De Kapper nr 5 2023 Online

de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY HET SUCCESVERHAAL VAN BABYLISSPRO Saloninrichting Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | O k t o b e r 2 0 2 3 | 2 3 e j a a r g a n g n o . 5 | P r i j s € 1 0 , 5 0

Biodegrades within 100 days 15 x more absorbent Super hygienic and fresh Wanneer ga jij om?! WIST JE DAT JE MET SCRUMMI: • Geld kan besparen • Tijd kan besparen • Hygiënischer werkt • Het haar sneller droogt • Meer omzet kan genereren • Milieuvriendelijk werkt Nederland +31 85 016 0301 info@ecohanddoek.nl België +32 468 150 723 info@wecare4hair.com

DE KAPPER NR 5 2023 3 Colofon en De Visie De Visie de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY HET SUCCESVERHAAL VAN BABYLISSPRO Saloninrichting Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | O k t o b e r 2 0 2 3 | 2 3 e j a a r g a n g n o . 5 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/ of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl In onze rubriek ‘Ondernemen’ wordt deze keer de volgende stelling ter discussie gesteld: ‘Het middensegment heeft geen toekomst in de kappersbranche’. Het is wellicht een gedurfde bewering om aan te snijden, maar we kunnen niet ontkennen dat dit onderwerp onze aandacht verdient. Binnen de branche klinken steeds luider geluiden dat salons in het middensegment aan het verdwijnen zijn. Wat de oorzaak is? Ik denk dat er niet één duidelijke reden is waarom dit gebeurt, het is een samenloop van omstandigheden. Wat wel duidelijk is, is dat salonhouders nu actie moeten ondernemen om hun bestaansrecht in de toekomst te waarborgen. De tijd van passief ondernemen is definitief voorbij. Iemand die deze zorgen deelt, is Jeannette Koops, eigenaresse van Silhouet Kappers in Veendam en tevens Business Coach. Ook zij heeft waargenomen dat het middensegment in de afgelopen tien jaar gestaag terrein heeft verloren. Volgens haar kan dit deels worden toegeschreven aan een gebrek aan een duidelijke identiteit en visie. Het middensegment worstelt om zich te onderscheiden en heeft geen heldere strategie om te overleven in de branche. In tegenstelling tot het verleden worden ZZP'ers nu serieus genomen als concurrenten, omdat ze zich beter richten op hun doelgroep en meer aandacht besteden aan hun bedrijfsvoering. Desondanks ziet Jeannette de toekomst van het middensegment met optimisme tegemoet, maar dat er iets moet veranderen, is duidelijk. Op pagina 32 kun je haar volledige reactie op deze stelling lezen, evenals die van Nico Niessink, de eigenaar van Ministry of Beauty. HET MIDDENSEGMENT HEEFT GEEN TOEKOMST IN DE KAPPERSBRANCHE Terugkomend op het punt dat Jeannette aanstipt over het serieus nemen van ZZP'ers: dit is naar mijn mening een positieve ontwikkeling. Waarom? Omdat ze dit respect hebben afgedwongen. Voorheen werden ZZP'ers vaak geassocieerd met een 'salon' in een garage, of eerlijk gezegd, een eenvoudige ruimte met slechts een stoel en een spiegel, waar ze voor een ‘tientje’ knipten. Die tijd ligt achter ons. ZZP'ers hebben steeds vaker een heldere visie, richten zich op een specifieke doelgroep en stellen hun prijzen en diensten zorgvuldig daarop af. Ze passen zich aan de markt aan, investeren in zichzelf en daarmee in hun klanten. Dit verdient zeker erkenning. Een ZZP'er is niet 'minder' dan een ondernemer van een high-end salon; ze hanteren simpelweg een andere bedrijfsvisie. Dat maakt hen echter niet minder succesvol als ondernemer. Gelukkig zie ik ook een verandering optreden in het beeld en de waardering die mensen over zelfstandige ondernemers hebben. Enkele voorbeelden van ZZP’ers die bewust bezig zijn met hun onderneming en langetermijnvisie, vind je op pagina 42. Ik ging met verschillende ondernemers in gesprek over de visie van hun salon en hun ervaringen met het kappersmerk Elleure. Wat de saloneigenaressen zoeken in een merk, is dat ze gewaardeerd, gehoord en ondersteund worden. Dat zijn aspecten waarin Elleure volgens hen uitblinkt.

DE KAPPER NR 5 2023 4 INHOUD P. 20 COVERSTORY BABYLISSPRO Dit jaar bestaat de Nederlandse dochteronderneming van BaByliss maar liefst veertig jaar. In die veertig jaar heeft BaByliss, evenals BaBylissPRO, flink aan de weg getimmerd in Nederland. Het merk blijft continu innoveren en lanceert deze maand met trots een nieuwe föhn binnen het BaBylissPRO-assortiment, genaamd FALCO. P. 10 INTERVIEW SALONBEZOEK Het in januari door IT-specialist Bram de Hoop gelanceerde platform Salonbezoek is ontstaan uit een volgens hem niet te negeren kans. “Het was midden in de coronapandemie, toen de salons net weer hun deuren mochten openen op afspraak. Ik probeerde net zoals vele anderen mijn kapper te bereiken voor een afspraak, alleen dit bleek nog lastiger dan gedacht. Dit zette mij aan het denken: hoeveel andere salons zijn er eigenlijk die geen salonsoftware gebruiken?” P. 18 MOROCCANOIL BREIDT ASSORTIMENT UIT Moroccanoil kondigt met trots aan dat het Color Calypso-assortiment (demipermanente haarkleuringen) wordt uitgebreid met drie nieuwe Ash Gold-tinten. De nieuwe multidimensionale Ash Gold-tinten overstijgen het ‘bekende’ blond en bieden een perfecte balans tussen koel en warm, passend bij elke huidtint en haartype. P. 7 BOB STIJL OPENT NIEUWE VESTIGING Bob Stijl, gevestigd in Hoensbroek, is een chique, luxe salon met een duidelijke visie waar persoonlijke aandacht en advies de hoofdrol spelen. Bob Stijl is een familiebedrijf met diepe wortels in de kappersbranche, waarbij eigenaar Bob Heunen zelf in 2001 het stokje heeft overgenomen en de salon verder heeft uitgebouwd. 7 10 18 20

