Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY: OY BOOST HET ZELFVERTROUWEN MET UNISEX PRODUCTEN TEGEN ZWEETGEUR, ACNE EN HUIDVEROUDERING Skincare for men & Supplementen Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | S e p t e m b e r 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 4 | P r i j s € 1 0 , 5 0
Loved by: Tiany Kiriloff info@anubiscare.be +32(0)3 647 3612 Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Gezien op SBS6: deschoonheidsspecialist.tv Wil je meer info of een proefbehandeling? Bezoek superboost.nl of neem contact op via: Get your face in shape. Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Zie de successen van onze klanten op: @anubiscare Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: • Huidverjonging • Verminderen van (fijne) rimpels • Oog- en wenkbrauwlift • Haarverbetering (versterking +30%) • Onregelmatige huid • Grove poriën • Pigmentatie • Extra spiervolume • Ontspanning na samentrekking spier • Herwonnen spiertonus • Resultaat op lange termijn • Communicatie tussen brein en huid verbeteren • V-vorm gezicht herstellen • Oogleden openen • Mondhoeken krullen omhoog • Meer spierspanning meer hefkracht • Acné ‘Met de Superboost-methode dringen de verschillende medische AnubisMed cocktails pijnloos door tot in de diepste zones van het haarzakje en zweetkliertje’ Geef jouw gelaat de ultieme workout. +100 locaties actief in de Benelux Bezoek superboost.nl voor meer informatie. Klant aan het woord Residence de Beauté (SCAN QR)
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 3 Colofon en De Visie Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY: OY BOOST HET ZELFVERTROUWEN MET UNISEX PRODUCTEN TEGEN ZWEETGEUR, ACNE EN HUIDVEROUDERING Skincare for men & Supplementen Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | S e p t e m b e r 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 4 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Terwijl ik naar mijn werk rijd, klinken op de radio de klanken van het nieuwste album van The Rolling Stones: Hackney Diamonds . Bij de afkondiging vertelt deejay Gerard Ekdom dat het precies 18 jaar geleden is dat de Stones hun vorige album hebben uitgebracht. Het zijn soms dit soort subtiele details waarop je beseft dat de tijd sneller gaat dan je denkt. Het was eveneens een prettige herinnering aan de tijd dat ik mijn eerste treden in de bedrijfsjournalistiek zette. In 2005 begon ik (de eerste keer) bij GPmedia en legde ik de hand aan de allereerste editie ooit van vaktijdschrift De BeautySalon. DE PROFESSIONALISERING VAN DE BRANCHE, DE PASSIE VOOR HET VAK EN DE MANIER WAAROP PROFESSIONALS IN DIENST STAAN VAN HUN CLIENTÈLE, HET ZIJN ONDERSCHEIDENDE ASPECTEN DIE IK ZEKER NIET OVERAL TERUGZIE IN ANDERE BRANCHES WAAROVER IK SCHRIJF Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl In 2011 vertrok ik bij de uitgeverij, om er na omzwervingen in de (sport)journalistiek, het onderwijs en als tekstschrijver, enkele jaren geleden terug te keren. Weliswaar om te schrijven over andere sectoren. Maar eerlijk is eerlijk, in al die jaren is het altijd blijven kriebelen. Oftewel, I can't get no satisfaction. De professionalisering van de branche, maar vooral de passie voor het vak, de klantvriendelijkheid en de manier waarop professionals in dienst staan van hun clientèle, het zijn onderscheidende aspecten die ik zeker niet overal terugzie in andere branches waarover ik schrijf. En die het fijn en gemakkelijk maken om te schrijven over wat er speelt in deze branche. Dus toen hoofdredacteur Sabine Weller in de zomer bekendmaakte toe te zijn aan een nieuwe uitdaging als communicatiemedewerker, was voor mij het moment daar om binnen GPmedia duidelijk te maken dat ik een terugkeer op het oude nest wel zag zitten. Een hernieuwde kennismaking dus met een branche die ik altijd ben blijven volgen. Een sector waarin veel hetzelfde is gebleven en er het afgelopen decennia tegelijkertijd ook veel is veranderd. Good Times, Bad Times . Skincare for men Zoals ‘onze’ sector zich continu doorontwikkelt, zo zijn we binnen het team van De BeautySalon constant aan het kijken hoe we nieuwe onderwerpen kunnen introduceren om onze lezers te blijven informeren over producten en concepten waarmee zij hun salon nog succesvoller kunnen maken. Daarom bevat deze editie een special over Skincare for men & Supplementen. Symbolisch het mooist denkbare bruggetje om mijn terugkeer kenbaar te maken. Ik kijk alvast uit naar de hernieuwde kennismaking met de schoonheidsbranche. De najaarsbeurs is afgelast, maar schoonheidsspecialisten kunnen gelukkig wél uitkijken naar de vakbeurs Pedicure & Beauty eind oktober, waar ons team zelf ook aanwezig zal zijn. In deze uitgave (pagina 12) vindt u meer informatie over deze vakbeurs plus een leuke korting op de toegangsprijs. Veel leesplezier en tot snel! Martijn Schwillens
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW VITAKRUID In de snel evoluerende wereld van voedingssupplementen heeft Vitakruid zich weten te onderscheiden als een vooraanstaand merk dat zich inzet voor kwaliteit, innovatie en kennisdeling. Aan het roer van de Research & Development-afdeling staat Rogier Nederlof. Met Rogier duiken we dieper in op het succesverhaal van Vitakruid. P. 15 VAKBEURS PEDICURE & BEAUTY Op zaterdag 28 en zondag 29 oktober vindt de Vakbeurs Pedicure & Beauty plaats in Expo Houten. De bezoekers kunnen zich verheugen op inspirerende workshops, boeiende presentaties en interessante exposanten die de nieuwste trends en innovaties in de beauty- en voetverzorgingsindustrie belichten. P. 25 WHAT’S IN IT? Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Mardien Radewalt-Brouwer, co-founder van Skin for Skin, over de kracht van natief viscollageen uit wild gevangen Noordzeevis. P. 26 COVERSTORY OY Het Vlaamse Oy biedt verzorgingsproducten als oplossing voor dagelijkse problemen die het zelfvertrouwen flink kunnen aantasten, zoals zweetgeur, acne en huidveroudering. Apotheker en Oy-founder Inge Louf pakt de onderliggende oorzaken van deze issues aan met innovatieve producten die zij ontwikkelt in haar laboratorium. Lees het verhaal van Oy in de coverstory! 10 26 25 15
