Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5 49

In eerste instantie wilde Annette de bovenverdieping zelf inrichten. “Toen wij

ons idee aan Amoena vertelden, bleek dat zij het ook heel interessant vonden

om hieraan mee te werken. Vervolgens hebben we samen met Amoena aan de

tekentafel gezeten met de shop-in-shop tot resultaat. We zijn hier heel erg blij

mee en horen ook positieve reacties van klanten.”

“Veel mensen moeten voor prothese-advies naar een ‘hokje achteraf’ en om

daar te komen worden ze eerst door de keuken en een kantoor geleid”, vertelt

Annette naar aanleiding van de positieve reacties van klanten op de shop-in-

shop. “Ik wil dat deze shop naam gaat krijgen en dat mensen van heinde en

verre komen. Niemand heeft de items zo uitgebreid uithangen en kan deze

privacy bieden. We hebben dan ook iedere dag iemand fulltime aanwezig die

advies kan geven over borstprotheses, prothesebeha’s en bad- en nachtmode

voor protheses.”

Beleving

Het mag duidelijk zijn dat Annette goed heeft nagedacht over de beleving die

klanten ervaren als ze de winkel binnenstappen. “Ik denk dat winkelbeleving

echt de meerwaarde geeft. Je moet nadenken over hoe je je kunt onderscheiden

van onder andere internet. Daar heerst helemaal geen beleving want dat is een

harde prijsconcurrentie en daar wil ik niet aan meedoen. Uiteraard hebben we

een webshop maar dat zie ik meer als een service richting de klanten. Beleving

kun je enkel in een winkel realiseren. De kracht van een speciaalzaak is het

advies, dat is niet via internet te koop.”

De komst van internet zorgt voor een grote verandering in het koopgedrag, dat

kan ook Annette beamen: “Vroeger kwam een klant binnen voor ‘een leuke beha’

en dan het liefst een witte of een zwarte. Toen was het aan ons om te zeggen dat

we ook nog een rode en een blauwe hebben. Nu komt de klant al geïnformeerd

naar binnen. Ze verwijzen naar een beha op de site en als ik dan diezelfde beha

in een andere kleur laat zien, dan vertellen ze mij dat er ook een gele en een

roze is, en dat ze de roze willen. Het is dus niet meer zo dat je in de winkel de

voorraad verkoopt die je voor ogen had. De klanten beslissen zelf wat ze willen

kopen en als ik het product niet op voorraad heb, kan ik het voor hen bestellen

of ze gaan naar een ander toe. Of ze bestellen het zelf op internet om te kijken

of het goedkoper kan. Dat gebeurt veel, maar ik laat me er niet door frustreren.

Je moet er niet teveel bij stilstaan dat ze je advies ‘misbruiken’. Blijkbaar nemen

ze mijn advies ter harte en bovendien hebben ze de winkel ook gevonden via

internet. Ik denk dat het Internet en een fysieke winkel elkaar kunnen versterken.

Onze volgende stap is dan ook om de webshop meer te integreren in de winkel.”

Ondernemer

Annette zit vol ideeën. Als we haar vragen om zichzelf te omschrijven als onder-

nemer antwoordt ze dan ook met de woorden: “Leergierig, veel zin in verande-

ringen en vooruitkijken naar mogelijkheden en kansen. Ik wil continu verbeteren

en streef ernaar om mezelf steeds opnieuw een spiegel voor te houden. Je kunt

niet meer afwachten tot de klanten naar binnen stappen, je moet jezelf onder-

scheiden en een reden geven waarom mensen jouw winkel moeten bezoeken.”

Voor aanvullende informatie:

The Lingerie Store

Tel. +31 (0)165 548172

www.thelingeriestore.nl

Oppervlakte:

200m² en 60m² (shop-in-shop)

Aantal medewerkers:

6

Aantal paskamers:

6 en 2 (shop-in-shop)

Lingeriemerken:

o.a.: Marie Jo, PrimaDonna, Aubade,

Chantelle, Pleasure State, Mey, Anita,

Felina, Marlies Dekkers

Nachtmodemerken:

o.a.: Pip, Cyell, Nanso, Vossen, Taubert,

Calvin Klein

Badmodemerken: o.a.:

Cyell, Sunflair, Seafolly, Baku,

Marlies Dekkers, Beachlife, Profile,

Maryan Mehlhorn, Sedna, Prima Donna

Twist, Aubade, Save the Queen

Prothesemerken:

o.a.: Amoena en Anita

Herenondermode:

o.a.: Mey, HOM, Bjorn Borg, Aubade

Specialisatie:

Protheses, lingeriestyling, goede

adviezen, zeer uitgebreide collectie

“De kracht van een speciaal-

zaak is het advies, dat is niet

via internet te koop”