DE KAPPER NR 5 2023 5 P. 23 KIS ONDERGAAT BRANDING TRANSFORMATIE In de afgelopen jaren heeft KIS zich ontwikkeld van een merk dat in salons als een 'extraatje' werd gezien tot een volwaardig merk dat steeds meer salons volledig omarmen. Bij een volwaardig merk, hoort volgens Bram Niessink, Global Brand Director bij KIS Haircare, ook een professionele branding. De groei in de afgelopen jaren is dan ook één van de redenen geweest dat het imago van KIS een transformatie ondergaat. P. 38 JOHN’S HAIRDESIGN WERD VERBOUWD DOOR INLINE John Huis, eigenaar van John’s Hairdesign is 45 jaar geleden in het kappersvak terechtgekomen en opende vele jaren later zijn eigen salon, genaamd John’s Hairdesign. “Ik heb nooit de ambitie gehad om voor mezelf te beginnen, maar dingen lopen wel vaker anders dan je op voorhand bedenkt”, vertelt John ons. We gaan met hem in gesprek over zijn carrière en over de verbouwing, die werd verzorgd door Inline. P. 52 EVENT PAUL MITCHELL Op maandag 25 september vond op de prachtige locatie Het Houtse Meer in Den Hout het Up Close & Personal event van Paul Mitchell plaats, dat in samenwerking met Pro-Duo werd georganiseerd, de vertegenwoordiger van het merk in Nederland. Tijdens dit intieme event, waar veertig kappers aanwezig waren, werd alles vertelt over de geschiedenis en de visie van het merk en werden de nieuwste productlanceringen uitgebreid onder de loep genomen. P. 56 SALON X – HAIR CONSULTANCY Hair Consultancy is al 35 jaar een begrip binnen de wereld van haarwerken. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in op maat gemaakte haarwerken, waarbij de wensen van de cliënt centraal staan. Met een toegewijd team van vakmensen in hun eigen salon, vervaardigt Hair Consultancy haarwerken van enkel de hoogste kwaliteit materialen. 23 38 52 56

DE KAPPER NR 5 2023 6 KORT NIEUWS INSTA.LIGHT Shampoo Deze zachte shampoo reinigt het haarmild enmaakt het gemakkelijk doorkambaar, met als resultaat een zijdezachte, glanzende uitstraling. De romige textuur en de heerlijke perzikgeur zijn kenmerkend voor de INSTA.LIGHT Shampoo. Breng de shampoo gelijkmatig aan op vochtig haar, laat schuimen en spoel grondig uit. Herhaal indien nodig. INSTA.LOTION Dit masker, verrijkt met hyaluronzuur, ontwart en hydrateert het haar in enkele seconden, geeft direct een stralende glans en elimineert pluis. De lichte textuur is verfrissend en laat zich moeiteloos aanbrengen. Het maakt poreus haar glad en sluit de haarschubben. Breng het masker aan op vochtig haar na het wassen, richt je op de lengtes en punten, en draai het haar om de vingers om de werking van het product te maximaliseren. Laat het masker enkele seconden inwerken en spoel het vervolgens grondig uit. Meer informatie: z.one lab Tel. +31 (0) 413 724934 | www.zonelab.nl Instagram: milkshakehairnederland Tiktok: milkshakehairn INSTA.LIGHT VAN MILK_SHAKE®: SUPERSNELLE GLANSBEHANDELING Om de effecten van de INSTA.LIGHT salonbehandeling te verlengen, raadt milk_shake aan om de INSTA.LIGHT Shampoo en de INSTA.LOTION aan te bieden aan klanten tussen de salonbehandelingen door. Tijdens de beurs wordt een breed scala aan producten en diensten gepresenteerd die specifiek gericht zijn op professionals binnen de beauty- en kappersbranche. Zo kun je kennismaken met een diversiteit aan kappersbenodigdheden en zelfs gebruikmaken van een scharenslijpservice om je gereedschap in topconditie te houden. Daarnaast zijn er mogelijkheden om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends in haarverlenging, haarkleur en haarcosmetica. Schoonheidsapparatuur, cosmetica voor wimpers en algemene huidverzorging, en de expertise van make-up artiesten staan eveneens in de schijnwerpers. Voor professionals die zich richten op nagelverzorging zijn er manicure, pedicure en nageldesign accessoires beschikbaar. Ook baardverzorging, diverse accessoires en zelfs complete saloninrichtingen behoren tot het aanbod. Bovendien worden trainings- en opleidingscentra vertegenwoordigd, waardoor de beurs niet alleen een bron van innovatie is, maar tevens een platform biedt voor inspiratie en educatie. Een uitgebreid randprogramma maakt beide dagen compleet. Ben je actief binnen de beauty & hair sector? Dan kun je per bedrijf* twee gratis tickets bestellen via www.beautylive.eu. Drankjes en hapjes zijn inbegrepen in het ticket. OP 25 & 26 NOVEMBER VINDT DE 10E EDITIE VAN BEAUTY LIVE & HAIR FACTORY KALKAR PLAATS Dit jaar vindt de 10e editie van de gecombineerde vakbeurs Beauty Live & Hair Factory weer plaats in het Messe- en Congrescentrum Kalkar voor beauty- en hair professionals. Op 25 en 26 november kunnen vakgenoten samenkomen om de nieuwste producten, diensten en trends te ontdekken, te netwerken en waardevol advies in te winnen. *Professionals die zich hebben ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in categorieën zoals haar- en schoonheidsverzorging, pedicure, manicure, visagie en bedrijfsopleiding en -training komen in aanmerking voor deze exclusieve aanbieding. Meer informatie: Beauty Live & Hair Factory www.beautylive.eu

