die het merk presenteerde is de ‘Dream Catcher’-collectie
waarin thema’s als natuur, reislust, avontuur, en spiritualiteit samen komen.
Het hoofdkantoor en het distributiecentrum van Luli Fama bevindt zich in het hart van Miami.
De 2016-collectie is op dit moment nog ruim leverbaar en de nieuwe collecties zijn bij Luli
Fama te zien tijdens Mode City Lyon op 9, 10 en 11 juli, waarbij de designers ook aanwezig
zullen zijn. Het merk is daarnaast op LingeriePro in Antwerpen op 31 juli en 1 augustus te
bewonderen.
LULI FAMA
IS
DESIGNER OF THE YEAR 2016
HET IN MIAMI GEVESTIGDE BADMODE MERK LULI FAMA IS DOOR MODE CITY
2016 UITGEROEPEN TOT DESIGNER OF THE YEAR. DE UNIEKE DESIGNS VAN LULI
FAMA BADMODE STAAN GARANT VOOR LEVENDIGE KLEUREN EN STOERE PRINTS,
EEN LOOK DIE FEESTELIJK EN STIJLVOL IS.
Meer informatie:
Modo B.V.
Tel. +31 (0)6 81338493
Info@lulifama.nl www.lulifama.nl