I
N H O U D
S
E C O N D
S
K I N
N R
4 2 0 1 6
4
P.22 COVERSTORY
Hoe een innovatief idee kan uitgroeien tot een business vanuit het hart: dat is
het verhaal van Martine en Eva Boonen van Mammae. Beide dames liepen bij
hun eerste kindje tegen de ongemakken aan van het geven van borstvoeding
in het openbaar en vonden dat dit anders kon en moest. Zo kwamen ze op het
idee van Mammae, een borstvoedingsbeha voor discrete borstvoeding. Altijd
en overal.
10 40 22 P.26 GESLAAGDE EDITIE LINGERIEPRO Op 31 juli en 1 augustus 2016 werd in Antwerpen de 32e editie van LingeriePRO gehouden. Opnieuw een succesvolle editie met voldoende mogelijkheden om te netwerken, col- lecties te bekijken en orders te schrijven.P. 10 INTERVIEW
In 2012 heeft Livera met de aanstelling van Ruud Jacobse het roer omgegooid en dat besluit heeft het lingeriebedrijf geen windeieren gelegd. “Livera biedt de
franchise-ondernemers de kans om weer een gezonde omzet te maken in een veranderd retaillandschap”, vertelt directeur van Livera Ruud Jacobse. De redactie
van Second Skin spreekt met Ruud in het hoofkantoor in Amersfoort, waar 35 man (of eigenlijk grotendeels vrouwen) hard werken om de franchise-ondernemers
van Livera te ontzorgen. Want zo stelt hij: “Het draait bij Livera om de mensen die op de winkelvloer staan.”
P.40 NEDERLANDSE BEDENKT OPLOSSING VOOR
FRUSTREREND LAARZENPROBLEEM: ZOOFF
Enige jaren geleden had Henriëtte Bons uit Schiedam een frustrerende erva-
ring. Ze ontdekte bij een plaatselijke schoenenzaak een prachtig paar laarzen
en was direct verkocht. De laarzen waren er gelukkig ook nog in haar maat.
Bij het passen kwam echter de teleurstelling: het aantrekken van de laars gaf
problemen. Ze kwam gewoonweg niet in de laars.