Previous Page  21 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 44 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

5 2 0 1 6

21

B OW -

l a b e l

Het BOW-label is een bijzonder en opvallend product voor de decoratie van

diverse verpakkingen. BOW-labels geven de consument de mogelijkheid

om een standaard ‘wrap around’-label te laten veranderen in een 3D-strik.

Een doodgewone fles verandert op die manier eenvoudig in een prachtig

geschenk!

39 LANDEN, 21 FORMATEN

Het BOW-label is een smalbaan rota-

tieoplossing die wordt toegepast op

standaard hoge snelheid etiketteer-

machines. Het heeft een meerlaagse

structuur en is geproduceerd op een

speciaal ontwikkelde machine. BOW-

labels werden aanvankelijk met de

hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis

verzocht om hetzelfde product op

industriële schaal te ontwikkelen. Na

achttien maanden van R&D, ontwik-

kelen en veel testen, is het BOW-

label ontstaan. Het wrap around label

bestaat uit drie lagen en kan -net

als het standaard label- op dezelfde

snelheid (40.000 flessen per uur) ver-

werkt worden bij de bottelaars. PR- &

Communicatiemanager Platvoet geeft

aan dat het een hele uitdaging was

om dit te realiseren voor 39 landen in

maar liefst 21 verschillende formaten,

links of rechts bedienbaar!

TROTS OP INTERNATIONALE

WAARDERING

Dat dit design internationaal enorm

gewaardeerd wordt, is terug te zien

aan de inmiddels gewonnen prijzen

en nog lopende nominaties. Het win-

nen van prijzen, is volgens Platvoet

ook een geweldige vorm van waarde-

ring voor iedereen die aan dit project

heeft meegewerkt. “Wij zijn oprecht

trots op het BOW-team! In september

van dit jaar heeft Eshuis in Chicago

de Label Industry Global Award For

Innovation 2016 in ontvangst mogen

KWALITEIT EN CREATIVITEIT

Eshuis

EXTRA ZICHTBAAR DOOR

VELE AWARDS!

HET IS NATUURLIJK ÁLTIJD LEUK OM EEN AWARD TE ONTVANGEN VOOR EEN BIJZONDERE OF ONDERSCHEIDENDE VERPAKKING, MAAR

ALS JE EEN REEKS VAN DEZE PRIJZEN WINT, HEB JE TOCH ECHT WEL IETS BIJZONDERS GEMAAKT. ESHUIS UIT DALFSEN, DE SPECIALIST IN

FLEXIBELE VERPAKKINGEN EN ETIKETTEN, ZORGT ER AL SINDS 1891 VOOR DAT EEN VERPAKKING ZICH ONDERSCHEIDT IN VORM, BEDRUK-

KING EN UITSTRALING. MET HET BIJ COCA-COLA TOEGEPASTE BOW-LABEL SLEEPT ESHUIS MOMENTEEL DE ENE NA DE ANDERE PRIJS IN DE

WACHT. PR- & COMMUNICATIEMANAGER CLAUDIA PLATVOET VERTELT HOE DEZE VORM VAN ‘CUSTOMER INTERACTION’ IS ONTSTAAN.

nemen. Dit was de tweede award nadat het bedrijf al een zilveren

DuPont Packaging Innovation Award had gewonnen. Tijdens FachPack

op 27 september, werd de German Packaging Award in de categorie

Designing & Processing in de wacht gesleept. De onafhankelijk jury

uit Duitsland schreef in haar juryrapport: het is een vrij ongebruikelijk

label, dat fun en interactie biedt. Een technisch intelligente oplossing

die op high speed lijnen verwerkbaar is. Het geeft de consument en

de brand ‘a playful seasonal value.”

NOMINATIES & PRIJZEN

Het ‘prijzencircus’ zal nog wel even doorgaan! Naast de nominatie

voor ‘De Gouden Noot’, ligt er inmiddels ook een nominatie voor

‘The 2016 FlexoTech International Print & Innovations Awards’ en de

‘Label of the Year Award’ bij de UK Packaging Awards. De uitreiking

van de prijzen van de laatste twee nominaties vindt in oktober in

Londen plaats.

Voor meer informatie over Eshuis en het BOW-label:

Eshuis BV

Tel. 0529-43 81 00

claudia.platvoet@eshuis.nl www.eshuis.nl