Previous Page  37 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 37 / 44 Next Page
Page Background

WAAR BENT U ZELF HET MEEST TROTS OP TERUGKIJKEND

OP DE AFGELOPEN ZESTIG JAAR?

“Dat Sonneveld staat waar het nu staat. In deze toch wel moeilijke markt is

een onderneming neergezet die in de top twee staat van haar branche! Dit

is bereikt door naast de bakker te durven gaan staan, vanuit de gezamenlijke

kennis ons werk te doen; bakkers praten graag met bakkers, ondernemers met

ondernemers. Maar er zijn zoveel dingen te benoemen, zoals; in 1990 was

Sonneveld al bezig met enzymen in hun Sonplus lijn, de bouw van de nieuwe

poederfabriek en de moderne fabriek voor vloeibare verbeteraars. En natuurlijk

de realisatie van het al eerder genoemde EBIC. Maar bovenal wat we in al die

jaren met elkaar als collega’s hebben weten te bereiken; als TEAM. In onze

genen zijn we nog steeds een echt familiebedrijf.”

HET LIJKTEENPRACHTIGJUBILEUMJAARVOORSONNEVELD,

WANT OOK EBIC BESTAAT TIEN JAAR. HOE HEEFT EBIC ZICH

DE AFGELOPEN TIEN JAAR ONTWIKKELD EN BEWEZEN IN

DE BRANCHE NAAR UW MENING?

“Het EBIC heeft de afgelopen jaren zich op een goede manier weten neer te

zetten als een kenniscentrum waar open innovatie een belangrijke pijler is! Dit

is gebeurd door seminars en demonstraties te organiseren met en door leve-

ranciers van grondstoffen en bakkerij-apparatuur. Ook productontwikkeling

voor eigen markten, maar ook in opdracht van andere bedrijven in binnen- en

buitenland.”

WAAR LIGGEN MET EBIC NOG KANSEN VOOR SONNEVELD?

“De afgelopen jaren is een goede basis gelegd en naar de toekomst toe zal het

EBIC het centrum moeten worden voor innovatie, kennis en ontwikkeling voor alle

OFI (Orkla Food Ingredients) organisaties in Europa. Dit zal Sonneveld versterken

in de veranderende markt; we zullen zo waarde kunnen toevoegen aan de bak-

kerij in product en proces.”

ALSOF DIT NOG NIET GENOEG IS BESTAAT JULLIE FAMEUZE

KWARKBOL OOK NOG EENS TWEE DECENNIA. WAT MAAKT

DE KWARKBOL VAN SONNEVELD ZO POPULAIR DENKT U?

“Sonneveld was twintig jaar geleden de eerste op de markt met dit product, dat

zijn succes vindt in de goede smaak die nooit verveeld. Daarnaast is het voor de

bakker een eenvoudig te produceren product. Maar bovenal is het de consument

die dit product erg goed kan waarderen. En dat laatste is het belangrijkste! Vanuit

de consumentenvraag je productontwikkeling invulling geven.”

ZIJN ER VERDER RONDOM DEZE PRACHTIGE JUBILEA NOG

ACTIES WAAR U OP WILT WIJZEN?

“Ik zou zeggen: houd onze najaarscampagne in de gaten!”

WAT MOGENWE VAN SONNEVELD VERWACHTEN DE KOMEN-

DE JAREN OM ERVOOR TE ZORGEN DAT OOK DE VOLGENDE

JUBILEA GEHAALD WORDEN?

“De eisen die de consument van nu stelt, zijn ons uitgangspunt. Terug naar de

basis is wat de consument vraagt, dan is consistentie voor de bakker heel belang-

rijk. Sonneveld zal openheid, transparantie en traceerbaarheid altijd als basis

willen zien om de bakker bij al de consumentenvragen te ondersteunen. Maar we

zullen ook, zeker nu we eigendom zijn van Orkla Food uit Noorwegen, kijken

naar verbreding van ons assortiment. We hebben mooie zusterbedrijven als Credin

en Odense die vanuit de moderne Scandinavische markt een aanvulling zijn op

ons als broodspecialist. Net als de bakker zullen ook wij ons moeten specialiseren

en sturen op toegevoegde waarde. Juist daarom heeft Sonneveld de afgelopen tijd,

middels rondetafelgesprekken met diversen bakker/ondernemers, gediscussieerd

over de toekomst en wat de markt van ons verwacht. We zijn er voor elkaar.”

Meer informatie:

Sonneveld

Tel. +31 (0)78 644 25 25

www.sonneveld.com

De populaire Kwarkbol

‘NET ALS DE BAKKER ZULLEN OOK WIJ

ONS MOETEN

SPECIALISEREN

EN

STUREN OP

TOEGEVOEGDE WAARDE’

NB T M

A G A Z I N E

N R

3 2 0 1 6 37