DE KAPPER NR 5 2023 7 INTERVIEW De salon, die al sinds 1930 bestaat, is een waar begrip in Hoensbroek. Wat begon bij Bobs grootvader en werd voortgezet door zijn vader, wordt nu met passie voortgezet door Bob zelf. De salon is opgedeeld in twee delen, waarbij Bob zich richt op unisex klanten onder de naam Bob Stijl, terwijl zijn broer zich specialiseert in herenkapsels onder de naam Coiffeur Heunen herensalon. Nieuwe uitdaging Het verhaal van Bob Stijl wordt nu, ruim twintig jaar na de overname, uitgebreid. Onlangs besloot Bob namelijk om een tweede filiaal te openen in Aken, Duitsland. “Mijn vrouw Kati komt uit Aken, evenals onze vriendenkring. Toen één van onze vrienden mij vertelde dat er een kapsalon in Aken te koop stond, besloot ik om deze kans te grijpen en het filiaal over te nemen.” Voordat de salon werd geopend op 7 september, moest er echter wel veel werk worden verzet. “De salon heeft een totale make-over gekregen. De reden? Ik wil hier precies dezelfde visie uitstralen als in Hoensbroek en daarvoor is het van belang dat de uitstraling daarbij aansluit. De nieuwe salon in Aken is een elegante ruimte met een witte gietvloer en een glanzend zwart plafond, wat bijdraagt aan de chique en luxe uitstraling waar Bob Stijl om bekend staat.” BOB STIJL OPENT TWEEDE VESTIGING IN AKEN Bob Stijl, gevestigd in Hoensbroek, is een chique, luxe salon met een duidelijke visie waar persoonlijke aandacht en advies de hoofdrol spelen. Bob Stijl is een familiebedrijf met diepe wortels in de kappersbranche, waarbij eigenaar Bob Heunen zelf in 2001 het stokje heeft overgenomen en de salon verder heeft uitgebouwd. Na maanden van hard werken opende de salon op 7 september, gevolgd door een groots openingsfeest op 16 september. “De eerste reacties zijn ontzettend positief”, benadrukt Bob. “Natuurlijk is het spannend om een nieuwe zaak te openen, zeker in een ander land, waar andere normen en waarden gelden. De Duitse markt is weliswaar conservatiever, maar daarom zijn wij juist uniek. Wij zijn meer gedurfd en zijn tegelijkertijd luxe en chic. Wij staan bekend om onze eigenzinnige aanpak, waarbij wij onze klanten niet simpelweg vragen wat ze willen, maar hen ook actief adviseren. We kijken naar de vorm van het gezicht, de kleur van de huid, persoonlijkheid en natuurlijk ook de wensen om een uniek kapsel te creëren. Ik zie het als een mooie uitdaging om de mensen in Aken kennis te laten maken met onze aanpak, kwaliteit en gezelligheid!” Samenwerking UNITE Hair De uitbreiding naar Aken is niet alleen een mooie kans voor Bob en zijn team, maar ook voor UNITE Hair, waar Bob al meer dan twintig jaar mee samenwerkt. “Ik ben ooit de samenwerking met UNITE Hair aangegaan vanwege de strakke uitstraling en hoogwaardige kwaliteit van de producten. Daarnaast verliep de samenwerking met Proud 24•7, de distributeur van het merk in Nederland, vanaf het begin af aan erg soepel. De ondersteuning van het team in termen van productpresentatie en advies is een belangrijk onderdeel van ons succes. Ze denken mee in de breedste zin van het woord en staan altijd voor ons klaar bij vragen of opmerken, dat waarderen we enorm.” Naast het team van Proud 24•7, benadrukt Bob het belang van zijn toegewijde personeel, waarvan sommige teamleden al meer dan vijftien jaar bij hem werken. “Ze spelen een cruciale rol in het succes van de salon in Hoensbroek én Aken. Ik kan de salon met een gerust hart aan hen overlaten en vertrouw hen volledig. Dat is ontzettend veel waard. Ik kan niet wachten om samen met mijn team en Proud 24•7 Bob Stijl verder uit te bouwen!” Meer informatie: Proud 24•7 | Tel. +31 (0)85 21 03 543 | www.proud247.nl

DE KAPPER NR 5 2023 8 PRODUCTNIEUWS De Pro Color Pigment Remover van L’ANZA maakt de kleur tot drie kleurhoogtes lichter in één toepassing, afhankelijk van de haartextuur, conditie en kleurgeschiedenis. Indien er meer kleurverwijdering gewenst is, kan het proces worden herhaald tot de natuurlijke kleurhoogte is bereikt. Pro Color Pigment Remover licht de eigen kleur van het haar niet op. Unieke formule Het geheim van de formule van Pro Color Pigment Remover zit in de unieke combinatie van ascorbinezuur en bentoniet. Ascorbinezuur (vitamine C) heeft een wisselwerking met de moleculen van de haarkleur, waardoor de chemische binding verbroken wordt en kleurstofdeeltjes die aan het haar vastzitten verwijderd worden. Daarnaast is het ook een antioxidant die het haar beschermt en versterkt. Bentoniet (kleimineraal) is een goede detox voor het haar, omdat het extra vuil, chemicaliën en alles wat niet van nature op het haar zit, waaronder kunstmatige kleur, verwijdert. Vita C-Plex Plus in combinatie met zeewier, biotine en gehydrolyseerd erwteneiwit helpt om de structuur en integriteit van het haar te beschermen en te behouden. EEN FRISSE START MET DE PRO COLOR PIGMENT REMOVER VAN L’ANZA L’ANZA komt met een nieuwe innovatie die zonder blondeermiddel of ontwikkelvloeistof werkt, waardoor het mild voor het haar én de natuurlijke kleur is. L’ANZA Pro Color Pigment Remover verwijdert alle soorten permanente en niet -permanente kleurstoffen, dus zowel oxiderende als directe pigmenten. Het grote verschil met een blondering is dat het natuurlijke pigment niet wordt opgelicht en de structuur en de integriteit van het haar niet wordt aantast. Mengen met water De Pro Color Pigment Remover werkt zonder gebruik van oxidanten, met een pH-waarde rond de 2. Het kan met water – geen ontwikkelvloeistof – worden gemengd wat voldoende is om de poederkristallen te activeren. Na het opbrengen wordt het haar afgedekt met een plastic mutsje en wordt het onder de droogkap gezet. Hoe hoger de temperatuur, hoe effectiever de verwijdering. Laat het 15 tot 45 minuten inwerken en controleer tussentijds of de gewenste verwijdering al is bereikt. Indien het een tintje lichter mag, kan de behandeling worden herhaald. Na afloop was en droog je het haar, waarna je het meteen opnieuw kan kleuren. Meer informatie: L’ANZA Benelux Tel. +31(0)55 5431111 | www.lanza.nl Before After

In quality we trust jjmaeslovesyou jj_maes jjmaes.be info@jjmaes.be +32 (0)2 726 71 07 Georges De Lombaerdestraat 32 B-1140 Evere België NOT MADE IN CHINA NOT MA WIL JE HET VOLLEDIGE ASSORTIMENT OP ONZE WEBSHOP ONTDEKKEN? Het Takumi meubilair is ook verkrijgbaar bij Hoogers Saloninterieurs @ Nijverdal. De inrichting en uitstraling van het kapsalon zijn belangrijke bouwstenen voor het imago van de kapper. Daar speelt de keuze van meubilair een belangrijke rol in. Wij selecteren ons assortiment zeer nauwlettend, om onze klanten een zo groot mogelijke kwalitatieve variëteit aan te bieden. YU-T vanaf € 483* RIKI vanaf € 449* *exclusief btw (0% intracommunautaire levering) MEI vanaf € 466* AMBROS vanaf € 525* YUTO-T vanaf € 1.048* KAI+RIKI vanaf € 938* YOMA vanaf € 1.022* SANSA vanaf € 1.124*

