S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 5 49
In eerste instantie wilde Annette de bovenverdieping zelf inrichten. “Toen wij
ons idee aan Amoena vertelden, bleek dat zij het ook heel interessant vonden
om hieraan mee te werken. Vervolgens hebben we samen met Amoena aan de
tekentafel gezeten met de shop-in-shop tot resultaat. We zijn hier heel erg blij
mee en horen ook positieve reacties van klanten.”
“Veel mensen moeten voor prothese-advies naar een ‘hokje achteraf’ en om
daar te komen worden ze eerst door de keuken en een kantoor geleid”, vertelt
Annette naar aanleiding van de positieve reacties van klanten op de shop-in-
shop. “Ik wil dat deze shop naam gaat krijgen en dat mensen van heinde en
verre komen. Niemand heeft de items zo uitgebreid uithangen en kan deze
privacy bieden. We hebben dan ook iedere dag iemand fulltime aanwezig die
advies kan geven over borstprotheses, prothesebeha’s en bad- en nachtmode
voor protheses.”
Beleving
Het mag duidelijk zijn dat Annette goed heeft nagedacht over de beleving die
klanten ervaren als ze de winkel binnenstappen. “Ik denk dat winkelbeleving
echt de meerwaarde geeft. Je moet nadenken over hoe je je kunt onderscheiden
van onder andere internet. Daar heerst helemaal geen beleving want dat is een
harde prijsconcurrentie en daar wil ik niet aan meedoen. Uiteraard hebben we
een webshop maar dat zie ik meer als een service richting de klanten. Beleving
kun je enkel in een winkel realiseren. De kracht van een speciaalzaak is het
advies, dat is niet via internet te koop.”
De komst van internet zorgt voor een grote verandering in het koopgedrag, dat
kan ook Annette beamen: “Vroeger kwam een klant binnen voor ‘een leuke beha’
en dan het liefst een witte of een zwarte. Toen was het aan ons om te zeggen dat
we ook nog een rode en een blauwe hebben. Nu komt de klant al geïnformeerd
naar binnen. Ze verwijzen naar een beha op de site en als ik dan diezelfde beha
in een andere kleur laat zien, dan vertellen ze mij dat er ook een gele en een
roze is, en dat ze de roze willen. Het is dus niet meer zo dat je in de winkel de
voorraad verkoopt die je voor ogen had. De klanten beslissen zelf wat ze willen
kopen en als ik het product niet op voorraad heb, kan ik het voor hen bestellen
of ze gaan naar een ander toe. Of ze bestellen het zelf op internet om te kijken
of het goedkoper kan. Dat gebeurt veel, maar ik laat me er niet door frustreren.
Je moet er niet teveel bij stilstaan dat ze je advies ‘misbruiken’. Blijkbaar nemen
ze mijn advies ter harte en bovendien hebben ze de winkel ook gevonden via
internet. Ik denk dat het Internet en een fysieke winkel elkaar kunnen versterken.
Onze volgende stap is dan ook om de webshop meer te integreren in de winkel.”
Ondernemer
Annette zit vol ideeën. Als we haar vragen om zichzelf te omschrijven als onder-
nemer antwoordt ze dan ook met de woorden: “Leergierig, veel zin in verande-
ringen en vooruitkijken naar mogelijkheden en kansen. Ik wil continu verbeteren
en streef ernaar om mezelf steeds opnieuw een spiegel voor te houden. Je kunt
niet meer afwachten tot de klanten naar binnen stappen, je moet jezelf onder-
scheiden en een reden geven waarom mensen jouw winkel moeten bezoeken.”
Voor aanvullende informatie:
The Lingerie Store
Tel. +31 (0)165 548172
www.thelingeriestore.nlOppervlakte:
200m² en 60m² (shop-in-shop)
Aantal medewerkers:
6
Aantal paskamers:
6 en 2 (shop-in-shop)
Lingeriemerken:
o.a.: Marie Jo, PrimaDonna, Aubade,
Chantelle, Pleasure State, Mey, Anita,
Felina, Marlies Dekkers
Nachtmodemerken:
o.a.: Pip, Cyell, Nanso, Vossen, Taubert,
Calvin Klein
Badmodemerken: o.a.:
Cyell, Sunflair, Seafolly, Baku,
Marlies Dekkers, Beachlife, Profile,
Maryan Mehlhorn, Sedna, Prima Donna
Twist, Aubade, Save the Queen
Prothesemerken:
o.a.: Amoena en Anita
Herenondermode:
o.a.: Mey, HOM, Bjorn Borg, Aubade
Specialisatie:
Protheses, lingeriestyling, goede
adviezen, zeer uitgebreide collectie
“De kracht van een speciaal-
zaak is het advies, dat is niet
via internet te koop”