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 5 P. 37 SOTHYS HOMME X EDEN PARK De Franse merken Sothys en Eden Park slaan hun handen ineen en presenteren het nieuwe Sothys Homme gamma voor de heren in de salon. Deze lijn van behandelingen en verzorgingsproducten, bestaande uit vijf producten, draagt het typische kenmerk van Eden Park met de roze strik en heeft het professionele design van Sothys, dat al meer dan 75 jaar erkend wordt in instituten en spa’s. P. 38 ONDERNEMEN: HOE TREK JE MANNELIJKE KLANTEN AAN? In elke editie delen onze panelleden in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie over bepaald aspect van het ondernemerschap. Dit keer geven ze antwoord op de vraag: "Hoe trek ik (meer) mannelijke klanten aan in mijn salon?” P. 47 ROC SLAAT HANDEN INEEN MET BEAUTY CUBE Aankomend schooljaar krijgen de New Beauty opleidingen van ROC Amsterdam hun praktijktrainingen in Almere. New Beauty School en de Beauty Cube gaan een mooie samenwerking aan waarbij wekelijks praktijklessen worden gegeven in de trainingsruimtes ‘by Gharieni’ Almere. P. 48 SALON X: HUIDVERZORGINGSPRAKTIJK EVELIEN Al meer dan dertig jaar loopt Evelien Jilisen rond in de schoonheidsbranche. In haar eigen huidverzorgingspraktijk, waar zij met liefde en plezier werkt aan huidverbetering, laserontharing en make-up, helpt zij haar klanten toe te werken naar een gezonde huid. “Een gezonde huid begint vanzelf te stralen, dat is prachtig om te zien”, aldus Evelien. 38 47 48 37
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 6 EEN VERHELDEREND BEAUTYRITUEEL VAN SOTHYS Sothys heeft een verhelderend beautyritueel ontwikkeld voor de aanpak van alle soorten pigmentvlekken: Sothys Pigmentation Management. Dit nieuwe beautyritueel bestaat uit een serie van zes behandelingen en een beautyritueel van zes producten voor thuis die het effect van de behandeling verlengen en intensiveren. Geavanceerd onderzoek van Sothys heeft het beste van de wetenschap en de natuur gecombineerd om een doeltreffende oplossing te bieden voor alle huidtypen, ongeacht de leeftijd. De kern is een exclusief gepatenteerd ingrediënt: extract van witte brandnetel dat wordt verkregen via een groen chemisch proces en biologisch gecertificeerd is. Het biologische extract van witte brandnetel vormt de basis van het verhelderende beautyritueel en wordt geteeld en geoogst in Auriac, in de Corrèze, niet ver van Les Jardins Sothys™. Witte brandnetel staat bekend om zijn hoge gehalte aan fenolische verbindingen, waaronder flavonoïden. Geavanceerd onderzoek van Sothys heeft aangetoond dat dit extract pigmentvlekken met 90% kan verminderen1. De efficiëntie is voor het eerst getest buiten Sothys en wel in Japan: hét referentiepunt op het gebied van helderheid en uitstraling. De Pigmentation Management Treatment (75 minuten) in het Sothys Instituut of Spa is gericht op gezicht, hals, decolleté en handen. Er worden twee Ridoki’s gebruikt die geïnspireerd zijn op de traditionele Aziatische geneeskunde. De ruitvormige punten stimuleren de huid om de producten te helpen absorberen en geven een aangename massage dankzij de koud aanvoelende kop. HUIDVERBETERING Nettoyant visage illuminateur Deze gel-crème verandert in een rijk omhullend en heerlijk zacht schuim die de huid verhelderd, schoonmaakt en haar natuurlijke hydratatieniveau behoudt. Pigmentvlekken nemen dag na dag zichtbaar af bij 86% van de vrouwen2. Breng de illuminator 's ochtends en 's avonds aan op een vochtige huid, laten schuimen en vervolgens grondig afspoelen, vermijd de oogcontour. Essence rénovatrice Deze teint met drievoudige werking breng je aan vóór het serum en de verzorgende crème. Het lichte melkachtige laagje pakt pigmentvlekken aan, hydrateert de huid en laat de teint weer stralen. Het zorgt voor een gehydrateerde huid bij 90% van de vrouwen en een egale en stralende teint bij 85% van de vrouwen2. Breng het na het verwijderen van de make-up met een wattenschijfje op gezicht, hals, decolleté en handen, vermijd de oogcontour. Sérum focus taches Dit doeltreffend concentraat heeft een lichte textuur en trekt snel in. Het serum bevat een combinatie van negen actieve ingrediënten voor de aanpak van alle soorten pigmentvlekken: beginnende, zichtbare en oude vlekken. Het serum is ideaal voor gebruik vóór de zonnebescherming en biedt de huid een optimale bescherming tegen fotoveroudering. Al na één maand zijn pigmentvlekken minder zichtbaar en minder donker3 en na twee maanden zichtbaar minder groot4. Voor gebruik 's ochtends en 's avonds aanbrengen op gezicht, hals, decolleté en handen. Crème focus taches Deze lichte crème heeft een ’tweede huid’ effect en een dubbele werking: het bestrijdt vlekken en zorgt voor een jongere uitstraling. Het glow-complex wordt gecombineerd met een azelaic acid derivative. Voor een goed gehydrateerde huid is deze crème aangevuld met eenhydraplumping-complex rijk aan hyaluronic acid met een hoog moleculair gewicht. Er werden geen nieuwe pigmentvlekken waargenomen tijdens de 1e maand van de behandeling bij 95% van de vrouwen5. 's Ochtends en 's avonds aanbrengen op gezicht, hals, decolleté en handen. Fluide protecteur jeunesse SPF 50 Deze vijfde stap in het verhelderende beautyritueel is een dagelijkse bescherming tegen de zon voor het voorkomen van pigmentvlekken. Deze fluide heeft een dubbele werking: verzorging én bescherming tegen fotoveroudering. De breedspectrum UVA-UVB bescherming en het extract van witte brandnetel maken van dit product een dagelijkse bondgenoot. Verrijkt met het hydra-plumping-complex. Breng elke ochtend aan op gezicht, hals, decolleté en handen. Bij blootstelling aan de zon gedurende de dag opnieuw aanbrengen, vermijd de oogcontour en contact met kleding. Masque sublimateur d’eclat Dit gezichtsmasker combineert de doeltreffendheid van vitamine C een natuurlijk Bisabololextract voor een stralende huid. Na een paar minuten is de teint stralend en voelt de huid comfortabel aan. Het resultaat is een 41% een stralendere teint6. Twee keer per week aanbrengen op gezicht, hals, decolleté en handen, vermijd de oogcontour. Laat het 15 minuten intrekken en spoel het uit. Ook geschikt als handmasker. 