Previous Page  22 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

a g a z i n e

n r

5 2 0 1 6

22

C

o v e r s t o r y

S

p r o n k

B

a k k e r i j m a c h i n e s

Wachtel werd in 1923 opgericht en heeft dus een rijke geschiedenis als het gaat om het ontwikkelen van ovens. Daarbij

kan het bedrijf gebruik maken van de ruime ervaring en kennis die nog steeds aanwezig is in het bedrijf. Toch heeft de

afgelopen jaren een deel van de oude garde plaats gemaakt voor een nieuwe generatie jonge honden, die de toekomst

van het bedrijf vertegenwoordigen. Dit alles heeft op initiatief van de nieuwe directeur Oliver Frey plaatsgevonden. Hij

nam in 2013 Wachtel over van zijn schoonvader Günter Wachtel en met zijn intrede heeft Wachtel de afgelopen drie

jaar grote veranderingen doorgemaakt. Met twee productiebedrijven en driehonderd werknemers is Wachtel een zeer

professionele organisatie.

PREMIUM PRODUCENT

“Wachtel is een echt familiebedrijf en ik vertegenwoordig de derde

generatie die leiding geeft aan de onderneming”, zo start Oliver Frey.

“Wachtel is altijd een premium producent van ovens geweest, maar

er was binnen de organisatie verandering nodig. De klad was er een

beetje ingekomen. Omdat het goed ging, zag men geen noodzaak

om te veranderen, maar de manier van werken was eigenlijk minder

gericht op de toekomst. Het werd tijd voor verjonging en vernieuwing

en tegelijkertijd was het van belang om een duidelijke visie neer te

leggen en nog professioneler te werk te gaan. We zijn ons gaan focus-

sen op een niche markt en daar hebben we ons verder gespecialiseerd.

Wachtel is in alle opzichten nog meer een premium merk geworden.”

VERNIEUWING

Oliver Frey gooide het roer dus om en het nieuwe Wachtel kreeg

steeds meer vorm. Er werd geïnvesteerd in nieuw personeel en veel

Research & Development (R&D). “Er is altijd veel aandacht besteed

aan R&D, maar er was echt verjonging nodig op de afdeling. We zijn

op zoek gegaan naar de grootste talenten op dit gebied en we hebben

hen gekoppeld aan de oude garde die hier aanwezig was. De kennis

wordt overgedragen aan de nieuwe generatie en zo proberen we de

toekomst van Wachtel veilig te stellen en nog meer in te zetten op

ontwikkeling.”

“WE WILLEN

DE AANBIEDER

ZIJN

MET

DE BESTE KWALITEIT

OVENS”

ER ZIJN NATUURLIJK EEN GROOT AANTAL CRITERIA WAAR

U OP LET BIJ HET AANSCHAFFEN VAN EEN NIEUWE

OVEN VOORDAT U EEN KEUZE MAAKT VOOR EEN PARTIJ.

KWALITEIT, PRIJS, BAKRESULTAAT EN GA ZO MAAR DOOR.

WACHTEL STAAT DOORGAANS HOOG OP ALLE LIJSTJES.

DE DUITSE FABRIKANT STAAT AL JAREN BEKEND OM DE

HOOGWAARDIGE KWALITEIT VAN DE VELE OVENS IN HET

ASSORTIMENT EN DAT RENDEERT OOK IN DE VERKOOP BIJ

SPRONK. “VOORAL DE LAATSTE JAREN ZIEN WIJ DE OMZET

MET WACHTEL ENORM GROEIEN”, ZEGT HARM SPRONK.

WIJ WILDEN GRAAG WETEN WAT DE REDEN DAARVAN IS

EN GINGEN SAMEN MET HARM OP BEZOEK BIJ WACHTEL

IN HET DUITSE HILDEN, WAAR IN DE LAATSTE 3 JAREN EEN

NIEUW HOOFDKANTOOR, TESTBAKKERIJ, PRODUCTIEHAL EN

VOLAUTOMATISCHE LASERSNIJMACHINE ZIJN GEREALISEERD

OM DE AMBITIES VAN WACHTEL TE ONDERSTREPEN.