O
N L I N E
M A R K E T I N G
NB T M
A G A Z I N E
N R
4 2 0 1 6
42
VERSWINKELS SAMEN KRACHTIGER
Shopforce zet lokale verswinkels landelijk op de kaart via
het moederportaal
www.versbesteld.nlen productgroep-
portals als bijvoorbeeld
broodbesteld.nlen banketbesteld.
nl. Elke verswinkel ontvangt een professionele webshop
voor eigen gebruik. Een bakker die lokaal of regionaal
meer traffic naar zijn online winkel wil realiseren kan zijn
assortiment in de webshops van bijvoorbeeld de slager of
groentespecialist aanbieden. De consument kan bij meer-
dere verswinkels tegelijk bestellen en in één keer betalen,
afhalen of bezorgd krijgen.
Matthijs de Graaf van Shopforce: “Onze missie is een pro-
fessionele e-commerce oplossing toegankelijk en betaal-
baar te maken voor kleine lokale leveranciers, zodat
ook zij een goede online service kunnen bieden aan de
online consument. Door de opzet van de portalen zorgen
we er in feite voor dat een leverancier met één kraam op
meerdere online markten tegelijk te vinden is. Zo wordt
de kans vergroot dat lokale leveranciers en consumenten
elkaar treffen.”
VOLLEDIGE ONTZORGING
Shopforce ontzorgt de lokale leverancier en levert op basis van een prijslijst een kant-en-klare webshop op. De lokale leverancier heeft er
verder geen omkijken meer naar. Een standaard website behoort tot de mogelijkheden. Ook het beheer verzorgt Shopforce. Matthijs de
Graaf: “Ontzorgen is ons doel, zodat versspecialisten zich als moderne ambachtslieden kunnen blijven focussen op het maken en leveren
van de beste lokale verse producten.”
SPECIFIEKE FOODFUNCTIONALITEIT
De module Food binnen het Shopforce platform kent specifieke functionaliteit om vers eten online aan te bieden, bijvoorbeeld op het
gebied van verpakkingsopties en bereidingstijden per artikel. Hiermee is Shopforce goed uitgerust om bedrijven uit de foodsector te onder-
steunen die in willen spelen op het online bestellen van eten.
INTERNATIONALISATIE
Shopforce wil internationaal een belangrijke speler worden. De architectuur van het platform is generiek en gericht op internationale uitrol
om (groepen) lokale leveranciers via webshops, shop-in-shops en portals te ontzorgen. De doelgroep blijft dus niet beperkt tot verswinkels
en Nederland.
Meer informatie:
www.shopforce.nlZET VERSWINKELS
ONLINE OP DE KAART
SHOPFORCE, STARTUP EN AANBIEDER VAN LOCAL E-COMMERCE SOFTWARE, GROEIT SNEL IN DE
MARKT VAN ONLINE ETEN BESTELLEN. IN KORTE TIJD HEBBEN VIERHONDERD AMBACHTELIJKE BAKKERS,
SLAGERS, VISWINKELS EN ANDERE VERSSPECIAALZAKEN ZICH AANGEMELD. DIT AANTAL GROEIT MET
GEMIDDELD DERTIG PER MAAND.
S
HOPFORCE