1 Genetische tests. 2 Tevredenheidstest na 15 dagen bij 21 vrijwilligers die het product tweemaal per dag hebben aangebracht op het gezicht, de hals, het decolleté en de handen. 3 Experimentele test bij 24 vrijwilligers die het product tweemaal per dag hebben aangebracht op het gezicht, het decolleté en de handen. 4 Visioscan metingen: vermindering van de omtrek van de vlekken, bij 25 vrijwilligers die het product tweemaal per dag hebben aangebracht op het gezicht, het decolleté en de handen. 5 Tevredenheidstest bij 22 vrijwilligers die het product gedurende 30 dagen tweemaal per dag hebben aangebracht op het gezicht, de hals, het decolleté en de handen. 6 Zelfevaluatie gedurende 15 dagen door 20 vrijwilligers die het product tweemaal per week hebben aangebracht op het gezicht, de hals, het decolleté en de handen. Meer informatie: Sothys Nederland B.V. Tel. 0182-381005 | www.sothys.nl
• Armleuningen zijn aan beide zijden gestoffeerd en opklapbaar • Uittrekbaar en afneembaar hoofd- en voeteneinde • Hoogte, helling, rug en beendelen zijn elektrisch verstelbaar • Heftechniek met één kolom voor optimale beenruimte • Stofferingskleur individueel configureerbaar • Optioneel: Smart-Thermo & Vibro-Wellness www.gharieni.nl LINA SELECTSERIE De Gharieni Lina Select serie Geeft optimaal werk- en ligcomfort én is configureerbaar! Met Soft Kussen
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 8 BRANCHENIEUWS WAT DOET ANBOS VOOR DE GEDIPLOMEERDE SCHOONHEIDSSPECIALIST? Met grote passie voor kwaliteit en oog professionaliteit is ANBOS al 75 jaar een professionele en betrouwbare partner voor haar leden. Alle leden zijn ervaren schoonheidsspecialisten, werken volgens de hygiëne- en veiligheidsrichtlijnen en houden hun kennis op peil door zich regelmatig te laten bijscholen. “Als je kiest voor een ANBOS-schoonheidsspecialist, dan kies je dus voor kwaliteit”, zo stelt de branchevereniging. ANBOS streeft altijd naar verbetering op verschillende gebieden. “Onze missie is niet alleen gericht op het hoog houden van de kwaliteit, maar ook op het voortdurend verbeteren ervan”, legt de organisatie uit. “Dit doen we onder andere door het opstellen van richtlijnen voor de branche en voor specifieke behandelingen. Leden worden in deze werkgroepen direct betrokken. Het is fijn om als lid een houvast te hebben en ook met deze richtlijnen extern te laten zien op welke manier we in onze branche kwaliteit leveren. We streven ook naar het versterken van het imago van de branche en het bevorderen van de concurrentiepositie van onze gediplomeerde schoonheidsspecialisten. We gaan nog verder door nauw samen te werken met onderwijsinstellingen om het curriculum af te stemmen op de praktijk, en door gezamenlijk met andere branches te kijken hoe we onze leden in het ondernemerschap kunnen helpen. Denk daarbij aan het beschikbaar stellen van een klachtenregeling, geschillencommissie maar ook het bieden van ledenkorting op verzekeringen. Vanuit onze spilfunctie en met onze rijke geschiedenis, kennis van de branche en onze contacten zetten wij ons hier iedere dag vol overgave voor in.” Consumentencampagne Elk jaar lanceert ANBOS een krachtige landelijke campagne om de consument te informeren en beschermen. Deze campagne is bedoeld om consumenten bewust te maken van het belang van het kiezen voor een gediplomeerde ANBOS-schoonheidsspecialist. “Met onze ledenzoeker kunnen zij een gecertificeerd schoonheidsspecialist bij hen in de buurt vinden zodat zij altijd weten waar ze met een gerust hart in de stoel kunnen plaatsnemen. In oktober zal de nieuwe consumentenfilm geïntroduceerd worden, een boodschap met een dikke knipoog.” Netwerk Samen met de leden vormt ANBOS een groot netwerk dat voortdurend groeit. De organisatie hecht veel waarde aan onderling contact, soms om van elkaar te leren, maar ook gewoon om gezellig bij te kunnen praten. “Met onder andere onze webinars en ledenevenementen creëren we een dynamische omgeving waarin schoonheidsspecialisten kunnen leren en elkaar kunnen inspireren. We begrijpen dat het succes van onze branche afhankelijk is van de groei en ontwikkeling van elk individu, van degenen die net beginnen tot degenen die al jarenlang succesvol zijn. We ondersteunen onze leden dan ook in elke fase van hun ondernemerschap, van het opstarten tot het waarborgen van kwaliteit binnen de onderneming. We zorgen dat zij hun vak goed kunnen uitvoeren en helpen hen met alles wat zij hiervoor nodig hebben. Want samen staan we sterker.” Najaarsactie “Samen groeien we ook verder”, gaat ANBOS verder. “In het najaar hebben we daarom een leuke actie voor nieuwe, maar ook bestaande leden. Schoonheidsspecialisten die dit najaar lid worden maken direct deel uit van het mooie ANBOS netwerk, maar kunnen ook volgend jaar profiteren van het leuke jubileumjaar.” Meer weten over de najaarsactie? Kijk dan op www.anbos.nl/najaarsactie. Meer informatie: ANBOS Tel. 0348-748200 www.anbos.nl/schoonheidsspecialist
MANTA-BEAUTY EQUIPMENT essentials voor elke salon BODY SHAPING cryo-lipo & ems Onmisbare functies, keuze uit o.a. : Ultrasound, Dermabrasie, Borstel, Ionto, HF, Hot & Cold, RF-lifting, Skin Scrubber, Vac/spray. High Performance Beauty Systems for Professionals Bowie Medical BV - Parallelweg 7D - 5349 AD Oss - Tel 0412-690116 - info@bowiemedical.nl - www.bowiemedical.nl Bezoek onze showroom & winkel: open maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 en zaterdag van 10.00 tot 16.00 Professionele apparatuur voor lichaamsbehandeling. Afslanken, figuurcorrectie en vetreductie met de nieuwste technologieën. ELEKTRISCH ONTHAREN blend en diathermie apparatuur High intensity focused ultrasound voor liften en verstrakken. Voor behandeling van gezicht en lichaam. MEDISCHE MICRO NEEDLING pen voor micro-needling Elektrisch ontharen met Blend apparatuur. Wratjes couperose en andere oneffenheden behandelen met Tele-Gone diathermie. HIFU DYNAMIC apparatuur voor lifting en tightening Micro-needling systeem en meso-ampullen voor huidtherapie. Met medische CE. Krachtige pen met instelbare snelheid & diepte. BEHANDELSTOELEN design, luxe & comfort SKINSTATION apparatuur voor huidverbetering Behandelstoelen met vele opties: verwarming, memory, wisselbare panelen, muziek, eye-control, draaibaar, moodlights, verrijdbaar. CAPTUR PRO+ professionele huidanalyse Uitgebreide resultaten rapporten. Gemakkelijk en snel analyses vergelijken. Inclusief gepersonaliseerd product/behandel advies. Keuze uit: hydro-facial, carboXyneo, RF-lifting, meso-injectie, oxygen-spray, ultrasound, hot/cold therapie en skin scrubber. Diode lasers voor permanent ontharen. Met ‘single pulse’ en ‘SHR in motion’ modus. (755nm + 808nm + 940nm + 1064nm). DIODE LASERS ICE+ XT met triple/quad-wave technologie
