Previous Page  3 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 132 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Opticien heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

Wat was het een prachtige sportzomer! En wie goed oplette zag behoorlijk wat

sportbrillen de revue passeren. Tijdens de Olympische spelen zagen we bijvoorbeeld

merken als Revo, Adidas, Oakley, Bollé en Nike. Topsporters eisen optimale prestaties

van hun materialen en benodigdheden en daar hoort natuurlijk ook goed zicht bij.

Een uitgesproken kans om hier als opticien op in te spelen. Maar ook de leveranciers

waren fantastische ambassadeurs voor de Olympische spelen. Wat dacht je bijvoor-

beeld van Menrad, die Olympisch kampioen en windsurfer Dorian van Rijsselberghe

van een Revo voorzag en hem voor de tweede maal goud zag winnen. Ook Oakley

bracht een speciale limited edition uit voor de spelen en zo zagen we vele mooie

‘sportbrillenmomenten’ voorbij komen waarnaar een miljoenenpubliek keek!

Met deze mooie sportzomer achter de rug, blikken wij in deze editie alweer vooruit

op het najaar, waarin opnieuw weer veel te beleven is binnen de optiek. We trappen

af met Centrop Sales en Hall of Frames op zondag 11 en maandag 12 september in

De Loods in Nijkerk. In deze uitgave verzorgen wij een uitgebreide special over Hall

of Frames, die dit jaar uitgebreider is dan ooit met maar liefst 76 stands en meer dan

150 merken. Blader snel verder naar pagina 45 om goed voorbereid op pad te gaan.

Natuurlijk zijn wij tijdens Hall of Frames aanwezig, maar wij reizen van vaktijdschrift

De Opticien eind september ook weer af naar Parijs om de Silmo te bezoeken voor

mooie primeurs, om uitgebreid te netwerken en uiteraard om inspiratie op te doen voor

ons magazine. Een ander niet te missen evenement is Optitrade & Trends zo vinden

wij, dat dit jaar plaatsvindt op 19 september aanstaande in Bussum. Optitrade heeft

weer interessante sprekers geboekt. Zo zal Ronald van Zetten zijn visie op retail en, het

what, why en how geven. Vanuit zijn achtergrond bij onder andere DA en de HEMA

heeft hij ruim voldoende retailervaring. Kortom, noteer deze datum in de agenda.

Wij lanceren in deze uitgave een nieuwe rubriek, waarin een praktijkcasus wordt

behandeld. Want met een grote passie voor lenzen voorziet Procornea haar klanten

graag van advies. De afdeling Professional Services krijgt op seminars, beurzen, con-

gressen en via de helpdesk verschillende vragen over uiteenlopende onderwerpen. In

de nieuwe terugkerende rubriek delen vakspecialisten Ron Beerten en Elien Janssen

hun kennis en ervaring en behandelen afwisselend een casus.

Veel leesplezier!

Else Witten

Hoofdredacteur De Opticien

Els e Wi tt en

De Visie

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 6 3

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

September 2016

|

16e jaargang no. 4

|

Prijs

10,50

de opticien

SPECIAL

Hall of Frames

CentropSales

COVERSTORY

I SEE NIKON LENSES,

LENSWEAR FOR VISIONAIRS

INTERVIEW

WERELDPRIMEUR VAN BOBO’S EYEWEAR

EN JOS BAIJENS: JOS EYEWARE

GOUDEN ‘BRILMOMENTEN’ TIJDENS

FANTASTISCHE SPORTZOMER