Previous Page  32 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 32 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6

32

“Nee”, antwoordt John van Berlo vriendelijk op

de vraag of de deur van de interviewruimte in

het Brabantse bedrijfspand gesloten moet wor-

den. “Zo werken we hier. Laagdrempelig zijn,

vinden we belangrijk.”

Dus blijft de kamerdeur in Oirschot open en

zien we tijdens het gesprek zo nu en dan enkele

van de vijftien werknemers voorbij wandelen.

Geen geheimen. Dat is wat het online veilingbu-

reau naar klanten en opdrachtgevers wil uitstra-

len. “We zeggen waar het op staat”, legt mar-

ketingmedewerker Van Berlo uit. “Is een klant

geïnteresseerd in een veiling van een machine

waarvan wij weten dat die niet helemaal in orde

is, dan draaien we daar niet omheen. Zo bouw

je wederzijds vertrouwen op.”

Dat legde het bedrijf geen windeieren. Vanuit

een kantoortje bij zijn huis bouwde eigenaar-directeur Ad van Kollenburg

Industrial Auctions sinds de start in 2010 uit tot bedrijf met een ruime uitvals-

basis op industrieterrein De Stad. Het online veilinghuis mag intussen grote

bedrijven als FrieslandCampina, Nestlé en Koninklijke Peijnenburg tot zijn

opdrachtgevers rekenen. “Er waren vorig jaar maar drie landen in de wereld

waar onze website niet bekeken was”, vult Van Berlo aan, “Een waar geen

internet was, een in de Noordelijke IJszee en een in de Cariben.”

Veel mensen hebben al kennis gemaakt met het bedrijf dat gespecialiseerd is

in het business-to-business veilen van machines, inventaris en goederen in de

voedings- en drankenindustrie. “Door het internet is een barrière weggeno-

men. Mensen van over de hele wereld kunnen meebieden met een veiling”,

verklaart Van Berlo. “Oudere generaties moesten daar aan wennen. Maar bel-

len kan altijd, wij vinden het leuk om uitleg te geven.”

Hoe zo’n online veiling werkt? “Je gaat naar de

website; registreert je; zoekt de machine van je

keuze; plaatst een bod en hoeft ‘m – als je wint

– alleen nog maar te betalen en op te halen.

In vijf stappen koop je een machine. Allemaal

vanachter je computer.”

,,Wat Industrial Auctions onderscheidt van

andere online veilingbedrijven?”, herhaalt Van

Berlo de vraag. “Onze specialisatie. Mensen

weten: voor machines in de voedingsindustrie

moet je dáár zijn. Daarnaast ontzorgen wij

klanten en opdrachtgevers en dat wordt zeer

gewaardeerd.”

Na de vliegende start in de eerste zes jaar blijft Industrial Auctions dromen.

Van Berlo: “We willen de nummer één worden voor veilingen in de voedings-

industrie. Wereldwijd.”

Meer informatie:

Industrial Auctions

Tel. 0499-872510

www.industrial-auctions.com

Marketingmedewerker John van Berlo in een

opslaghal van het bedrijf

INDUSTRIAL AUCTIONS

ONTZORGT MET ONLINE VEILINGEN

MACHINES KOPEN OF VERKOPEN? VROEGER GEBEURDE HET TER PLEKKE IN EEN ZAAL MET EEN VEILINGHAMER. NU KAN ALLES GEREGELD

WORDEN MET EEN PAAR TIKKEN OP HET TOETSENBORD EN IN DE TOEKOMST ZELFS VIA EEN SMARTPHONE-APP. “ONTZORGEN VAN KLANT EN

OPDRACHTGEVER”, NOEMT ONLINE VEILINGBEDRIJF INDUSTRIAL AUCTIONS DAT. “EEN VAN ONZE BELANGRIJKSTE DOELEN.”

Het ruime pand van Industrial

Auctions in Oirschot

B

E D R I J F S P R O F I E L