Previous Page  35 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6 35

V

E R S L A G

“De intensiteit van de tour heeft ervoor gezorgd dat ze de gehele Nederlandse bak-

kerij-industrie hebben kunnen ervaren in slechts drie dagen”, zo vertelt Frans over de

VIP Bakery Inspiration Tour die Bakery Initiatives verzorgt voor klanten om strategisch

relevante ideeën op te doen voor eigen bakkerij. “Ze bezochten de beste retailconcep-

ten die ons land te bieden heeft en mochten een kijkje nemen achter de schermen bij

een aantal grote spelers binnen de industriële bakkersbranche in Nederland. Ik wilde

alle deelnemers de gerenommeerde bedrijven in de bakkerijbranche laten zien, zodat

zij kunnen leren van de enorme bakkerijkennis die wij hier in Nederland hebben en

hoe dit ons op het hoogst mogelijke niveau laat opereren. En het belangrijkste: de

deelnemers laten zien hoe ze hun eigen bakkerij structuur kunnen geven om zelf op

het hoogste niveau te kunnen produceren met behulp van de beste bakkerij-processen

en technieken.”

Bakery Initiatives

ORGANISEERT

VIP BAKERY INSPIRATION TOUR

DIT JAAR HEEFT BAKERY INITIATIVES VOOR DE TWEEDE KEER DE SPECIALE

VIP BAKERY INSPIRATION TOUR GEORGANISEERD IN NEDERLAND. “WE HEB-

BEN DAARBIJ GASTEN MOGEN VERWELKOMEN VANUIT DE HELE WERELD:

UIT SAOEDI ARABIË, NIGERIA, JAPAN, KOEWEIT, ABU DHABI EN LIBANON.

ONZE GASTEN ZIJN NIET ALLEEN GEÏNSPIREERD GERAAKT VOOR DE TOE-

KOMSTIGE INVESTERINGEN IN HUN EIGEN BEDRIJF, MAAR ZIEN HET OOK

ALS DE GROOTSTE INVESTERING IN ZICHZELF”, ZO HOREN WIJ VAN FRANS

VAN DER SCHOOT, MANAGING PARTNER VAN BAKERY INITIATIVES.

WAT EEN ENERGIE!

Één van de highlights was de ontbijttour door Amsterdam.

“Wat een energie”, aldus Frans. “De deelnemers ontdek-

ten de quality-minded markt hier in Nederland. Ook

hebben ze de productportfolio’s onder de loep kunnen

nemen van Nederlandse ambachtelijke bakkers om

geïnspireerd te worden met nieuwe ideeën en voor het

ontwikkelen van nieuwe producten in hun eigen bakke-

rij. Het meest indrukwekkend was de grote variëteit die

ze zagen in producten. Ze ontdekten een ontwikkeling

naar meer gezonde en natuurlijke bakkerijproducten.

De complete ervaring van brood wat vers gebakken

wordt in de bakkerijwinkel is een duidelijke trend die

bij diverse bakkerijconcepten door heel Nederland te

zien is.”

ENTHOUSIASME

Ware inspiratie kwam van de bakkerij-eigenaren zelf.

Een gedeeld gevoel bij alle deelnemers: “We raak-

ten geïnspireerd door de liefde voor het vak en het

enthousiasme dat we voelden bij alle eigenaren die we

ontmoet hebben”. Zoals één van de deelnemers zei:

“Uiteindelijk is de bakkerij-industrie niet slechts een

industrie die de buik voedt, maar juist voeding biedt aan

samenhorigheid en de gemeenschap.”

Meer informatie:

Bakery Initiatives

Tel. +31 (0)73 5340850

www.bakery-initiatives.com