Previous Page  17 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 44 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

5 2 0 1 6

17

In 1986 verhuist Brabo-Pack naar het huidige nieuwbouwpand in

Waalwijk. Gaandeweg de jaren wordt dit pand steeds verder uitgebreid

en gemoderniseerd. Maar niet alleen het pand heeft gedaantewisselingen

ondergaan. Door de toetreding van een nieuwe generatie ondergaat ook

de lay-out van het logo in de loop der jaren wat wijzigingen en is de

handelsnaam gewijzigd in Brabo-Pack fresh food packaging. “Maar wat

altijd ongewijzigd is gebleven, is de rotsvaste overtuiging van het team van

Brabo-Pack, dat BP garant staat voor de levering van kwalitatief hoogwaar-

dige kunststof verpakkingen voor de voedingsmiddelenindustrie”, meldt de

website van Brabo-Pack.

Paul Hogervorst sr. kon zich gelukkig prijzen dat zijn beide zonen Eugène

en Paul in het bedrijf kwamen werken. Tjeerd, de zoon van Paul, werkt

inmiddels als financieel directeur bij Brabo-Pack. Gezamenlijk spannen

ze zich in voor de bedrijfscontinuïteit. “Want het zou fijn zijn als ook

de volgende generaties in het bedrijf aan de slag kunnen”, vindt Eugène

Hogervorst.

Meer informatie:

Brabo-Pack BV

Sluisweg 56

5145 PE Waalwijk

Tel. 0416-333744

www.brabo-pack.nl

len. “Waar andere leveranciers alleen op bestelling leveren, kunnen wij vanuit

voorraad leveren. Als de klant iets nodig heeft, dan kunnen we daar snel voor

zorgen. Onze servicegerichtheid is hoog”, zegt Eugène Hogervorst.

GASTRONORMSCHALEN

De gastronormschalen zijn een sterke troef van Brabo-Pack. Ze worden veel

gebruikt door toeleveranciers van horeca en retail. Ze zijn leverbaar met

verschillende vakverdelingen, al naar gelang de wens van de klant. Op ver-

zoek kan de vakverdeling worden aangepast. Dat is regelmatig nodig. Op het

gebied van de aardappelen, groente, fruit, vlees en vis veranderen de wensen

van de consument met de tijd. Groothandels krijgen die signalen van hun

klanten en vragen daarom nieuwe indelingen van de gastronormschalen aan

Brabo-Pack. “Met dit product ben ik zelf ruim zestien jaar geleden begonnen.

Toen was ik vrijwel de enige in de markt. Succes wordt gekopieerd, maar we

hebben nog steeds een stevig marktaandeel in handen met dit product”, weet

Eugène Hogervorst. De verpakkingsproducten van Brabo-Pack vinden inter-

nationaal aftrek. De klanten zijn te vinden in Nederland, België, Duitsland,

Engeland en Scandinavië.

HELDER

Als laatste verkooptroef van het bedrijf noemt Eugène Hogervorst de extreem

heldere variant van de polypropyleen bakjes en dekseltjes die het bedrijf

verkoopt. Polypropyleen gold lang als minder helder dan PET, maar techno-

logische ontwikkelingen zorgden voor een drastische verbetering van de hel-

derheid van het materiaal, waardoor het verpakte product voor de consument

veel beter zichtbaar is. Al met al zijn de polypropyleen verpakkingen:

• zeer sterk en licht van gewicht

• afsealbaar en/of afsluitbaar met deksel

• geschikt voor de magnetron

• te bedrukken met acties of logo’s

• bestand tegen oliën, vetten en zuren

• vrij van geur- en smaakoverdracht

• helder met het oog op een aantrekkelijke productpresentatie

• ontworpen om automatisch af te vullen

• geschikt voor zowel koud als warm afvullen

• laag in soortelijk gewicht.

FAMILIEBEDRIJF

Brabo-Pack werd in 1974 opgericht door Paul Hogervorst sr. Hij was al werk-

zaam in de verpakkingsindustrie en zag op een gegeven moment de kans

schoon om voor zichzelf te beginnen. Hij bracht schuimschalen uit Italië

en hard plastic schalen uit Duitsland op de markt. Destijds bestonden beide

producten uit polystyreen. Al snel werd polypropyleen de grondstof. Dat is

stevig materiaal en geschikt voor de magnetron. Het heeft een goede carbon

footprint. Brabo-Pack ging in de loop der jaren ook PET gebruiken.