DE KAPPER NR 5 2023 10 INTERVIEW SALONBEZOEK MAAKT ONDERNEMEN EFFICIËNTER, MET SOFTWARE DIE VÓÓR JOU WERKT Het in januari door IT-specialist Bram de Hoop gelanceerde platform Salonbezoek is ontstaan uit een volgens hem niet te negeren kans. “Het was midden in de coronapandemie, toen de salons net weer hun deuren mochten openen op afspraak. Ik probeerde net zoals vele anderen mijn kapper te bereiken voor een afspraak, alleen dit bleek nog lastiger dan gedacht. Dit zette mij aan het denken: hoeveel andere salons zijn er eigenlijk die geen salonsoftware gebruiken?”, aldus Bram, eigenaar van Salonbezoek. Hij besloot een verder marktonderzoek te doen, en het resultaat was opmerkelijk: 70% van de salons in Nederland beschikt nog niet over salonsoftware. Vanuit deze conclusie werd Salonbezoek geboren. Bram had, met aanzienlijke ervaring in de IT vanuit onder meer zijn eigen IT-bedrijf een solide basis om uit voort te ontwikkelen. “Vanuit mijn andere bedrijf bouwen we websites, verzorgen we zakelijke telefonie, maar realiseerden we ook al software voor klant- en agenda beheer. Deze basis was echter nog niet volledig gericht op de behoeften van salons, maar ik was ervan overtuigd dat we met ons team die stap wél konden maken. Zo gezegd, zo gedaan en dus ontstond de eerste versie van Salonbezoek.” “Dat 70% van de salons in Nederland geen software gebruikt, betekent natuurlijk niet dat er geen sterke salongerichte software aanbieders zijn. De vraag die ik mijzelf toen stelde was waarom dan toch maar 30% van de salons gebruikmaakt van salon software, terwijl er wel degelijk aanbieders op de markt zijn. Hier zijn we met ons team verder ingedoken, om te achterhalen wat de redenen hiervoor zijn om daar vervolgens op in te kunnen spelen zodat wij voor deze doelgroep wél interessant zijn. Wat ons dan ook onderscheidt is dat we van origine een IT-bedrijf zijn, daarom kunnen we alles in eigen beheer houden en kunnen we er achter de schermen voor zorgen dat onze applicatie optimaal draait. Maar onze expertise reikt verder dan alleen software. We bieden onder de vlag van Salonbezoek ook diensten aan zoals telefonie die we slim hebben weten te integreren in onze software. Webontwikkeling is ook bespreekbaar dankzij onze achtergrond in de IT-wereld. We zijn een compact team in een dynamische werkomgeving waarin we met de tijd meegaan. Dit zie je terug in de moderne uitstraling en functionaliteit van onze software. De moderniseringsslag die we gemaakt hebben is ook iets wat de softwaremarkt in onze ogen goed kon gebruiken."

DE KAPPER NR 5 2023 11 Voor én door kappers Bram vervolgt: “Maar goed, wij kunnen wel overtuigd zijn van onze visie, het draait uiteindelijk om de wensen en behoeften van de kappers. Om die nog beter in kaart te brengen, staan we nauw in contact met een groep kappers die ons waardevolle feedback geeft. Denk hierbij aan functies die ze elders missen, maar ook inbreng over verbetering van onze eigen processen. Veel van wat je terugziet in onze software is dan ook rechtstreeks voortgekomen uit de ideeën van onze klanten. Wij vertalen die ideeën naar technisch haalbare functies zodat ze geïmplementeerd kunnen worden in de software. Kortom, we hebben alles in eigen huis, wat resulteert in korte communicatielijnen en snelle optimalisaties en aanpassingen.” Totaalpakket De meest voorkomende reden van kappers om over te gaan naar Salonbezoek software, in vergelijking met andere aanbieders, is de mogelijkheid voor een alles omvattend pakket. Bram verduidelijkt: ”Veel saloneigenaren geven er de voorkeur aan om slechts één aanspreekpunt te hebben voor hun digitale behoeften, in plaats van met verschillende bedrijven te moeten communiceren. Voor de boekhouding moeten ze naar het ene bedrijf, voor het bouwen en onderhouden van de website naar het andere, voor telefonie weer naar een ander bedrijf, enzovoort. Wij zijn in staat om dit allemaal te leveren. Met andere woorden, we gaan net een stap verder dan alleen het leveren van salonsoftware. Het is aan de saloneigenaar om te bepalen welke diensten en ondersteuningen zij wensen. We bieden ook een standaardpakket dat een agenda en een online boekingssysteem omvat, en we bieden een compleet pakket dat alle functies omvat: agenda, klantbeheer, online boekingen, kassa, voorraadbeheer en marketing. Daarnaast zijn maatwerkoplossingen, zoals het ontwikkelen van een website, ook bespreekbaar. We denken graag met onze klanten mee!” Agenda & Online boeken De meest gebruikte tools in de software zijn de agenda en het online boeken. “We hebben onze agenda met een duidelijke focus op gebruiksgemak ontworpen. Wat uniek is aan de agenda, is de Multiple Service-functie die de mogelijkheid biedt om behandelingen op te splitsen. Stel je voor dat je de behandeling ‘Verven, knippen & stylen’ aanbiedt. De tijd dat de klant in de kleuring zit, neemt doorgaans 30 tot 45 minuten in beslag, waarin je niet actief bezig bent met je klant. Dankzij de samenwerking met de boekingswidget blijven deze 30-45 minuten beschikbaar voor andere klanten om te boeken. Hierdoor wordt je agenda optimaal benut en wordt je tijd efficiënt ingevuld.” Een ander belangrijk deel in de software is natuurlijk het online boeken. “Dankzij onze realtime boekingswidget voorkom je dubbele boekingen of complicaties en kunnen klanten moeiteloos afspraken maken. Ook buiten de openingstijden van je salon blijven de afspraken gewoon binnenstromen, dit is erg fijn voor jou, maar nog fijner je klanten. Op deze manier zijn ze voor het maken van een afspraak niet meer gebonden aan de openingstijden van de salon. De widget wordt volledig geïntegreerd in jouw website, ook de kleurstelling kan worden afgesteld aan je huisstijl. Verder kun je ook kiezen tussen het wel en niet tonen van de tijdsduur en prijzen, informatie bij de behandelingen en kun je onbeperkt categorieën en diensten toevoegen. Heeft de salon geen website maar wil de saloneigenaar wel graag online boekingen ontvangen, dan faciliteren wij een gratis landingspagina met logo en basisgegevens van de salon. Zo kunnen ze toch online boekingen ontvangen.” Klantbeheer De functie ‘klantbeheer’ is uiteraard ook onmisbaar binnen de software. Bram legt uit: “Alle informatie van jouw klanten is georganiseerd weergegeven, zo gedetailleerd als je zelf wilt. Denk aan: historie van aankopen, verjaardagen, gebruikte producten maar ook voor- en na foto’s. Deze data kun je later weer gebruiken in je communicatie naar klanten toe, bijvoorbeeld door afspraakbevestigingen en -herinneringen per SMS te versturen. Ook kun je jouw klanten motiveren om afspraken te boeken door speciale acties of kortingen aan te bieden, eventueel gekoppeld aan iemands persoonlijke data, zoals verjaardagen. Je kunt je marketingstrategie eenvoudig automatiseren door vooraf geprogrammeerde schema’s te gebruiken om promotieberichten op het juiste moment te versturen.” Kassa Iets wat ook niet mag ontbreken in het systeem is de kassa. “Met ons kassasysteem kun je niet alleen betalingen naadloos verwerken, maar ook producten verkopen, lidmaatschappen beheren, cadeaubonnen inwisselen en uitgeven, bedragen splitsen en fooien toevoegen.” WE VERTREKKEN PAS WANNEER IEDEREEN ZICH ER COMFORTABEL MEE VOELT Voorraadbeheer Eén van de meeste intelligente functies is volgens het team van Salonbezoek het voorraadbeheer. “Hiermee kun je jouw volledige voorraad tot in de kleinste details bekijken, beheren en moeiteloos verwerken in uitgebreide rapportages. Het voorraadbeheer communiceert automatisch met ons kassasysteem, dus wanneer een een product is verkocht of afgeboekt voor eigen gebruik, registreert het systeem dit meteen en wordt dit automatisch doorgevoerd in de voorraad.” Persoonlijke begeleiding Kortom, Salonbezoek biedt een verscheidenheid aan functies die saloneigenaren en medewerkers ontzorgen op verschillende vlakken. Een uitgebreid functiepakket gaat volgens Bram vaak gepaard met het idee dat het ingewikkeld is, maar dat is volgens hem onterecht. “Eén van de redenen waarom saloneigenaren geen gebruik willen maken van software of overstappen naar een andere leverancier is omdat ze denken dat het veel tijd en energie kost. Wij willen ze graag het tegendeel bewijzen”, benadrukt zijn collega Vincent. “Hoe we dat doen? Door onze persoonlijke en toegankelijke benadering én ondersteuning. We brengen een bezoek aan de salon om de wensen en behoeften in kaart te brengen en te adviseren over de mogelijkheden. Voordat de salon de software in gebruik neemt, hebben wij de juiste data al geïmporteerd en komen we nogmaals langs om de saloneigenaar en, indien van toepassing, het team vertrouwd te maken met de software en hen te begeleiden. We vertrekken pas wanneer iedereen zich er comfortabel mee voelt, in de praktijk blijkt dit proces buitengewoon snel te verlopen. Dat is natuurlijk ook het idee achter ons product: we willen saloneigenaren ontzorgen, zodat ze zich weer bezig kunnen houden met het verzorgen van de klanten.” Ervaar Salonbezoek drie maanden gratis! Speciaal voor de lezers van vaktijdschrift De Kapper heeft Salonbezoek een kennismakingsactie. “Wij kunnen wel vertellen wat ons uniek maakt en welke voordelen we voor jouw salon kunnen bieden, maar de beste reclame is je eigen ervaring. Om je op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met Salonbezoek, is de software de eerste drie maanden gratis met de code: SALONBEZOEK25. Na afloop kun je een abonnement afsluiten, maar je mag het ook, geheel kosteloos, opzeggen. Echter zijn wij er natuurlijk van overtuigd dat je na drie maanden niet meer zonder wilt”, stelt Bram. Meer informatie: info@salonbezoek.nl Tel. +31 (0)85 130 20 20 www.salonbezoek.nl

