NB T M
A G A Z I N E
N R
4 2 0 1 6
36
Elke dag voorziet Borgesius128 Jumbo-supermarkten in Noord-Nederland van dagverse broodproducten. Zowel het gesneden als ongesneden brood komt
uit de eigen bakkerij in Veenoord, maar daarnaast levert Borgesius via de zusterbedrijven uit de Bake Five-groep een groot aantal andere producten. “Die
worden gepickt op bakkerij-niveau, via crossdocking aangevoerd bij ons en vervolgens samen met onze eigen dagverse producten naar de winkels ver-
voerd. Bij elkaar opgeteld bieden we een assortiment van tweehonderd producten aan”, vertelt Willy Boneschansker, locatiemanager van de bakkerij uit
Noordoost-Nederland.
De negentien vrachtauto’s van Borgesius gaan voor het krieken van de dag op weg om de winkels uiterlijk half acht ’s ochtends van brood te voorzien.
“Dan hebben ze in de winkels nog een half uur tot openingstijd om het brood in de schappen te leggen. Dat strakke schema halen we echter alleen als
onze chauffeurs om half twee ’s nachts starten met het laden van de vrachtauto’s. Dan moet het verdeelproces dus klaar zijn”, verklaart Boneschansker.
STIPT OM HALF TWEE ’S NACHTS STARTEN DE CHAUFFEURS VAN BAKKERIJ BORGESIUS MET HET LADEN VAN HUN VRACHTAUTO’S. AF
EN TOE ZORGDE DAT STRAKKE TIJDSCHEMA VOOR WERKDRUK ONDER DE EINDVERDELERS. DANKZIJ HET PERFORMANCE DASHBOARD
VAN PCDATA, IS DE RUST IN DE VERDEELSTRATEN TERUGGEKEERD ÉN TEVENS ZIJN DE KOSTEN ENORM VERLAAGD. WIJ SPRAKEN MET
WILLY BONESCHANSKER VAN BORGESIUS OVER DE IMPLEMENTERING VAN HET PERFORMANCE DASHBOARD. “WE KUNNEN NU VEEL
STRAKKER PLANNEN DAN VOORHEEN.”
A
U T O M A T I S E R I N G
VERBETERDE PLANNINGSMOGELIJKHEDEN
EN
DALENDE KOSTEN
DOOR
PERFORMANCE DASHBOARD
BIJ
BORGESIUS