Previous Page  4 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 132 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 6

4

I

N H O U D

P. 10 INTERVIEW

Ron Bouwmans van Bobo’s Eyewear en ontwerper Jos Baijens kennen elkaar al jaren. De twee Bosschenaren werkten al nauw samen voor de inrichting van het

Bobo’s pand in Den Bosch. Vanaf september dit jaar gaat de samenwerking tussen de twee heren echter een stap verder. Een behoorlijke stap verder. Zo is Jos 2.0

geboren en wel onder de naam Jos Eyeware. En nee dit is geen typefout, maar een weloverwogen keuze. Het merk ‘Jos Eyeware’ zal door Bobo’s Eyewear in de

markt gezet worden en wereldwijd gedistribueerd worden. Daarmee maken beide heren hun ambitie en dromen waar. Jos kan zijn ontwerpvisie verder uitdragen

en Bobo’s Eyewear heeft de beschikking over een NL merk dat men internationaal op de kaart gaat zetten. Bovendien is dit een verhaal over lef, durf, pionieren,

zakelijke vriendschap en de nodige bescheidenheid.

20

P. 20 COVERSTORY

Nikon staat wereldwijd bekend als een van de top honderd bekendste consumentenmerken en wordt in

Nederland vertegenwoordigd door Holland Optical Company. Nikon heeft één duidelijk visie: mensen inspire-

ren om iedere dag het beste uit zichzelf te halen door hen te laten genieten van scherp en helder zicht. “Door

in elk Nikon brillenglas de NODE-technologie toe te passen ervaren consumenten perfect kijkcomfort”, vertelt

Roger Slangen, Projectmanager van Holland Optical Company uit Diemen. “Het technologische en innovatieve

imago van Nikon brillenglazen draagt dan bij aan het onderscheidende karakter van de positie van de zelfstan-

dige opticien!”

P. 45 HALL OF FRAMES SPECIAL Meer dan dertig pagina’s nieuws over Hall of Frames. In deze uitgave staan we uitgebreid stil bij Hall of Frames. De beurs vind dit jaar plaats op zondag 11 en maandag 12 september en is uitgebreider dan ooit. Met meer dan 75 stands en 150 verschillende merken is een bezoek aan Hall of Frames zeker de moeite waard. In deze special leest u alles over de verschillende merken: wat de designfilosofie is, waar ze vandaan komen, wat de brillen uniek maakt. Kortom, alles om goed voorbereid op pad te gaan. Uiteraard zijn wij van vaktijdschrift De Opticien als officieel sponsor weer aanwezig met onze bar. We zien u graag voor een drankje! 10 P. 23 DE CYLINDER HINGE COLLECTIE VAN RODENSTOCK Het unieke schroefloze scharnier, de Cylinder Hinge, is al in 1995 door Rodenstock ontworpen en gepatenteerd. Het Cylinder Hinge concept was direct een wereldwijd succes en is beloond met meerdere design awards. Deze unieke techniek is daarom altijd een inspira- tie gebleven voor de ontwerpers van Rodenstock. Kan dit systeem nog sterker, nog mooier en nog beter? Het antwoord is ja! Dit bewijst de nieuwe generatie Cylinder Hinge brillen met scharnier in licht en allergievrij Titanium. Uiteraard nog steeds gemaakt van de beste mate- rialen, compleet schroefloos én onder- houdsvrij. 45