DE KAPPER NR 5 2023 12 TRENDCOLLECTIE In deze collectie worden de geometrische vormen en lijnen die inherent zijn aan deze stijl vertaald naar het haar: rechte en gepolijste snitten, zigzag, kubieke formaten en rechte en precieze lijnen, waarbij altijd, door middel van styling, een compleet beeld wordt gecreëerd. Natuurlijke kleuren worden gemengd met andere kleuren die luxe symboliseren, om de pracht van deze periode tussen de twee wereldoorlogen weer te geven. TONI ESPIGARES LAAT ZICH INSPIREREN DOOR ARTISTIEKE STROMING Art Deco is een artistieke stroming uit de jaren twintig die alle soorten kunst beïnvloedde, zoals design en mode. Deze stroming diende als inspiratie voor de gelijknamige trendcollectie van Toni Espigares. Credits Haar: Toni Espigares @toniespigarespostigo Salon: Toni Espigares Hair and Makeup Studio Fotografie: Esteban Roca @esteban_roca_photo Make-up: Toni Espigares @toniespigarespostigo Styling: Toni Espigares @toniespigarespostigo Producten: Schwarzkopf Professional @schwarzkopfpro.spain

DE KAPPER NR 5 2023 13 KAPPERSBENODIGDHEDEN De e-kwip+ Elegance, gemaakt van 440C Japans staal, is beschikbaar in twee maten, namelijk 5.5” en 6.0”, en onderscheidt zich voornamelijk door de extreem fijne punt. Dit is ideaal voor absoluut precisiewerk, iets waar ook steeds meer vraag naar is. Verder kenmerkt de schaar zich door zijn extra slanke ergonomische design. Hierdoor ligt de schaar comfortabel in de hand, waardoor precisiewerk nog gemakkelijker wordt. Voor het modelleren is er ook een 5.5” versie beschikbaar met 30 tanden, waardoor je nog meer controle hebt over het creëren van perfecte volumes. Ten slotte biedt de Elegance-schaar perfecte volumecontrole, waardoor elke knipbeweging met uiterste precisie kan worden uitgevoerd. Daarnaast biedt e-kwip+ een garantie van drie jaar op gratis reparatie en slijpservice, ongeacht hoe vaak, om de duurzaamheid en langdurige prestaties van de schaar te waarborgen. HAARO KONDIGT DE INTRODUCTIE VAN NIEUWE SCHAREN AAN HAARO kondigt de introductie aan van nieuwe scharen binnen het assortiment, namelijk de e-kwip+ Elegance en de e-kwip Harmony, beide beschikbaar als knipschaar en modelleerschaar. DE E-KWIP+ ELEGANCE IS GEMAAKT VAN 440C JAPANS STAAL EN ONDERSCHEIDT ZICH VOORNAMELIJK OOR DE EXTREEM FIJNE PUNT De e-kwip Harmony is voorzien van een 3D-Ergo handgreep met een verzonken duimoog, wat zorgt voor een comfortabele grip en minder vermoeidheid tijdens langdurig gebruik. Verder zorgt de zichtbare kogelgelagerde schroef voor het eenvoudiger en soepeler openen en sluiten van de schaar. De e-kwip Harmony is eveneens gemaakt van Japans staal, wat staat voor duurzaamheid en scherpte. Bovendien biedt de modelleerschaar met 20% knipvermogen de mogelijkheid om fijne textuur in het haar aan te brengen, waardoor je creatieve vrijheid hebt in je styling. Daarnaast kun je de schaar ook gebruiken na een standaard modelleerschaar met 40% knipvermogen, om de coupe in precisie af te werken. Als extraatje wordt de Harmony-schaar geleverd met een gratis knipkam in de kleur zwart. Korting op de scharen Kappers en haarstylisten kunnen nu profiteren van een korting op beide scharen. Voor dit najaar heeft Haaro namelijk een actiebrochure ontwikkeld, waarin verschillende aantrekkelijke aanbiedingen te vinden zijn, ook met betrekking tot Elegance en Harmony. Neem voor meer informatie contact op met jouw groothandel of met: HAARO Friseurbedarf GmbH Tel. +49 (0)212 3825620 www.e-kwip.de e-kwip Harmony e-kwip+ Elegance

