NB T M
A G A Z I N E
N R
3 2 0 1 6
40
R
E T R O
Bij binnenkomst in de winkel valt meteen een aantal zaken op. Er is
bijvoorbeeld geen toonbank, de bakkerij is zichtbaar vanuit de winkel,
er is een grote houten tafel die plaats biedt voor zeker tien personen
en de producten liggen verspreid door de winkel. De geur van de lek-
kere appel-kaneelbroodjes en vers brood komt je tegemoet. Jorrit komt
vanuit de bakkerij en groet ons hartelijk, zoals hij trouwens bij al zijn
klanten doet.
CROWDFUNDING
Jorrit begint meteen met vertellen: “We waren op zoek naar een vaste
locatie, nadat ik de afgelopen vier jaar als De Streekbakker op meer-
dere locaties gebakken heb. Ik kom zelf uit Nijmegen en ben per toeval
op deze bakkerij gestuit. Het gevoel was meteen goed. Hier zat voor-
heen een traditionele bakkerij en ik zag de mogelijkheden. We hebben
middels crowdfunding – want de bank wilde ons niet helpen – een
bedrag van € 60.000,- opgehaald en zodoende konden we een mooie
start maken. Na wat aanpassingen zijn we op 16 april open gegaan,”
zo klinkt het.
De Streekbakker
HEEFT EINDELIJK
EEN VASTE PLEK
WE KWAMEN IN EEN LOKALE KRANT EEN BERICHT TEGEN
WAARIN STOND ‘DE STREEKBAKKER: PASSIE VOOR PUUR EN
NATUURLIJK’. ONZE AANDACHT WAS METEEN GETROKKEN
EN WE BESLOTEN DE BAKKER IN KWESTIE – JORRIT VAN
ENGEN – TE BENADEREN VOOR EEN GESPREK. HIJ BLEEK NET
EEN EIGEN WINKEL GEOPEND TE HEBBEN IN NIJMEGEN,
VOOR ONS EEN THUISWEDSTRIJD DUS. MIDDEN IN DE
WOONWIJK WILLEMSKWARTIER TREFFEN WIJ JORRIT IN ZIJN
NIEUWE WINKEL, WAAR DE BAKKERIJ ACHTER GESITUEERD
IS. “BROOD IS MIJN PASSIE, AL 25 JAAR”, ZO VERTELT JORRIT
ONDER MEER.