C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakblad voor de optiek- en
contactlenzenbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.deopticien.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Hoofdredactie:
Else Witten
e.witten@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Opticien heeft het HOI
Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden verveel-
voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-
del van druk, fotokopie
microfilm of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van de
uitgever.
De Opticien besteedt de grootst
mogelijke aandacht aan de juistheid
van de informatie die in het vaktijdschrift
wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook op
geen enkele wijze verantwoordelijk voor
schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn
op de bedoelde informatie.
Wat was het een prachtige sportzomer! En wie goed oplette zag behoorlijk wat
sportbrillen de revue passeren. Tijdens de Olympische spelen zagen we bijvoorbeeld
merken als Revo, Adidas, Oakley, Bollé en Nike. Topsporters eisen optimale prestaties
van hun materialen en benodigdheden en daar hoort natuurlijk ook goed zicht bij.
Een uitgesproken kans om hier als opticien op in te spelen. Maar ook de leveranciers
waren fantastische ambassadeurs voor de Olympische spelen. Wat dacht je bijvoor-
beeld van Menrad, die Olympisch kampioen en windsurfer Dorian van Rijsselberghe
van een Revo voorzag en hem voor de tweede maal goud zag winnen. Ook Oakley
bracht een speciale limited edition uit voor de spelen en zo zagen we vele mooie
‘sportbrillenmomenten’ voorbij komen waarnaar een miljoenenpubliek keek!
Met deze mooie sportzomer achter de rug, blikken wij in deze editie alweer vooruit
op het najaar, waarin opnieuw weer veel te beleven is binnen de optiek. We trappen
af met Centrop Sales en Hall of Frames op zondag 11 en maandag 12 september in
De Loods in Nijkerk. In deze uitgave verzorgen wij een uitgebreide special over Hall
of Frames, die dit jaar uitgebreider is dan ooit met maar liefst 76 stands en meer dan
150 merken. Blader snel verder naar pagina 45 om goed voorbereid op pad te gaan.
Natuurlijk zijn wij tijdens Hall of Frames aanwezig, maar wij reizen van vaktijdschrift
De Opticien eind september ook weer af naar Parijs om de Silmo te bezoeken voor
mooie primeurs, om uitgebreid te netwerken en uiteraard om inspiratie op te doen voor
ons magazine. Een ander niet te missen evenement is Optitrade & Trends zo vinden
wij, dat dit jaar plaatsvindt op 19 september aanstaande in Bussum. Optitrade heeft
weer interessante sprekers geboekt. Zo zal Ronald van Zetten zijn visie op retail en, het
what, why en how geven. Vanuit zijn achtergrond bij onder andere DA en de HEMA
heeft hij ruim voldoende retailervaring. Kortom, noteer deze datum in de agenda.
Wij lanceren in deze uitgave een nieuwe rubriek, waarin een praktijkcasus wordt
behandeld. Want met een grote passie voor lenzen voorziet Procornea haar klanten
graag van advies. De afdeling Professional Services krijgt op seminars, beurzen, con-
gressen en via de helpdesk verschillende vragen over uiteenlopende onderwerpen. In
de nieuwe terugkerende rubriek delen vakspecialisten Ron Beerten en Elien Janssen
hun kennis en ervaring en behandelen afwisselend een casus.
Veel leesplezier!
Else Witten
Hoofdredacteur De Opticien
Els e Wi tt en
De Visie
D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 6 3
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche
|
September 2016
|
16e jaargang no. 4
|
Prijs
€
10,50
de opticien
SPECIAL
Hall of Frames
CentropSales
COVERSTORY
I SEE NIKON LENSES,
LENSWEAR FOR VISIONAIRS
INTERVIEW
WERELDPRIMEUR VAN BOBO’S EYEWEAR
EN JOS BAIJENS: JOS EYEWARE
GOUDEN ‘BRILMOMENTEN’ TIJDENS
FANTASTISCHE SPORTZOMER