DE KAPPER NR 5 2023 14 EVENT Deze dag, die volledig in het teken stond van het delen van kennis en inspiratie binnen de NATULIQUE-familie, werd afgetrapt met een lunch. Vervolgens vond de modeshow plaats, die werd opgedeeld in verschillende thema’s. “NATULIQUE zet zich in voor dierenwelzijn, de gezondheid van mensen en het behoud van onze planeet, zonder concessies te doen aan de resultaten. De thema's tijdens de modeshow weerspiegelden deze waarden. De modellen droegen vintage kleding en stalen de show met kapsels die gecreëerd waren met de producten van het merk”, aldus Mette. “ONZE MISSIE? DE BEAUTY-INDUSTRIE DUURZAMER EN GEZONDER MAKEN” Bij het NATULIQUE World Beauty Forum, dat plaatsvond op 11 september in De Nieuwe Liefde in Amsterdam, waren kappers vanuit de hele wereld aanwezig om het 25-jarig jubileum van het Deense merk te vieren, dat is gespecialiseerd in natuurlijke haarproducten. “Iedereen zou veilige schoonheidsproducten moeten kunnen gebruiken, daar willen wij ons steentje aan bijdragen”, aldus Mette Lykkegaard, één van de oprichters van het merk. “We zijn ontzettend blij dat we onze partners uit verschillende landen tijdens deze dag hebben mogen verwelkomen om samen in de wereld van natuurlijke haarverzorging, -styling en -kleuring te duiken.” Het verhaal achter NATULIQUE Tijdens deze inspirerende dag hadden we de gelegenheid om in gesprek te gaan met Mette en met Yentl Murk Jansen, gezondheidswetenschapper en brandmanager bij NATULIQUE, over de kernwaarden en unieke eigenschappen van het merk. Maar voordat we dieper ingaan op de visie van het merk, nemen we een stap terug naar het begin, 25 jaar geleden. Mette: “Op mijn 28e kreeg ik de diagnose borstkanker. Dat was een wake-up call voor mij. Ik besefte hoe schadelijke chemicaliën in cosmetische producten het risico op kanker kunnen verhogen. Ik was me er destijds niet van bewust dat de producten die ik al jarenlang gebruikte schadelijk waren voor mijn huid en gezondheid. Daarom heb ik mezelf ten doel gesteld om veilige producten te ontwikkelen voor iedereen. Vanuit die missie is NATULIQUE ontstaan.” Een concept dat symbool staat voor een vreugdevol en prachtig leven, allesomvattend en holistisch, dat is precies wat NATULIQUE is. In een tijd waarin steeds meer merken beweren zich te richten op welzijn en duurzaamheid, is het van belang om onderscheid te maken tussen merken die deze principes als een marketinginstrument gebruiken en merken die vanuit een diepgewortelde visie zijn ontstaan. “Bij NATULIQUE kun je er absoluut op vertrouwen dat je een bewust merk in je salon introduceert. Omdat onze producten uit Denemarken afkomstig zijn, ondergaan ze strikte controles op aspecten zoals menselijke uitbuiting, dierenwelzijn, milieubescherming, en oogstmethoden, enzovoort. Dit resulteert in

DE KAPPER NR 5 2023 15 een strenge kwaliteitscontrole en we kunnen met trots vertellen dat we verschillende certificeringen, waaronder The Vegan Certification, hebben mogen ontvangen”, aldus Mette. Yentl voegt toe: “Wij willen een gamechanger zijn in de industrie. Wij zien een toekomst voor ons waar het kappersvak en duurzaamheid hand in hand gaan, zonder in te leveren op resultaat.” Het assortiment Wat 25 jaar geleden begon met een relatief klein assortiment, bestaande uit drie shampoos, drie conditioners en een zeer kleine stylingreeks, is inmiddels uitgegroeid tot een volledig salonconcept. “We hebben ons assortiment stapsgewijs uitgebreid”, vertelt Mette. "Na vier jaar voegden we een kleurlijn aan ons aanbod toe, en we waren pioniers in het aanbieden van kleuring met biologische ingrediënten zonder ammoniak en parabenen. We wilden de industrie echt veranderen, dus het was van essentieel belang dat onze kleuren effectief waren, langdurig resultaat boden en tegelijkertijd duurzaam waren. De ontwikkeling van deze kleurproducten was dan ook een langdurig proces. We zetten stap voor stap onze missie voort om de wereld te veranderen. We zijn er stellig van overtuigd dat we de beauty-industrie duurzamer en gezonder kunnen maken.” Intensieve samenwerking met kappers Naast de bijzondere waarden en hoogwaardige kwaliteit van het merk, kiezen kappers ook om een andere belangrijke reden voor NATULIQUE. Mette: “NATULIQUE heeft zijn wortels in Scandinavië, waar puurheid centraal staat. Die puurheid weerspiegelt zich in elk aspect van ons bedrijf, inclusief onze medewerkers. We merken dat onze partners, de kappers, dit enorm waarderen. Bij NATULIQUE zijn onze partners geen nummer, ze worden sterk gewaardeerd. Iedereen heeft inspraak en zeggenschap. We zijn een familie waarin iedereen gelijk is.” Dat iedereen een stem heeft, blijkt ook uit de modeshow tijdens het evenement. Yentl voegt toe: “Elke kapper die heeft bijgedragen aan de modeshow had de vrijheid om zijn of haar eigen creatieve inbreng te leveren. Dit maakt een evenement leuk en divers.” Nieuw huidverzorgingsmerk: LYKKEGAARD De missie van Mette om een gezondere en duurzamere toekomst te bevorderen in de beauty-industrie gaat verder dan alleen haarverzorging. Daarom heeft ze haar eigen luxueuze huidverzorgingsmerk gecreëerd, genaamd LYKKEGAARD. “De merknaam is afgeleid van mijn achternaam en omvat het Deense woord ‘lykke’, wat blijdschap, geluk en voorspoed betekent. LYKKEGAARD is ontwikkeld om een assortiment van natuurlijke en luxe huidverzorgingsproducten te bieden voor iedereen. Het merk volgt strikte normen op het gebied van ingrediënten, kwaliteit en duurzaamheid. Ik vind het geweldig dat zowel mijn dochters als mijn moeder de LYKKEGAARD-producten kunnen gebruiken. Het is echt een bewijs van hoe de producten alle leeftijden omarmen”, vertelt Mette. Op de vraag of de producten gebruiksvriendelijk zijn, antwoordt Mette: “Het is een compacte lijn waarmee je door dagelijks te kijken wat je huid nodig heeft de producten kan mixen en matchen met elkaar voor het beste en mooiste resultaat.” De huidverzorgingsproducten van LYKKEGAARD zijn ook in de kapsalons toe te passen. Zo kan je onder andere met de NATULIQUE Scalpbrush en de LYKKEGAARD Micelair 3 in 1 Tonic kalk uit het haar verwijderen en een boost voor de hoofdhuid geven. Daarmee is het ideaal voor kapsalons. “Door deze producten aan te bieden in de kapsalon krijgt de klant een nog betere behandeling van hoofdhuid, haar en mind”, stelt Yentl. Kortom, met de producten van NATULIQUE en LYKKEGAARD kies je voor natuurlijke, gecertifieerde producten waarmee je de wereld en jezelf duurzamer en gezonder kunt maken. “NATULIQUE is vanaf het allereerste begin biologisch geweest en zal dat altijd blijven, net als LYKKEGAARD. We zijn buitengewoon trots op het feit dat we onze missie niet alleen omarmen, maar ook delen met al onze partners die voor deze merken hebben gekozen en blijven kiezen, dag na dag”, besluit Mette. Meer informatie: NATULIQUE Nederland Tel. +31 (0)15 3690741 | www.natulique.nl