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 10 GROOT INTERVIEW VITAKRUID HOOGWAARDIG ASSORTIMENT VITAKRUID BEANTWOORDT IEDERS SUPPLETIEBEHOEFTE In de snel evoluerende wereld van voedingssupplementen heeftVitakruid zich weten te onderscheiden als een vooraanstaand merk dat zich inzet voor kwaliteit, innovatie en kennisdeling. Aan het roer van de Research & Development-afdeling van Vitakruid staat Rogier Nederlof. Het team is verantwoordelijk voor productontwikkeling, -positionering en het handhaven van strikte Europesewetgevingmet betrekking tot suppletie. Met Rogier duiken we dieper in op het succesverhaal van Vitakruid. Hij vertelt ons over de toewijding van het team, het hoogwaardige assortiment en de missie van het bedrijf om specialistische en effectieve supplementen te ontwikkelen. De oorsprong van Vitakruid gaat terug naar het jaar 2000, toen Elly Korzelius het bedrijf oprichtte. Korzelius, met expertise in Traditionele Chinese Geneeswijze en orthomoleculaire geneeskunde, voelde zich ontevreden over het aanbod van voedingssupplementen in die tijd. Met een duidelijke visie en vastberadenheid begon ze vanuit huis met de zoektocht naar de beste suppletie, gericht op het leveren van hoogwaardige producten aan huidtherapeuten, diëtisten, orthomoleculair therapeuten en schoonheidsspecialisten. In de loop der jaren groeide het bedrijf gestaag en in 2016 nam haar zoon Bob van Inge het stokje over als Algemeen Directeur, om het bedrijf twee jaar later volledig over te nemen. Rogier benadrukt de cruciale rol van Bob in de groei van het bedrijf: “Bob is een jonge ondernemer – hij was nog geen dertig toen hij het bedrijf overnam – maar hij is al vanaf zijn twaalfde betrokken bij het bedrijf. Hij weet alles over de markt en het assortiment en is vastberaden om Vitakruid verder te laten groeien om nog meer mensen te kunnen bereiken.” De COVID-19-pandemie bracht uitdagingen met zich mee, maar ook kansen voor Vitakruid. “Mensen begonnen zich meer te richten op hun gezondheid en zochten naar manieren om hun welzijn te verbeteren”, verduidelijkt Rogier. “Dit leidde tot een groeiende interesse in vitaminen en supplementen, waarbij Vitakruid steeds vaker naar voren kwam als een vertrouwd merk.” Gespecialiseerde supplementen voor individuele behoeften Een opvallend kenmerk van Vitakruid is de focus op gespecialiseerde supplementen die zijn afgestemd op individuele behoeften. Rogier benadrukt het belang van maatwerk: “Voor iedereen ziet de juiste suppletie er anders uit. Het assortiment van Vitakruid is divers en omvat onder andere multivitaminen voor mannen, vrouwen, kinderen, zwangere vrouwen en binnenkort ook sporters. Wat het assortiment van Vitakruid onderscheidt, is de focus op specifieke doelgroepen. Neem de vijftigplussers als voorbeeld. Wij bieden voor de mannelijke vijftigplusser een andere samenstelling van nutriënten en vitamines aan dan voor de vrouwelijke leeftijdsgenoten. Wij proberen voor hele specifieke doelgroepen precies uit te zoeken wat het lichaam nodig heeft en maken daar een speciaal product voor. Hierbij houden we rekening met de verschillen in de behoeften van mensen in verschillende levensfasen. Door de beste combinaties te maken voor deze targetgroepen, is het ook gemakkelijker voor de consument om de beste mix aan supplementen te vinden.” Het team van Vitakruid
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 11 Hoogwaardige ingrediënten Vitakruid hecht grote waarde aan de kwaliteit van ingrediënten, met een grote voorkeur voor een natuurlijke – en liefst zo lokaal mogelijke – oorsprong. Daarnaast maken ze gebruik van gepatenteerde ingrediënten om de samenstelling en herkomst te waarborgen, wat bijdraagt aan de effectiviteit van hun producten. “Door gepatenteerde ingrediënten te gebruiken, weten we precies hoeveel werkzame stof er in een ingrediënt zit en waar het vandaan komt. Dat maakt onze producten zo hoogwaardig en echt effectief. Daarnaast investeren we in het verduurzamen en groener maken van ons assortiment, zoals in het geval van de toenemende vraag naar vegan producten. In de loop van dit jaar zullen al onze multivitaminen worden vervangen door een veganistische formule. Ook introduceerden we eerder al een vegan alternatief voor het populaire supplement collageen. Even voor de duidelijkheid: vegan collageen bestaat niet, maar we hebben wel een alternatief product gevonden dat een gelijkwaardige werking heeft en van Nederlandse bodem komt: de suikerbiet. We hebben een Nederlandse leverancier gevonden waarmee een werkzame stof hebben gevonden die hetzelfde aminozuurprofiel heeft als menselijk collageen. De eerste testresultaten geven inmiddels aan dat deze vegan variant een vergelijkbare werking heeft, dus het is een mooi alternatief”, stelt Rogier. BeautyComplex Het ontwikkelen van hoogwaardige supplementen is een tijdrovend proces dat meerdere fasen omvat. Het team investeert dus ook veel tijd en moeite in het ontwikkelen van wetenschappelijk onderbouwde formules en het vinden van betrouwbare leveranciers. Rogier benadrukt dat het introduceren van nieuwe producten een zorgvuldige benadering vereist: “We introduceren niet lukraak nieuwe producten. We onderzoeken eerst wat de vraag is, dan kijken we of we die vraag