C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
S
E C O N D
S
K I N
N R
4 2 0 1 6 3
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.second-skin.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Else Witten (hoofdredacteur)
e.witten@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMirjam Voots (media-adviseur)
m.voots@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Vaktijdschrift Second Skin heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie,
microfilm of welke andere wijze dan
ook, zonder voorafgaande toestemming
van de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van
de informatie die in het vaktijdschrift
wordt opgenomen. Fouten zijn echter
niet volledig uit te sluiten. De uitgever
en de auteurs zijn dan ook op geen
enkele wijze verantwoordelijk voor
schade, van welke aard ook, die is ont-
staan als gevolg van handelingen en/of
beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
weemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
Vakinformatie voor de totale Lingerie- en Badmodebranche
|
Oktober 2016
|
11e jaargang no. 4
|
Prijs
€
10,50
second skin
COVERSTORY
DISCRETE BORSTVOEDING
MET MAMMAE
INTERVIEW
LIVERA WIL VROUWEN
GELUKKIG MAKEN
SPECIAL
Beenmode
Else Witten
Op de één of andere manier is oktober altijd een maand - om zo net na de
zomer en voor de feestdagen – op de gezondheid te letten. Stoptober is daar
een goed voorbeeld van. Stoptober is een campagne die rokers uitdaagt om
gedurende de maand oktober niet te roken. Maar ook een vriendin van mij
raakt altijd in oktober geen druppel alcohol aan en gaat sporten. Ik zal eerlijk
zijn. Ik vind dat een beetje onzin. Nu rook ik niet en sport ik drie à vier keer
per week. Maar ik vind het vooral onzin om dit één keer in het jaar te doen.
De wil moet er zijn om gezonder te willen zijn. Daar valt of staat het mee
in mijn opinie. Daar heb ik geen Stoptober bij nodig, om in november te
concluderen dat die éne sigaret op dat feestje toch niet uitmaakt.
Hetzelfde principe geldt volgens mij voor het ondernemen. Waarom lukt bij
die éne ondernemer wel om een succesvol bedrijf te runnen en wil het bij
die ander maar niet vlotten. En als het dan niet zo vlot met uw bedrijf, geeft
u dan de omstandigheden de schuld, zoals het slechte weer of de kwakke-
lende economie? Begrijp mij niet verkeerd, deze factoren zullen zeker een
rol spelen en van invloed zijn op. Maar de meeste invloed heb je nog altijd
zelf. Als het regent heb ik ook wel eens geen zin om te gaan hardlopen, maar
ik gebruik het niet als excuus om niet te hoeven gaan. Van sporten weet ik
van mijzelf, daar word ik zowel mentaal als fysiek sterker van. Dat is mijn
doel en daar voel ik mij fijn bij. En juist door dit doel helder te hebben ren
je ook bij slecht weer dat éne rondje.
Vraag u daarom af welke rol u zelf kunt spelen en welke doelen u voor ogen
heeft. Ik weet het, de economie zat de laatste jaren niet mee, maar er zijn
wel degelijk – en ook zeker bodyfashionbedrijven – die mooie resultaten
hebben laten zien. Welke koers varen zij en welke vaak heldere doelen
streven zij na? Een mooi proces om eens in te duiken. Waar sta ik met mijn
winkel en als ondernemer? Een inmiddels historisch voorbeeld is natuurlijk
de Bijenkorf en de V&D. Daar waar de Bijenkorf duidelijke keuzes gemaakt
heeft – het hogere segment bedienen – heeft de V&D dit niet aangedurfd.
Van alles wat, wat in de praktijk van alles net niet betekende.
Keuzes maken geldt natuurlijk ook voor ons als uitgeverij van een achttal
b-to-b titels. Want naast vaktijdschrift Second Skin geven wij nog een zeven-
tal vaktitels uit in uiteenlopende branches. Ook in de uitgeverijwereld staan
de ontwikkelingen niet stil. En dus hebben wij van vaktijdschrift Second Skin
heldere doelen en plannen voor de komende jaren vastgesteld. Zo willen
wij u op verfrissende wijze informeren over de laatste ontwikkelingen in de
bodyfashionbranche en geloven we in een optimale combinatie van print en
online. U als lezer bent immers ook steeds vaker op het internet en social
media te vinden. Wij ontmoeten u daar graag!
Veel kijk- en leesplezier!
Hoofdredacteur Second Skin
DOELEN DURVEN STELLEN
De Visie