P
a k k r a c h t
n r
5 2 0 1 6
18
V
e r p a k k i n g s p r i j s
◀
Het Leidse brand identity bureau Millford heeft het volledige
Brouwers-assortiment voorzien van een eigentijds packaging design.
De brouwer staat hierin centraal
MILLFORD
WINT MET BROUWERS BIER
GOUDEN PENTAWARD
BROUWERS BIER VAN ALBERT HEIJN IS GETOOID MET EEN NIEUWE VORMGEVING. DIE IS
VAN DE HAND VAN HET LEIDSE BRAND IDENTITY BUREAU MILLFORD. DE LEIDENAREN WON-
NEN MET HUN ONTWERP EEN GOUDEN PENTAWARD 2016. DE PENTAWARDS IS EEN
WERELDWIJDE COMPETITIE GEWIJD AAN VERPAKKINGSDESIGN. DE INTERNATIONALE JURY
BEOORDEELT OP CREATIVITEIT EN KWALITEIT VAN DE VERPAKKINGEN.
Jeroen Provoost, manager own brands van Albert Heijn, zegt over de prijs:
“In Nederland is het speciaalbier bezig met een flinke opmars. Hierbij draait
alles om smaak, karakter en attitude.”
“Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn na ruim vijftien
jaar een oude bekende te herintroduceren met een unieke propositie die past
tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener. Millford
heeft dit vertaald naar een prachtig design wat helemaal aansluit bij de hui-
dige tijdsgeest.” Jobert van de Bovenkamp, creative director van Millford vult
aan: “Wij zijn ontzettend trots dat we prijswinnend werk kunnen maken met
én voor onze opdrachtgevers.”
JUISTE ATTITUDE
Het nieuwe frisse voorkomen van Brouwers is te herkennen aan het sterke
merk ‘embleem’ waarin de kernwaarden van het merk zijn terug te vinden.
Daarnaast heeft Millford het volledige assortiment voorzien van een eigen-
tijds packaging design. Het eigenzinnige, maar passende karakter, geeft het
bier de juiste attitude én toegankelijkheid. De brouwer staat centraal, het
gebruik van koper in de productnaam (niet bij de omverpakkingen) en het
blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket, waardoor de pilsener een
eigenzinnig design krijgt.
Voor meer informatie:
www.pentawards.org www.millford.nlA
d v e r t e n t i e