niet al kunnen beantwoorden met ons huidige assortiment en als dat niet het geval is, gaan we onderzoeken hoe we aan de vraag kunnen voldoen. Daarbij luisteren we uiteraard ook naar onze professionele klanten en de behoeften in de salon of praktijk. We ontwikkelden al meerdere producten die zich specifiek op beauty richten, zoals SilSolutions® voor mooi haar en Collageen Solugel® poeder voor het uiterlijk van de huid. Onlangs lanceerden we ons nieuwste beautysupplement: BeautyComplex, bestaande uit negen nutriënten voor een jonge huid, stralend haar en sterke nagels. De sleutelingrediënten zijn keratine (Cynatine® HNS), hyaluronzuur (Haplex®Plus), MSM en biotine, aangevuld met vitamine C, zink, selenium, koper en vitamine B3. Deze combinatie biedt een uitgebalanceerde beautyformule met een effectieve opname door gepatenteerde ingrediënten. Ideaal om in de salon of praktijk aan te kunnen bieden.” ‘Slik Niet Zomaar Alles’ Vitakruid staat niet alleen bekend om hoogwaardige producten, maar ook om hun inspanningen om consumenten bewust te maken van verantwoorde suppletie. De campagne ‘Slik Niet Zomaar Alles’ illustreert hun toewijding om consumenten te informeren over het belang van weloverwogen keuzes. Rogier legt uit: “We doelen hiermee op het feit dat mensen soms maar wat slikken. Te weinig of te veel supplementen, of simpelweg de verkeerde nutriënten voor hen op dat moment. Het kan zelfs schadelijk zijn om niet de juiste suppletie te nuttigen, denk aan te veel vitamine A. We proberen de consument in te laten zien dat het beter is om voor een merk te kiezen met hoogwaardige producten en bewezen effectieve ingrediënten. De bewustwordingscampagne omvat niet alleen voorlichting, maar ook interactieve tools zoals de vitaminetest op de website van Vitakruid. Deze test helpt consumenten om een goede start te maken bij het kiezen van de juiste supplementen. We zijn van plan om deze test verder uit te breiden om gepersonaliseerd voedings- en suppletieadvies te bieden, want voeding blijft altijd de basis voor een gezonde levensstijl.” Vitakruid Academy Naast innovatie heeft kennisdeling een prominente plaats binnen Vitakruid. Zo richtte het bedrijf de vrij toegankelijke kenninsinstituut ‘Ortho Health Foundation’ op, waar ook huidtherapeuten en schoonheidsspecialisten kennis kunnen vergaren door bijvoorbeeld trainingen te volgen, zelfs specifiek voor beauty. “Daarnaast lichten we onze professionele klanten goed in middels de Vitakruid Academy”, vult Rogier aan. “Orthomoleculair therapeut Florian Alders geeft meer toelichting over onze supplementen en hun toepassingen. Deze cursussen zijn vrij toegankelijk voor de professionals die met onze producten werken.” Vitakruid heeft duidelijk zijn positie versterkt als een toonaangevende speler in de wereld van voedingssupplementen. Met een combinatie van gedegen onderzoek, innovatieve productontwikkeling en een sterke focus op kennisdeling blijft het bedrijf de gezondheids- en welzijnsbehoeften van consumenten beantwoorden. Terwijl de vraag naar hoogwaardige supplementen blijft groeien en het bewustzijn van gezondheid toeneemt, is Vitakruid vastbesloten om voort te bouwen op zijn erfenis van kwaliteit en toewijding. Zoals Rogier afsluitend opmerkt: “We blijven volgen wat er gebeurt en springen in op de behoefte van de consument. We zullen ons blijven inzetten om aan die vraag te blijven voldoen.” Meer informatie: Vitakruid Tel. 085-2104300 www.vitakruid.nl Rogier Nederlof
Puraxel is een laser die speciaal is ontwikkeld voor schoonheidssalons en huidklinieken. Naast dat het een alternatief is voor microneedling, stimuleert het versnelde huidregeneratie. Als fractionele laser creëert Puraxel met een vaporiserende puls microscopische openingen tot 200µm op het huidoppervlak. Demultifunctionele laser biedt een revolutie binnen de schoonheids- en huidverzorgingswereld. Met behulp van de bewezen efficiënte Er:Yag-laser (2940nm) creëert Puraxel per puls 100 microperforaties in de huid, met name in de epidermale laag. Op deze naaldloze en pijnloze manier bevordert dit de opname van voedingsstoffen en cosmetica in de huid, wat de effectiviteit van de behandeling maximaliseert. Bovendien maakt Puraxel gebruik van galvanische, ultrasone en cryofuncties om de absorptiesnelheid van voedingsstoffen te verbeteren en de huid te verstevigen en te verjongen. PURAXEL VAN SKINPROS: HET ALTERNATIEF VOOR MICRONEEDLING Wanneer je op zoek bent naar een effectieve behandeling voor huidverjonging en huidverbetering in jouw schoonheidssalon of huidkliniek, is Puraxel het overwegen waard. Deze laser biedt een veilig en professioneel alternatief voor microneedling en boekt indrukwekkende resultaten op het gebied van huidregeneratie. SkinPros brengt de Puraxel op de Benelux-markt in samenwerking met Lasercon, die zich bekommert om de import van de apparatuur. Lees hier meer over de pijnloze, noninvasieve methode van Puraxel. Gecertificeerd en in synergie met Utsukusy Cosmetics Puraxel is uitgebreid gecertificeerd en voldoet aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen. Certificeringen als ISO 13485, CE-certificering en FDAgoedkeuring garanderen de betrouwbaarheid en effectiviteit van het product. Dit biedt gebruikers de zekerheid van een hoogwaardig en veilig apparaat voor professionele behandelingen. De Puraxel wordt gecombineerd met de producten van Utsukusy, eveneens verkrijgbaar via SkinPros, voor het behalen van sterke resultaten op het gebied van huidverbetering. Utsukusy heeft de focus op moderne cosmetische technologieën en formuleringen met in dat gamma serums en cocktails die zich perfect met de Puraxel in de huid laten sluizen. Het investeren in Puraxel is niet alleen een investering in de toekomst van je schoonheidssalon of huidkliniek, maar ook een investering in het behalen van betere resultaten bij huidverjonging en huidverbetering. Door het aanbieden van Puraxel-behandelingen kun je nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden. Wat je terugkrijgt voor deze investering is volgens SkinPros afhankelijk van verschillende factoren, zoals het aantal behandelingen dat je per dag kunt uitvoeren en de prijs die je hiervoor kunt vragen. Met de juiste marketingstrategieën en ondersteuning van Utsukusy kun je er naar eigen zeggen veel uithalen. Meer informatie: SkinPros Tel. +32 (0)15-621225 (BE) | +31 (0)30-2072620 (NL) www.skinpros.eu Bart Vanhalle en Katleen van den Heuvel van SkinPros (midden en rechts) schudden de hand van Bruno Aga van Lasercon (links) DE BEAUTYSALON NR 4 2023 12 HUIDVERBETERING