www.glynt.com WIJ BEGRIJPEN HAAR. GLYNT staat al tientallen jaren voor de combinatie van natuur en wetenschap. Wij zijn verheugd u nu GLYNT te kunnen voorstellen met een nieuw design, nieuwe formules en een nog duurzamer concept. Wilt u kennismaken met de nieuwe GLYNT? Wij zien uit naar uw telefoontje: 06-224 905 46 of uw e-mail naar info@glynt.com.

DE KAPPER NR 5 2023 17 KAPPERSBENODIGDHEDEN Een van de opmerkelijke mijlpalen in de geschiedenis van ETI was de introductie van de Turbodryer, die in de vroege jaren één van de allereerste haardrogers was met een universele borstelmotor, waardoor de droogtijd aanzienlijk werd verkort. In de loop der jaren heeft ETI voortdurend geïnnoveerd, met in 2014 de toewijding aan milieuvriendelijke materialen en een specifieke focus op krachtige, lichte apparaten met een kenmerkend Italiaans ontwerp en stijl. ETI heeft zich bewust ingezet voor milieuvriendelijke praktijken, waaronder de ontwikkeling van een eigen zonnepanelenpark en het stimuleren van het gebruik van recyclebare onderdelen en materialen. De voortdurende zoektocht naar lichtgewicht en energiezuinige apparaten blijft bestaan, zonder concessies te doen aan de vermaarde kwaliteit van ETI. Een groene toekomst is bij ETI reeds werkelijkheid geworden. Ontdek de nieuwste technologie met de ETI MAESTRO Wahl Nederland heeft al geruime tijd de distributie van ETI haardrogers in de Benelux verzorgd en introduceert nu het nieuwste model, de ETI MAESTRO. De MAESTRO combineert elegantie en functionaliteit in een compact formaat. Deze krachtige föhn (1650/2000W en 110.000 RPM) is uitgerust met een borstelloze motor met drie snelheidsinstellingen, wat zorgt voor een stille luchtstroom. Bovendien zijn er negen temperatuurinstellingen beschikbaar om efficiënt te MAAK KENNIS MET DE ETI MAESTRO Sinds 1979 heeft ETI zich toegelegd op het ontwerpen, produceren en wereldwijd distribueren van professionele föhns, tools en accessoires voor kappers, met een strikte nadruk op de hoogste kwaliteitsnormen. Gedurende meer dan 40 jaar is er voortdurend geïnvesteerd in innovatie en onderzoek. werken en de droogtijd voor elke klant te minimaliseren. Dankzij de ionentechnologie wordt statisch en pluizig haar na het föhnen voorkomen. De "cold shot"-functie helpt om het kapsel perfect te definiëren en te fixeren. De föhn wordt geleverd met twee click & turn mondstukken en één diffuser. De MAESTRO ligt licht in de hand, vergelijkbaar met een smartphone, en met het lange netsnoer van 3,8 meter heb je ongekende bewegingsvrijheid voor comfortabel werken met deze professionele föhn. Bovendien beschikt de föhn over een "self cleaning functie". Voor een grondige reiniging verwijder je eenvoudig het filter voordat je de zelfreinigende functie activeert. De motor draait vervolgens in omgekeerde richting, waardoor stof uit de föhn wordt geblazen. Dit essentiële onderhoudsproces verlengt de levensduur van het apparaat. Meer informatie: Wahl Nederland BV Tel. +31 (0)571 268360 | www.wahl.nl

