P
a k k r a c h t
n r
5 2 0 1 6
21
B OW -
l a b e l
Het BOW-label is een bijzonder en opvallend product voor de decoratie van
diverse verpakkingen. BOW-labels geven de consument de mogelijkheid
om een standaard ‘wrap around’-label te laten veranderen in een 3D-strik.
Een doodgewone fles verandert op die manier eenvoudig in een prachtig
geschenk!
39 LANDEN, 21 FORMATEN
Het BOW-label is een smalbaan rota-
tieoplossing die wordt toegepast op
standaard hoge snelheid etiketteer-
machines. Het heeft een meerlaagse
structuur en is geproduceerd op een
speciaal ontwikkelde machine. BOW-
labels werden aanvankelijk met de
hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis
verzocht om hetzelfde product op
industriële schaal te ontwikkelen. Na
achttien maanden van R&D, ontwik-
kelen en veel testen, is het BOW-
label ontstaan. Het wrap around label
bestaat uit drie lagen en kan -net
als het standaard label- op dezelfde
snelheid (40.000 flessen per uur) ver-
werkt worden bij de bottelaars. PR- &
Communicatiemanager Platvoet geeft
aan dat het een hele uitdaging was
om dit te realiseren voor 39 landen in
maar liefst 21 verschillende formaten,
links of rechts bedienbaar!
TROTS OP INTERNATIONALE
WAARDERING
Dat dit design internationaal enorm
gewaardeerd wordt, is terug te zien
aan de inmiddels gewonnen prijzen
en nog lopende nominaties. Het win-
nen van prijzen, is volgens Platvoet
ook een geweldige vorm van waarde-
ring voor iedereen die aan dit project
heeft meegewerkt. “Wij zijn oprecht
trots op het BOW-team! In september
van dit jaar heeft Eshuis in Chicago
de Label Industry Global Award For
Innovation 2016 in ontvangst mogen
KWALITEIT EN CREATIVITEIT
Eshuis
EXTRA ZICHTBAAR DOOR
VELE AWARDS!
HET IS NATUURLIJK ÁLTIJD LEUK OM EEN AWARD TE ONTVANGEN VOOR EEN BIJZONDERE OF ONDERSCHEIDENDE VERPAKKING, MAAR
ALS JE EEN REEKS VAN DEZE PRIJZEN WINT, HEB JE TOCH ECHT WEL IETS BIJZONDERS GEMAAKT. ESHUIS UIT DALFSEN, DE SPECIALIST IN
FLEXIBELE VERPAKKINGEN EN ETIKETTEN, ZORGT ER AL SINDS 1891 VOOR DAT EEN VERPAKKING ZICH ONDERSCHEIDT IN VORM, BEDRUK-
KING EN UITSTRALING. MET HET BIJ COCA-COLA TOEGEPASTE BOW-LABEL SLEEPT ESHUIS MOMENTEEL DE ENE NA DE ANDERE PRIJS IN DE
WACHT. PR- & COMMUNICATIEMANAGER CLAUDIA PLATVOET VERTELT HOE DEZE VORM VAN ‘CUSTOMER INTERACTION’ IS ONTSTAAN.
nemen. Dit was de tweede award nadat het bedrijf al een zilveren
DuPont Packaging Innovation Award had gewonnen. Tijdens FachPack
op 27 september, werd de German Packaging Award in de categorie
Designing & Processing in de wacht gesleept. De onafhankelijk jury
uit Duitsland schreef in haar juryrapport: het is een vrij ongebruikelijk
label, dat fun en interactie biedt. Een technisch intelligente oplossing
die op high speed lijnen verwerkbaar is. Het geeft de consument en
de brand ‘a playful seasonal value.”
NOMINATIES & PRIJZEN
Het ‘prijzencircus’ zal nog wel even doorgaan! Naast de nominatie
voor ‘De Gouden Noot’, ligt er inmiddels ook een nominatie voor
‘The 2016 FlexoTech International Print & Innovations Awards’ en de
‘Label of the Year Award’ bij de UK Packaging Awards. De uitreiking
van de prijzen van de laatste twee nominaties vindt in oktober in
Londen plaats.
Voor meer informatie over Eshuis en het BOW-label:
Eshuis BV
Tel. 0529-43 81 00
claudia.platvoet@eshuis.nl www.eshuis.nl