Je collega’s zeggen: ”Rosalique gun je mensen!” Online is het al een hit, nu verovert Rosalique de salons. Jouw collega’s zijn zo enthousiast over dit product dat zij het hun klanten gunnen. Rosalique is er voor iedere klant met roodheid in het gezicht, van de dame met rosacea tot het meisje met puistjes en vlekjes. Rosalique is onzichtbaar en geschikt voor elke huidskleur en -type. Rosalique camoufleert, verzorgt en kalmeert. Het is gebaseerd op vijf actieve ingrediënten met bewezen werkzaamheid voor de gevoelige huid: a-bisabolol, ureum, zeolliet, panthenol en sheabutter. Groene microcapsules van suiker zijn gevuld met huidkleurige pigmenten die bij het aanbrengen versmelten met de natuurlijke teint. Een breedspectrum SPF 50 zorgt voor langdurige bescherming. Importeur Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland: voor na Echte mensen. Echte resultaten. Voor deze mensen het eerste en enige product dat aan hun verwachtingen voldoet en hen zelfvertrouwen geeft! De snelste, veiligste en meest effectieve oplossing voor roodheid in het gezicht. voor na voor na ZELF UITPROBEREN? Voor wie het effect van Rosalique zélf wil ervaren, heeft Vricos gratis samples. Gewoon even aanvragen op rosalique-professional.nl voor na voor na voor na
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 14 KORT NIEUWS Elk ingrediënt in de nieuwe Dr. Hauschka Abrikozencrème draagt bij aan de gezondheid van de huid: de vitamines en onverzadigde vetten van de abrikozenpitolie revitaliseren de doffe en vermoeide huid en haar veerkracht. De abrikozen zijn op biologische wijze geteeld in Turkije, waar ze al het licht en warmte uit de zon op hebben genomen. Hierdoor zijn zij een rijke bron van ingrediënten die worden verwerkt in deze formule die de huid liefdevolle bescherming biedt. Daarnaast helpen de essentiële vetzuren en vitamines uit biologische avocado-olie om de huid te hydrateren. De formule bevat tevens gefermenteerd graanextract - dat werkt als een probiotica voor de huid: het kalmeert de huid en laat haar stralen. De huidbarrière wordt versterkt, met een beter gereguleerde talgproductie en een gehydrateerde huid als resultaat. Frisse start van de dag De rijke en revitaliserende, maar toch ook lichte textuur heeft een delicate, fruitige en lichte houtgeur. Deze geur brengt je een frisse start van de dag als derde stap in de gezichtsverzorgingsroutine. Meer informatie: Dr. Hauschka Benelux | Tel. 070-3955095 | www.drhauschka.nl DÉ VAKAGENDA VOOR DE BEAUTYBRANCHE BESTAAT 32 JAAR ABRIKOZENCRÈME REVITALISEERT EN LAAT DE DROGE HUID STRALEN Dit jaar komt de 32e editie van de Agenda de Beauté uit. De uitgever is trots op het feit dat in deze digitale tijd hun papieren agenda door vele enthousiaste en nieuwe klanten blijvend en naar tevredenheid wordt gebruikt. Agenda de Beauté groeit met de klant mee. Daarom wordt er geluisterd naar tips en verzoeken, die vervolgens meegenomen worden in de ontwikkeling van de agenda. De agenda is hierdoor uitgegroeid tot een hele mooie gebruiksvriendelijke agenda, aangepast naar de wensen van de gebruiker. Dr. Hauschka lanceert deze nazomer een nieuwe dagcrème: Abrikozencrème. De rijke formulering met biologische abrikozenpitolie wordt snel opgenomen door de huid en voelt niet zwaar aan. Deze dagcrème is speciaal ontwikkeld voor de droge, vochtarme en doffe huid. De stevige en duurzame agenda heeft in de loop der jaren enkele ‘subtiele face-lifts’ ondergaan. Aan het begin was alleen de chique wit/gouden editie leverbaar, later is daar de zwart/zilveren editie geïntroduceerd. Op verzoek is enkele jaren geleden een steviger leeslint in de agenda geplaatst en sinds dit jaar zijn er zelfs twee leeslinten beschikbaar voor nog meer gebruiksgemak. Ook bevat de agenda speciaal schrijfpapier dat goed bestand is tegen regelmatig gummen en niet gaat vlekken bij een vulpen of balpoint. Voor iedere salon, groot of klein, is Agenda de Beauté belangrijk voor het gebruiksgemak. De agenda verschijnt in twee verschillende formaten A4 (groot) en A5 (klein) en met twee soorten tijdsindeling (kwartier- en halfuurindeling). Meer weten of direct de Agenda de Beauté bestellen? Dat kan online op de website: www.leeuwenbergh.net
BEURSNIEUWS “We heten iedereen van harte welkom in Expo Houten om samen de essentie van voetverzorging en schoonheid te ontdekken. Deze vakbeurs biedt de gelegenheid om uw netwerk uit te breiden, uw vaardigheden aan te scherpen en uw zelf onder te dompelen in de betoverende wereld van beauty”, aldus de beursorganisatie. Workshops De beurs stelt bezoekers in staat deel te nemen aan stimulerende workshops, geleid door experts uit de beauty- en voetverzorgingsbranche die aanwezig zijn ZIEN WE JOU TIJDENS DE VAKBEURS PEDICURE & BEAUTY 2023? Op zaterdag 28 en zondag 29 oktober vindt de Vakbeurs Pedicure & Beauty plaats in Expo Houten. De bezoekers kunnen zich verheugen op inspirerende workshops, boeiende presentaties en interessante exposanten die de nieuwste trends en innovaties in de beauty- en voetverzorgingsbranche belichten. op het evenement. “Tijdens deze interactieve sessies kunt u de allernieuwste technieken ontdekken om uw klanten te verbazen. De hands-on aanpak zorgt ervoor dat u direct nieuwe vaardigheden kunt verwerven, waarmee u uw salon of praktijk naar een hoger niveau kunt tillen.” Presentaties Duik dieper in de wereld van schoonheid en voetverzorging door interessante presentaties bij te wonen, waar experts uit de beauty- en voetverzorgingsindustrie hun inzichten delen. De meest recente ontwikkelingen in huidverzorging, voetverzorging, nagelverzorging en cosmetica komen uitgebreid aan bod. Netwerkmogelijkheden Gedurende de beursdagen heeft elke bezoeker ook de mogelijkheid om het zakelijke netwerk uit te breiden en waardevolle contacten te leggen binnen de branche. Het is de perfecte gelegenheid om te netwerken met gelijkgestemde professionals en om nieuwe zakelijke kansen te verkennen. Kijk voor meer informatie op www.asws.nl of bestel tickets via https://tinyurl.com/s33zbv5d en ontvang €2,- korting! DE BEAUTYSALON NR 4 2023 15
