Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

de kapper

TIPS& TRICKS

VOOR

SLIMME

ONDERNEMERS

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

December 2015

|

13e jaargang no.6

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

LISAPLEX™

“INNOVATING THE INNOVATION”

SAMENWERKING

FASHIONWEEK AMSTERDAM

& KAO SALON BENELUX

NEXT GENERATION

BABYLISSPRO RAPIDO

Dit is alweer de laatste uitgave van vaktijdschrift De Kapper van 2015. Eén dag voor

dit magazine naar de drukker werd gestuurd, maakte Kortrijk Xpo bekend dat The Hair

Project voortaan niet meer in Nederland wordt gehouden. Ook de komende maart-

editie in Rotterdam is geannuleerd. Persoonlijk vind ik dat ontzettend jammer en ik ben

zeker niet de enige, want nadat we dit nieuws online hadden gepubliceerd, stroomden

de reacties binnen. In vrijwel al die reacties komen woorden als ‘jammer’, ‘balen’ en

een brede variatie aan treurige emoji’s voor. Het lijkt er dus op dat veel kappers The Hair

Project nu al missen en de sector het de komende tijd zonder centrale ontmoetingsplek

van vergelijkbare grootte zal moeten stellen. Voor de ‘die hards’ onder u blijft de moge-

lijkheid bestaan om begin 2017 een bezoek te brengen aan The Hair Project in Kortrijk,

maar dat is zowel in afstand als in tijd nog ver weg.

Op de dag dat het nieuws over The Hair Project bekend werd, plaatste de ANKO een

bericht op de website waarin de organisatie aangeeft ‘te gaan bekijken wat de mogelijk-

heden zijn om de ontmoetingsfunctie van een dergelijke beurs op een andere manier in

te vullen voor de Nederlandse kappersbranche en voor ANKO-leden in het bijzonder’.

Uiteraard heb ik geen glazen bol op mijn bureau staan, maar toch denk ik dat er

zeker mogelijkheden zijn voor een alternatief kappersevent zoals The Hair Project.

Gemakkelijk zal dat niet zijn, want de grote merken kiezen er zonder uitzondering voor

om hun beschikbare budgetten aan eigen events te besteden en dit maakt het er niet

gemakkelijker op om tot een gezond financieel plaatje en mooie bezoekersaantallen te

komen. Een andere organisatie dan Kortrijk Xpo loopt naar alle waarschijnlijkheid dus

tegen dezelfde problemen aan als waarmee het team uit Kortrijk te kampen had.

Toch zijn er ook zonder de grote spelers in mijn ogen nog steeds mogelijkheden voor

een ‘branchebreed’ initiatief. Wat zou het bijvoorbeeld mooi zijn als dit nieuwe event

op een centrale plek in Nederland wordt gehouden, de kosten voor exposanten wat

lager liggen dan bij The Hair Project het geval was, je geen half uur in de rij hoeft te

staan voor een peperduur broodje en – ook niet onbelangrijk – er tegelijkertijd een

beautybeurs op dezelfde locatie plaatsvindt. Per slot van rekening vormen de beauty-

en de kappersbranche een uitstekende combinatie, wat Messe Düsseldorf al jarenlang

laat zien. Mijn laatste wens is een show van Great Lengths, dat dit najaar liet weten

een samenwerking te zijn aangegaan met haartovenaar Angelo Seminara die wat betreft

‘podium performance’ tot de absolute wereldtop behoort. Of het realistisch is om te

denken dat dit allemaal nog geregeld kan worden voor het aankomende beursseizoen

in maart/april 2016? Nee, maar het is nooit verkeerd om nog wat wensen over hebben

en wanneer de juiste partijen elkaar weten te vinden, kun je nog versteld staan van wat

er in korte tijd allemaal mogelijk is.

Kortom: het blijft koffiedik kijken wat 2016 ons gaat brengen, maar laten we hopen dat we

met zijn allen een nog beter jaar tegemoet gaan waarin de omzetten in de salons gestaag

blijven stijgen zoals in de afgelopen maanden het geval was. Voor nu wens ik u alvast

een mooie omzet in december, hele fijne feestdagen en het allerbeste voor 2016 toe!

Jos Kennis

Hoofdredacteur De Kapper

j.kennis@gpmedia.nl

De Visie

Jo s Ken n i s

“Een alternatief kappersevent organiseren

is lastig, maar niet onmogelijk”

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

K

A P P E R

N R

6 2 0 1 5 3