Previous Page  41 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 41 / 44 Next Page
Page Background

ten. Na een uitgebreide intake gaan we naar de ´tekentafel´ waar we op basis

van de geformuleerde criteria voorstellen gaan uitwerken. Op basis hiervan

bepalen we welke verpakkingsmaterialen tot de mogelijkheden behoren en

gaan we werken aan een passend ontwerp.”

EIGEN DESIGNAFDELING

“Onderzoek heeft aangetoond dat een consument die voor het schap staat en

een keuze moet maken uit gelijkwaardige producten, binnen zes seconden een

keuze maakt op basis van de uitstraling van de verpakking. Voor Questocart

een belangrijke reden om een eigen designafdeling op te bouwen. Omdat er

binnen deze afdeling veel kennis aanwezig is over hoe verpakkingen gepro-

duceerd worden, zijn we in staat maakbare verpakkingen te ontwerpen die

binnen het budget van de klant passen. We zien te vaak om ons heen dat

ontwerpbureaus met fantastische voorstellen komen, maar die in de praktijk

niet of nauwelijks realiseerbaar zijn en/of niet binnen het budget van de klant

passen. Daarnaast besparen wij vaak veel tijd in het doorloopproces omdat we

het ontwerpen van de verpakkingen in eigen beheer doen.”

MARKETINGTOOL

“Ik zeg altijd tegen mijn klanten dat ze op twee manieren naar hun verpakking

kunnen kijken; als een extra kostenpost of als een marketingtool met 100%

kans om extra op te vallen in het schap. Bij Questocart geloven we in dat

laatste en zien we het elke keer weer als een uitdaging om een verpakking te

ontwerpen die de verkoop omhoog stuwt. In de meeste gevallen bieden wij

onze klanten meerdere voorstellen aan. Op deze wijze ontstaat er vaak nog

een keer een zinvolle discussie over welke elementen in de verpakkingen

het onderscheidend vermogen bieden. Als we dan eenmaal tot een definitief

ontwerp zijn gekomen, gaan we wereldwijd op zoek naar de meest geschikte

fabrikant voor de bewuste verpakking. De jarenlange ervaring van een eigen

productie helpt daarbij om snel te screenen welke middelen nodig zijn om de

bewuste verpakking zo efficiënt mogelijk te produceren.”

LEVERANCIER AFSTEMMEN OP BEHOEFTE VAN OPDRACHTGEVER

“Om vast te houden aan de strategie dat we klantgericht willen werken,

werken we niet met vaste leveranciers. Voor elke klus willen we zelf bepalen

welke productielocatie het meest geschikt is voor de job. Echter, voordat een

productiebedrijf voor ons mag werken wordt dit eerst door ons zelf bezocht,

gescreend en beoordeeld. Basiscertificeringen zoals BRC en ISO zijn daarbij

vanzelfsprekend een must. Er is wel een sterke voorkeur om te werken met

familiebedrijven omdat we in deze bedrijven doorgaans een groter commit-

ment vanuit de directie aantreffen en een hogere mate van flexibiliteit. Deze

bedrijven begrijpen dat je elkaar nodig hebt om tot succes te komen en zijn

daarbij vaak bereid om tot het uiterste te gaan. Doordat we met onze ken-

nis heel goed in staat zijn om de juiste spelers te vinden voor een specifieke

opdracht, zien we dat we bij 93% van onze relaties een besparing in hun

verpakkingskosten kunnen realiseren van tussen de 10% en 70%.”

EIGEN VERTEGENWOORDIGING IN SHANGHAI

“Wij werken weinig met Nederlandse productiebedrijven omdat we wil-

len voorkomen dat we in elkaars vaarwater terecht komen. 85% van onze

productie komt vanuit Europa en slechts een klein deel wordt buiten Europa

uitbesteed. Dit laatste komt met name voor wanneer we verpakkingen in bij-

voorbeeld Azië moeten leveren omdat de productie van onze klant daar plaats-

vindt. Met een eigen vertegenwoordiging in Shanghai, worden de producties

die in Azië plaatsvinden door onze mensen ter plaatse begeleid en gecontro-

leerd. Daarnaast bieden wij de service aan onze klanten om gebruik te maken

van ons kantoor in Shanghai voor sourcing en begeleiding van hun producties

aldaar. Uiteraard spreken onze mensen daar zowel Nederlands als Chinees.”

P

a k k r a c h t

n r

5 2 0 1 6

41

ONTZORGEN

“Onze klanten bevinden zich merendeel in de non-food sector. Variërend

van een wereldwijd sportmerk waar wij de verpakkingen voor ontwerpen,

produceren en wereldwijd distribueren tot aan startup-bedrijven die met

nieuwe producten de markt willen betreden. Doordat we niet beperkt zijn in

ons aanbod, zien we dat we voor veel van onze klanten een soort full service

bureau geworden zijn waar we niet alleen de omverpakkingen ontwerpen en

leveren, maar ook de displays verzorgen, transportverpakking leveren en als de

klant het wil we er ook voor zorgen dat hun goederen onder onze supervisie

verpakt kunnen worden. Wij zien het als onze taak om onze klanten volledig

te ontzorgen op het gebied van verpakkingen zodat onze klanten zich voor

100% bezig kunnen houden met hun core business waar ze veel meer verstand

van hebben.”

Meer informatie:

Questocart BV

Tel. 088-1133111

www.questocart.nl

Voor Blissfuel verzorgde Questocart,

naast de productie van de verpakking

en bijbehorende display, ook het grafi-

sche concept en de totale vormgeving

Ontwerp, design en productie van verpakking voor twee T-shirts in één koker

voor Falcon