® DE PURE KRACHT VAN DE NATUUR , VOOR EEN MOOI ERE WERELD l acasami a . n l Onze vertegenwoordiger in Nederland: Maria Kroezen-Åkersten +31 (0)6 63757003 / maria.kroezen@mariaakerberg.com
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 17 SUPPLEMENTEN VERZORGING VAN BINNENUIT: OMEGA-3 VETTEN EN EIWITTEN UIT VIS Wat je eet heeft een grote impact op je gezondheid. Veel mensen weten en ervaren al wat de werking is van de goede vetten uit vis. Daarnaast wordt nu ook duidelijk dat vis een superieure vorm van collageen herbergt. Bij Omegaflow hebben ze zich op dit gebied gespecialiseerd. Al vierhonderd huidtherapeuten werken met Omegaflow, producten die helpen van binnenuit. Wat kunnen jouw klanten zelf doen om hun huid gezond te houden? Ze worden zich steeds meer bewust van de volgende zaken: op tijd naar bed, niet verbranden in de zon, voldoende groente en fruit, voldoende water drinken, niet roken, geen stress, weinig alcohol. Daarbij groeit de belangstelling voor huidverzorging van binnenuit. Gezonde vetten en eiwitten uit vis hebben beide een positieve werking op de huid van binnenuit. Vetten uit vis Wetenschappelijk onderzoek met omega-3 vetten uit vis laat een positieve werking zien bij verschillende huidsituaties. Verder houden ze de cellen van de huid soepel en helpen omega-3 vetten een droge huid. Voor wie niet houdt van haring of makreel is een dagelijkse lepel omega-3 visolie dé uitkomst. Eiwitten uit vis Naast goede vetten biedt vis ook bijzondere eiwitten: viscollageen. Het wordt steeds duidelijker dat collageen uit vis een van de meest effectieve collageen is voor de huid. Dit komt doordat viscollageen het meest op menselijk collageen lijkt en dat viscollageen beter wordt opgenomen dan collageen van koeien. Hydratatie van de huid Collageen heeft een positief effect op het behouden en (in combinatie met beweging) het opbouwen van spieren. Het bevindt zich in de botten, pezen, gewrichten, bindweefsel, bloedvaten, haren en nagels. Maar vooral ook in de huid. Naarmate we ouder worden, verliezen we collageenvezels. Minder collageen betekent een slappere huid. De hoeveelheid collageen bepaalt de mate van hydratatie van de huid, omdat collageen water bindt. Bij Omegaflow gebruiken ze voor de supplementen alleen de beste grondstoffen uit Noorwegen, 100% MSC-gecertificeerde wilde vis. Ook hebben ze plantaardige alternatieven met dezelfde werking beschikbaar. Voordelen Omegaflow Het streven van Omegaflow is om de producten beschikbaar te maken voor elke portemonnee. Hiertoe is het beleid de consumentenadviesprijzen acceptabel te houden, zonder dat de marge voor de salon of therapeut hierop inboet. Gemiddelde marge ligt rond de vijftig procent. Groot voordeel is dat de Omega-3 Visolie en Viscollageen-producten exclusief zijn (en blijven) voor salonhouders, (voedings) therapeuten en schoonheidsspecialisten. Particulieren kunnen Omegaflow niet op internet kopen en ook de re-sellers verkopen uitsluitend fysiek. Als verkooppunt kun je op aanvraag zichtbaar zijn op de website van Omegaflow zodat klanten hen weten te vinden. Om inzicht te krijgen in de prijzen en je bestelling te plaatsen, dien je een zakelijk account aan te maken op de website. Let op: hierbij vraagt Omegaflow om wat extra geduld, want na aanmelding volgt een handmatige keuring om particulieren te weren. Op 28 en 29 oktober 2023 is Omegaflow als standhouder aanwezig op Vakbeurs Pedicure & Beauty in Expo Houten. Meer informatie: Omegaflow Tel. 06-82881783 | www.omegaflow.nl Gratis* display ter kennismaking Ter kennismaking geeft Omegaflow een toonbank-display (inclusief twee gratis producten) aan haar nieuwe klanten. Hiermee kunnen zij gratis de twee hardlopers, namelijk visolie en viscollageen van het bedrijf eerst zelf uitproberen. Stuur dan een mail met onderwerp “De Beautysalon” naar info@omegaflow.nl en vermeld daarin jouw naam, adres en e-mailadres (voor track&trace). (*alleen voor nieuwe klanten)
PHOTOS : JF VERGANTI · MARIUS DZIERZAWSKI · JEAN-BAPTISTE GUITON · IMPRESSION : GRAFICHE SABBIONI SNC – TRESTINA · 670130 - 05/2023 · SOTHYS PARIS, SIÈGE SOCIAL 128 RUE DU FAUBOURG SAINT-HONORÉ, 75008 PARIS · SIREN 451 170 807 RCS PARIS WWW.SOTHYS.NL EXCLUSIEF IN INSTITUTEN & SPA’S Sothys, topklasse in professionele, optimale huidverbetering en verzorging op maat in meer dan 15.000 Instituten, spa’s en wellnesscentra in 125 landen. I S Maak kennis met Sothys Homme, de rituele ultieme schoonheid voor mannen. Informeer naar de specifieke gezicht, lichaamsbehandelingen en de dagelijkse verzorging voor bij jou in de salon. E X C L U S I E V E S A M E N W E R K I N G
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 19 ANTI-AGING HIGH EXCELLENCE: HET EXCLUSIEVE HUIDVERZORGINGSDUO VOOR ANTI-AGING Dr. Grandel lanceert een nieuw huidverzorgingsduo voor de hoogste anti-agingeisen: High Excellence. De kleine, exclusieve serie bestaat uit twee producten, The Cream en The Face & Eye Serum, die de beste hightech werkzame stoffen van de moderne biotechnologie combineren met geselecteerde oliën en botanische extracten in buitengewone texturen. High Excellence biedt overtuigende schoonheidsresultaten met zeer goede huidcompatibiliteit en een luxueus verzorgingsgevoel – voor een zichtbaar glad, strak en jeugdig uiterlijk van de huid. Ook presenteert Dr. Grandel een nieuwe Excellent Massage Tool uit roestvrij staal, waarmee een verkoelend en luxueus verzorgingsritueel ook thuis kan worden uitgevoerd. De serie High Excellence Huidveroudering is een natuurlijk proces en kan verschillende effecten veroorzaken, zoals rimpels, verlies van vocht en contouren, ouderdomsvlekken, afnemende