NB T M
A G A Z I N E
N R
2 2 0 1 6
26
B
A K K E R I J
-
I N R I C H T I N G
BAKERY MARKET
ONDERNEMERS GROEP
:
NETWERKGROEP VAN ONDERNEMERS
BAKERY MARKET, EEN INITIATIEF VAN DE GEZAMENLIJKE BEKO-BEDRIJVEN, BAKERY INSTITUTE, TENBA BAKKERIJ
ADVIES|TAXATIE|REALISATIE EN VAN STUK INTERIEURONTWERP, BLIJKT NA DE INTRODUCTIE TIJDENS DE BEKO
NAJAARSDAGEN 2014 EEN GROOT SUCCES! DAT ER MEER KOMT KIJKEN BIJ HET GOED ORGANISEREN VAN
EEN WINKELBAKKERIJ DAN ALLEEN HET INRICHTEN ERVAN HEEFT DE PARTNERS ERTOE AANGEZET EEN NIEUWE
‘POOT’ TOE TE VOEGEN: B.O.G. DAT STAAT VOOR BAKERY MARKET ONDERNEMERS GROEP. EEN NETWERK-
GROEP VAN ONDERNEMERS DIE EEN WINKELBAKKERIJ ZIJN BEGONNEN OF OVERWEGEN ERMEE TE STARTEN.
GEEN FORMULE EN GEEN MERK
Bakery Market is een turnkey winkelbakkerij-concept voor bakkers met filia-
len die willen groeien en voor startende ondernemers in het bakkersvak. Met
Bakery Market willen Beko, Bakery Institute, TenBa en Van Stuk het ambacht
versterken door doelgericht te investeren in ondersteuning en advisering bij
het openen van winkelbakkerijen. Winkels waar de klant het hele ambachte-
lijke proces van kneden tot bakken in volle glorie kan aanschouwen. Bakery
Market staat voor authentiek en lekker brood en banket van eerlijke ingredi-
enten, geproduceerd volgens een puur ambachtelijk bakproces, verkocht in
milieuvriendelijke verpakkingen in een ambachtelijke omgeving. Producten
met kwaliteits- structuur- en smaakverschillen. Bakery Market is geen formule
en geen merk. Bakery Market is de werknaam die Beko-bedrijven, Bakery
Institute, TenBa en van Stuk (de Bakery Market-partners) gebruiken voor indi-
viduele winkelbakkerij-projecten, of onderdelen daarvan.
BELEVING EN ONDERSCHEIDEND
Winkels moeten onderscheidend zijn. Dat is altijd al zo geweest. Maar nu
is het meer dan ooit zaak dat bakkers hun ambacht als merk bewaken en
laden naar de consument. Een duidelijke winkel met een strakke focus op de
consument is een must. Waarin bent u goed? Wat maakt u uniek? Waarom
komen consumenten bij u? Waarom zouden consumenten u aanbevelen aan
hun familie en vrienden? Het antwoord hierop is het creëren van beleving.
Beleving zorgt voor emotie en emotie doet verkopen. En juist bakkers kun-
nen heel goed beleving creëren in hun winkel door daar het ambachtelijke
bakproces van begin tot einde te laten zien. Produceren in de winkel wekt
vertrouwen, omdat direct zichtbaar is met welke ingrediënten u werkt en hoe
u dat doet. Door de consument in de winkel te laten zien, ruiken, proeven
en een praatje met hem te maken over uw vak en uw producten, krijgt u een
emotionele band met uw klanten die zal leiden tot loyaliteit. U laat zien dat
u een specialist bent en wordt ‘de lokale smaakheld’.
ONDERSTEUNING EN ADVIES OP MAAT
Ondersteuning en advisering ‘op maat’ staan centraal bij Bakery Market-
projecten. De onderdelen daarvan zijn onder meer vak- en verkoopopleidin-