Previous Page  18 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 44 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

5 2 0 1 6

18

V

e r p a k k i n g s p r i j s

Het Leidse brand identity bureau Millford heeft het volledige

Brouwers-assortiment voorzien van een eigentijds packaging design.

De brouwer staat hierin centraal

MILLFORD

WINT MET BROUWERS BIER

GOUDEN PENTAWARD

BROUWERS BIER VAN ALBERT HEIJN IS GETOOID MET EEN NIEUWE VORMGEVING. DIE IS

VAN DE HAND VAN HET LEIDSE BRAND IDENTITY BUREAU MILLFORD. DE LEIDENAREN WON-

NEN MET HUN ONTWERP EEN GOUDEN PENTAWARD 2016. DE PENTAWARDS IS EEN

WERELDWIJDE COMPETITIE GEWIJD AAN VERPAKKINGSDESIGN. DE INTERNATIONALE JURY

BEOORDEELT OP CREATIVITEIT EN KWALITEIT VAN DE VERPAKKINGEN.

Jeroen Provoost, manager own brands van Albert Heijn, zegt over de prijs:

“In Nederland is het speciaalbier bezig met een flinke opmars. Hierbij draait

alles om smaak, karakter en attitude.”

“Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn na ruim vijftien

jaar een oude bekende te herintroduceren met een unieke propositie die past

tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener. Millford

heeft dit vertaald naar een prachtig design wat helemaal aansluit bij de hui-

dige tijdsgeest.” Jobert van de Bovenkamp, creative director van Millford vult

aan: “Wij zijn ontzettend trots dat we prijswinnend werk kunnen maken met

én voor onze opdrachtgevers.”

JUISTE ATTITUDE

Het nieuwe frisse voorkomen van Brouwers is te herkennen aan het sterke

merk ‘embleem’ waarin de kernwaarden van het merk zijn terug te vinden.

Daarnaast heeft Millford het volledige assortiment voorzien van een eigen-

tijds packaging design. Het eigenzinnige, maar passende karakter, geeft het

bier de juiste attitude én toegankelijkheid. De brouwer staat centraal, het

gebruik van koper in de productnaam (niet bij de omverpakkingen) en het

blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket, waardoor de pilsener een

eigenzinnig design krijgt.

Voor meer informatie:

www.pentawards.org www.millford.nl

A

d v e r t e n t i e