elasticiteit en een vale teint. Op basis van tientallen jaren onderzoek en ontwikkeling biedt Dr. Grandel met bewezen werkzame stoffen in de nieuwste vorm de ideale oplossing voor klanten die op zoek zijn naar een anti-agingmultitalent tegen de tekenen des tijds: High Excellence. Unieke, innovatieve hightech werkzame stoffen zoals Retin Royal, zevenvoudig Hyaluron alsook een complex van niacinamide en peptiden uit quinoazaden zorgen voor een uitgebreid anti-agingeffect par excellence. De afzonderlijke producten The Cream: deze 24-uurs hightech anti-agingverzorgingscrème is dankzij haar zacht smeltende textuur geschikt voor de normale tot droge huid en laat een intensief verzorgd huidgevoel achter. De unieke combinatie van werkzame stoffen zorgt voor een uitstekend anti-agingeffect: Retin Royal, een baanbrekende en zeer huidvriendelijke vorm van de klassieke werkzame stof Retinol, stimuleert de celvernieuwing en zorgt voor een zichtbaar gladdere huid. Bovendien hydrateert zevenvoudig hyaluron intensief en langdurig, zelfs in diepere huidlagen – een echte hydratatieboost. Daarnaast vermindert een complex van niacinamide en peptiden uit quinoazaden ouderdomsvlekken en geeft de huid nog meer vocht, gelijkmatigheid en uitstraling. The Cream, het anti-agingmultitalent, is de oplossing voor een zichtbaar glad, strak en jeugdig uiterlijk van de huid. The Face & Eye Serum: dit hightech anti-aginggezicht- en oogserum is dankzij de lichte, crèmige textuur voor alle huidtypes geschikt en laat een intensief verzorgd huidgevoel achter. De combinatie van werkzame stoffen verenigt zeer effectieve bestanddelen voor het gezicht en de oogzone: Retin Royal, een baanbrekende en zeer huidvriendelijke vorm van de klassieke werkzame stof Retinol, stimuleert de celvernieuwing en zorgt voor een zichtbaar gladdere huid. Bovendien hydrateert zevenvoudig Hyaluron intensief en langdurig, zelfs in diepere huidlagen. Daarnaast vermindert een complex van niacinamide en peptiden uit quinoazaden ouderdomsvlekken en geeft de huid nog meer vocht, alsook gelijkmatigheid en uitstraling. De formule Eye Fit met werkzame stoffen gaat zwellingen tegen en zorgt voor een zichtbaar stralende en gladdere oogstreek. De nieuwe Smooth Relax Peptides verminderen rimpels onmiddellijk zichtbaar en doen de vorming van nieuwe rimpels afnemen. The Face & Eye Serum zorgt voor een zichtbaar glad, strak en jeugdig uiterlijk. Excellent Massage Tool De speciaal ontworpen Excellent Massage Tool garandeert een verkoelend en luxueus gebruik. Naast een fijne massage rond de ogen en lippen zorgt de diamantvorm van de massagekop ook voor een uitstekende absorptie van het Face & Eye Serum in de huid. De spatel op de achterkant zorgt voor een hygiënische verwijdering en een perfecte dosering van de crème. Meer informatie: Grandel Beautyness Tel. 00800 0085 6350 | www.grandel.nl
POWERED BY: WWW.MINERALSKINCOSMETICS.NL AL MEER DAN 25 JAAR JOUW BETROUWBARE PARTNER IN BEAUTY! • Gratis producttraining • Persoonlijke begeleiding en doorgroeimogelijkheden • Ruime keuze uit producten en merken • Innovatief en volgens de laatste trends • Huidverzorging en huidverbetering 2.0 • Expert in minerale huidverzorging • Aantrekkelijke inkoopprijs • Meer dan 25 jaar ervaring • Exclusief voor schoonheidssalons MINERAL SKIN COSMETICS IS DISTRIBUTEUR VAN XMINERALS, GIGI, BIO ACTIVE CARE, VIE DE SEL EN AQUA MINERAL SCAN DE CODE & ONTVANG EEN UITGEBREID INFORMATIEPAKKET MET SAMPLES.
DE BEAUTYSALON NR 4 2023 21 SKINCARE AWARDWINNENDE G.M. COLLIN GAAT VOOR PRESTATIE, KWALITEIT EN ELEGANTIE Het skincare-merk G.M. Collin heeft al meer dan vijftig awards op zak en is mede hierdoor favoriet bij vele schoonheidsspecialisten. De innovatieve formules hebben lof en erkenning gekregen van wetenschappelijke onderzoekers. Zo hebben schoonheidsexperts in Noord-Amerika G.M. Collin gekozen als een merk dat gegarandeerde prestaties en resultaten levert aan zijn klanten middels de producten, zoals het onlangs gelanceerde BotaPeptides Cream. Prestatie, kwaliteit en elegantie, dat vindt men terug in het productassortiment en de resultaatgerichte salonbehandelingen van G.M. Collin. Het merk is ontstaan uit de overtuiging dat iedereen het verdient om zichzelf mooi en zelfverzekerd te voelen. “We streven er naar om voortdurend de kwaliteit en prestaties van de producten te perfectioneren en om de werking ervan te maximaliseren. Van concept tot creatie”, zo luidt de visie van G.M. Collin. Meetbaar resultaat Het gepassioneerde en toegewijde team van G.M. Collin heeft als doel om de meest hoogwaardige skincare wereldwijd te ontwikkelen. “Met de nieuwste technologieën komen wij tegemoet aan de groeiende marktbehoeften. Mede door uitgebreid onderzoek en nauwkeurige klinische testen kunnen wij deze uitdaging aan. Kwantitatieve en meetbare klinische evaluaties worden uitgevoerd op alle huidverbeterende producten en salonbehandelingen om hun effectiviteit te meten. We zijn er trots op deze klinische onderzoeken vanuit onze laboratoria uit te voeren met behulp van hoogtechnologische methoden en technieken. Geen van de eindproducten en ingrediënten zijn getest op dieren en er wordt uitsluitend gewerkt met stabiele en bewezen ingrediënten, resulterend in prachtige resultaten.” Bota-Peptides Cream rekent af met expressielijntjes Deze weelderige anti-rimpelcrème ontspant gelaatstrekken en voorkomt en vermindert effectief de verschijning van expressielijntjes. Verrijkt met acht peptiden die zorgvuldig zijn geselecteerd vanwege hun antiverouderingsvoordelen, fungeert Bota-Peptides Cream als een hightech oplossing. De huid wordt gehydrateerd en de vochtbarrière versterkt, waardoor deze zichtbaar gladder en voller is en de huidtextuur wordt verbeterd voor een stralende huidteint. Kortom, een frisse, zijdezachte, lichtgewicht crème met een bloemige, fruitige geur die moeiteloos in de huid smelt. Geschikt voor alle gebruikers, gericht op expressielijntjes en rimpels. Meer informatie: G.M. Collin Nederland Tel. 0316-202043 www.gmcollin.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4