P
a k k r a c h t
n r
5 2 0 1 6
20
K
o r t
N
i e u w s
BEKO VERPAKKINGEN
SPEELT
IN OP DE
FEESTDAGEN
Het gaat om Chalk-doosjes waarmee de ambachtelijke bakker zich kan onder-
scheiden. Daarop is, na het vullen met bonbons of koekjes, een persoonlijke
boodschap aan te brengen door middel van de bijgeleverde stift. “Bakkers kunnen
ermee inspelen op elke gelegenheid, van landelijke feestdag tot plaatselijke hap-
pening”, weet Beko’s Ronald Pijl. “Ze krijgen er zeer enthousiaste reacties op. De
Chalk-doosjes worden zelfs gebruikt als relatiegeschenk. Een origineel idee voor de
naderende feestmaanden.”
Verdere inspiratie voor feestdagverpakkingen biedt Beko in de najaarsbrochure.
“Daarin staat alles wat u zich maar kunt wensen”, laat het in verpakkingen voor de
ambachtelijke brood- en banketbakkerij gespecialiseerde bedrijf weten. “Van de
mooiste sinterklaas- en kerstdessins, luxe schotels en unieke chocoladeverpakkin-
gen tot en met feestelijke oud en nieuw-knallers.”
Beko Verpakkingen heeft ook onder meer zijn speculaas- en oliebolzak in een
nieuw jasje gestoken.
Meer informatie:
Beko Verpakkingen B.V.
Tel. 024-3786644
www.beko-verpakkingen.nlDE NAZOMER DUURDE LANG, MAAR IS DEFINITIEF TEN EINDE. MET DE WINTER STAAN INMIDDELS OOK
DE FEESTDAGEN VOOR DE DEUR. BEKO VERPAKKINGEN HAAKTE DAAR OP IN MET DE PRESENTATIE VAN
ZIJN NAJAARSBROCHURE ÉN NIEUWE DOOSJES.
GLASVERPAKKINGSINDUSTRIE
STAAT VOOR
UITDAGINGEN
Het veranderende landschap in de biersector én de toenemende concurrentie
van andere materialen worden door de Rabobank als grootste uitdagingen
voor de glasverpakkingsindustrie gezien. In het rapport noemde de bank
onder meer innovatie en de keuze voor een meer aangepaste productmix als
mogelijkheden om met die uitdagingen om te gaan.
“Gerichte inspanningen voor het verhogen van de flexibiliteit en innovatie
beschouwen als een voortdurend proces zijn bepalend”, liet Rabobank Global
F&A Supply Chains Strategist Susan Hansen in een verklaring eten. Ze zag dat
DE EUROPESE GLASVERPAKKINGSINDUSTRIE VOOR VOEDING
EN DRANKEN IS IN VERGELIJKING MET ANDERE SECTOREN VAN
VERPAKKINGSMATERIALEN EEN STABIELE MARKT, MEENT DE
RABOBANK. TOCH IS DAT GEEN REDEN OM ACHTEROVER TE
LEUNEN. DE BANK CONCLUDEERDE IN EEN ONDERZOEK DAT
DE GLASVERPAKKINGSINDUSTRIE MET EEN GROEIEND AANTAL
UITDAGINGEN WORDT GECONFRONTEERD.
glas traditioneel veel gekozen wordt voor het verpakken van specifieke pro-
ducten als bier, sterke drank, wijn en olijfolie. “Maar desondanks is er geen
garantie dat dat in de toekomst niet zal veranderen.”
Het onderzoek is in te zien via
https://research.rabobank.com/far/en/sectors/fa-supply-chains/flexible-glass-packaging.html