NB T M
A G A Z I N E
N R
4 2 0 1 6
40
De opa en oma van Jan zijn de oprichters van Bakkerij van Leur. “Daarna hebben twee ooms en mijn vader de bakkerij overgeno-
men. Ikzelf heb alles in de praktijk geleerd. Het bakkersvak is mij dus met de paplepel ingegoten. Ik heb een opleiding Marketing &
Communicatie gevolgd, maar zijdelings ben ik altijd met de bakkerij bezig geweest. Dat ik het familiebedrijf zou overnemen heeft wel
door mijn hoofd gespookt door de jaren heen, maar het is niet een gedwongen keuze geweest. Ik ben er eigenlijk ingerold.”
MARKETING & COMMUNICATIE
Sinds 2013 is Jan verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de bakkerij, de drie winkels (twee in Veghel, één in Vorstenbosch) en de
21 medewerkers van Bakkerij van Leur. “Mijn vader is drie jaar geleden gestopt en ik heb het stokje overgenomen. Ik ben zelf eigenlijk
nooit in de bakkerij te vinden, houd mij meer bezig met alle randzaken. We zijn een bedrijf dat te klein is voor het tafellaken, maar te
groot voor het servet. Dat wil zeggen dat we geen aparte inkoop- of marketingafdeling hebben, maar dat we veel zelf doen. Dat is leuk,
want dat houdt in dat je van veel facetten verstand moet hebben.”
WEBSHOP
Het meest recente project waar Jan veel tijd aan besteed heeft, was het opzetten van een webshop. “Ik kijk af en toe toch wel jaloers
naar supermarkten”, bekent Jan. “Zij zijn zeven dagen per week open en dat zou ik ook wel willen. Om voorlopig aan de wensen van
klanten tegemoet te komen, is onlangs onze webshop geopend. Een medewerkster die op zaterdag in de winkel staat moest voor haar
opleiding Multimedia Design een marketingproject realiseren en ze heeft ervoor gekozen om voor de bakkerij een webshop te ontwer-
pen”, zo licht Jan toen.
BAKKER VAN LEUR
IS MET
NIEUWE
WEBSHOP 24/7
BEREIKBAAR
HET BRABANTSE VEGHEL IS NIET ALLEEN DE PLEK WAAR JUMBO HAAR HOOFDKANTOOR EN ROOTS HEEFT LIGGEN, OOK VOOR
BAKKERIJ VAN LEUR IS VEGHEL ALWEER DRIE GENERATIES LANG DE STAMPLAATS. OP DE STATIONSSTRAAT 36 IS DE BAKKERIJ VAN
HET FAMILIEBEDRIJF TE VINDEN EN DE REDACTIE VAN NBT MAGAZINE HEEFT EEN AFSPRAAK DAAR MET JAN VAN LEUR, DE JONGSTE
GENERATIE DIE AAN HET ROER STAAT VAN DE ONDERNEMING. ZIJN DOEL IS OM ZIJN KLANTEN ZO GOED MOGELIJK TE BEDIENEN,
HET LIEFST 24 UUR PER DAG, ZEVEN DAGEN PER WEEK. DAAROM HEEFT HIJ ONLANGS EEN WEBSHOP GEOPEND. “DE WEBSHOP IS
VOOR ONS EEN EXTRA VESTIGING EN ZO MOET JE ER OOK MEE OMGAAN”, ZEGT JAN VAN LEUR.
R
E T R O