Previous Page  23 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

1 2 0 1 6 23

ons assortiment. Momenteel hebben we heel sterk de focus om de iets grotere

kleine ambachtelijke bakker te voorzien van een complete snij- en inpaklijn die

betaalbaar is. Dan is het belangrijk dat je goed luistert naar de wensen van je

klant en hen helpt door te zoeken naar de juiste oplossingen. We bieden dus

oplossingen op maat aan.”

INNOVATIE

“Als het gaat om ontwikkeling hebben we de afgelopen tijd niet stilgezeten”, zo

vervolgt Mischa. “Sowieso richten we ons steeds meer op innovatie binnen ons

eigen assortiment. We hebben afgelopen jaar bijvoorbeeld een datumprinter

ontwikkeld in eigen beheer. In ontwikkeling gaat veel tijd en research zitten,

maar dat is wat wij leuk vinden. Ikzelf houd me daar ook het liefst mee bezig.

Ik heb heel goed voor ogen hoe het moet, maar dat moet ik zien te vertalen

naar degenen die het moeten uitwerken. Gelukkig gaat dat goed. Wat er nu aan

zit te komen is een geïntegreerde sluitmachine in de verpakkingslijn. Daardoor

denken wij dat we een nog betere marktpositie kunnen krijgen.”

BUITENLAND

“In Nederland hebben we ons de afgelopen jaren in ieder geval bewezen en

daarom richten we ons ook meer op het buitenland, waar we in België voet aan

de grond krijgen. Dat proces zullen we vanuit Breda blijven begeleiden. Wat

we wel willen is verder over de grenzen gaan werken met agenten en dealers.

Onze visie is daarbij wel dat we alles vanuit eigen huis blijven produceren,

want we willen controle houden over de kwaliteit. We stellen harde eisen

aan een partnerschap, want ook in samenwerking streven we naar de hoogste

kwaliteit.”

Kwaliteit is een belangrijke en veelvuldig terugkerende term die Mischa

gebruikt, maar wat verstaat hij nu onder kwaliteit? “Kwaliteit bestaat voor ons

op machinegebied uit een eerlijke prijs, duurzaamheid, energiezuinig en hele

lage onderhoudskosten. Dat zijn de vier pijlers die van belang zijn bij product-

ontwikkeling.”

PS MAKO

De laatste jaren hebben voor AVT in het teken gestaan van groei. Mischa: “En

we hebben een mooie groei gerealiseerd. De groei had groter kunnen zijn,

want we zijn toch geremd geweest in onze ontwikkeling door de dealerschap-

pen zoals met PS Mako. Je krijgt een aantal restricties opgelegd, waardoor

we ons niet optimaal op bijvoorbeeld clip-sluitmachines konden richten. We

zijn dan ook per 1 januari gestopt met dat dealerschap en we gaan onszelf nu

richten op een breder machineassortiment. We zijn heel goed in staat om zelf

clip-sluitsystemen te ontwikkelen en te integreren in onze huidige systemen.

De rem is weg en zodoende kunnen we ons richten op de toekomst.”

TOEKOMST

“Met het oog op de toekomst wil ik het bedrijf gezond achter kunnen laten”, zo

formuleert Mischa zijn wens voor de komende jaren. “Dat gaan wij bereiken

met een up-to-date machineassortiment, kwalitatief uiteraard heel hoogwaar-

dig, waar innovaties elkaar in rap tempo opvolgen en alles ontwikkeld en

geproduceerd in eigen beheer. Dat is ons streven en we hebben goede stappen

gezet om dat te realiseren.”

Meer informatie: AVT b.v., tel. +31 (0)76 541 52 60,

www.avt.nu

“Kwaliteit bestaat voor ons op machine-

gebied uit een eerlijke prijs, duurzaam-

heid, energiezuinig en hele lage onder-

houdskosten”