DE KAPPER NR 5 2023 18 PRODUCTNIEUWS De Color Calypso collectie bestaat uit makkelijk te gebruiken formules, die een groot aantal tonen en technieken mogelijk maken en bovendien het haar voeden en beschermen. De collectie wordt versterkt door het gepatenteerde ProArginine + ArganID®, een baanbrekende technologie die uitzonderlijke bescherming biedt tijdens het hele kleurproces. Moroccanoil Color Calypso heeft bewezen de volgende voordelen te bieden: - Verbetert de integriteit van het haar* - 56% meer verzorgd en handelbaar haar** - 9+ weken een levendige kleur zoals in de salon*** Belangrijkste ingrediënten ProArginine: een type aminozuur dat van nature voorkomt in de haarvezel. In oorspronkelijke staat is het zeer alkalisch. Wanneer het in hogere, actieve concentraties wordt gebruikt, wordt het een krachtig alkaliserend middel dat goed is voor je haar en de kleurchemie ondersteunt. Nadat ProArginine klaar is met haar alkaliserende functie verbetert het de integriteit van het haar, waardoor het haar er gezonder uitziet en de kleur langer behouden blijft. ArganID®: positief geladen microdeeltjes arganolie worden aangetrokken door de negatief geladen haarvezels. Hierdoor kunnen de krachtige antioxidanten en vitamines van arganolie tot diep in de cortex van het haar doordringen. MOROCCANOIL® BREIDT ASSORTIMENT UIT EN PRESENTEERT NIEUWE AMBASSADOR Moroccanoil kondigt met trots aan dat het Color Calypso-assortiment (demi-permanente haarkleuringen) wordt uitgebreid met drie nieuwe Ash Gold-tinten. De nieuwe multidimensionale Ash Gold-tinten overstijgen het ‘bekende’ blond en bieden een perfecte balans tussen koel en warm, passend bij elke huidtint en haartype. De Color Calypso Collection wordt daarmee uitgebreid tot 47 tinten, bedoeld voor kleurbehandelingen door professionals. Gebruik Meng één deel Color Calypso Demi-Permanent Cream Color met twee delen Oxidative Cream Developer 5 vol. in een niet-metalen kom of applicatieflesje. Na het mengen dien je het onmiddellijk te gebruiken. Het kan worden aangebracht op vochtig of droog haar. De kleurontwikkeling duurt tot ongeveer twintig minuten zonder warmte, of tot vijftien minuten met warmte. Samenwerking Matt Rez Gelijktijdig met deze lancering kondigt het merk de samenwerking aan met Moroccanoil Global Celebrity Colorist Matt Rez, die Moroccanoil-producten zal gebruiken voor zijn celebrity hairstyling en zijn expertise zal gebruiken voor trendvoorspellingen en contentcreatie. De afgelopen tien jaar was Matt Rez colorist voor beroemdheden als Adele, Angelina Jolie, Hailey Bieber en Kendall Jenner. Zijn werk is te zien geweest in grote tijdschriften als Vogue, Allure, Vanity Fair en ELLE, maar ook op televisie, in films, op rode loper-evenementen en meer. Matt is erg enthousiast over de samenwerking: "Ik vind het geweldig om deel uit te maken van de Moroccanoil-familie als Global Celebrity Colorist, want ik waardeer een haarkleurmerk dat de integriteit van het haar van mijn klanten voorop stelt en natuurlijke kleurresultaten levert. Met de ingebouwde Repairtechnologie zorgt Moroccanoil voor gezond uitziend haar, iets dat voor mijn vak en passie voor haarkleur altijd prioriteit heeft gehad.” Moroccanoil Professional Haircolor is verkrijgbaar bij Beautydistrict. Neem contact op met de afdeling Sales Support via +31 (0)85 - 489 6333, www.beautydistrict.nl of info@beautydistrict.nl. Volg Beautydistrict ook op Instagram: @beautydistrictlab. * Gebaseerd op een klinische test waarin het ProArginine + ArganID® systeem van Moroccanoil werd vergeleken met alternatieve alkaliserende middelen en onbehandeld haar. ** Gemiddelde conditioning-voordelen behaald op basis van kleurtintselectie. *** Gebaseerd op een gemiddelde van 3 wasbeurten per week.

NIEUW! #knotaproblem Van dagelijks probleem naar een plezierige, pijnvrije ontklit ervaring, dat is het uitgangspunt van The Knot Dr. Bij de borstels van The Knot Dr. is rekening gehouden met kinderen, zwemmers, sporters, reizigers en haarsalons. Kortom; voor ieder een passende borstel! De haarborstels hebben een ergonomisch design en zijn verpakt in recyclebaar materiaal. Bekijk het complete assortiment Vraag ernaar bij uw kappersgroothandel! Meer informatie? Bezoek onze website www.proud247.nl of bel ons op +31 (0)85-21 03 543

DE KAPPER NR 5 2023 20 COVERSTORY BaByliss bestaat dit jaar veertig jaar in Nederland, maar de oorsprong van het merk gaat verder terug. “BaByliss is in 1961 opgericht door de samenwerking van René Lelièvre en Roger Lemoine, twee gerenommeerde haarstylisten uit Parijs, en zakenman M. Feldblum. De twee kappers hebben, vanuit een kleine kapsalon in de wijk Monmarte, de elektrische krultang uitgevonden die BaByliss beroemd heeft gemaakt”, vertelt Hans enthousiast. In de jaren die volgden, breidde BaByliss zijn assortiment steeds verder uit. In 1983 maakte BaByliss zijn intrede op de Nederlandse markt en rond 1995 werd BaByliss Nederland een volledige dochteronderneming. In 1998 zag de professionele divisie BaBylissPRO het levenslicht en dat werd ook in Nederland vrijwel direct een groot succes. Op de vraag wat het voordeel is van een dochteronderneming in Nederland voor kappers en barbers, antwoordt Audrey: “BaBylissPRO is sinds de oprichting steeds verder gegroeid, maar streeft er altijd naar om het persoonlijke contact te waarborgen. Onze ambassadors, de kappers en barbers die onze producten gebruiken, zijn ontzettend veel waard en dat moeten we ook laten merken. Hoe? Door dat niet alleen te benoemen, maar ook te bewijzen. Door dochterondernemingen behoud je korte lijnen met de ambassadors in dat land én met het moederbedrijf. We kunnen ontzettend snel schakelen, dus ook de kappers en barbers zitten dicht op het vuur. We beloven met hun feedback en nieuwe ideeën aan de slag te gaan en handelen daar ook écht naar.” Inzichten van kappers en barbers Een indrukwekkend voorbeeld hiervan is de gloednieuwe föhn van BaBylissPRO, genaamd FALCO. In september 2023 maakte FALCO zijn entree na jaren van toegewijd onderzoek en ontwikkeling, waarbij de behoeften van stylisten centraal stonden in de innovatie. Audrey: “De ideeën voor onze innovaties komen niet uit de lucht vallen. Ze worden gevormd door de feedback van onze ambassadors. Het voortdurende gesprek met hen over hun ervaringen en wensen is een essentieel onderdeel van ons ontwikkelingsproces. Ook de nieuwe föhn is geïnspireerd door de inzichten van 's werelds meest vooraanstaande kappers en barbers.” HET SUCCESVERHAAL VAN BABYLISSPRO Dit jaar bestaat de Nederlandse dochteronderneming van BaByliss maar liefst veertig jaar. In die veertig jaar heeft BaByliss, evenals BaBylissPRO, flink aan de weg getimmerd in Nederland. Wat de sleutel tot het succes is geweest in de afgelopen jaren? Volgens Audrey Gilson, Marketing Manager Benelux, is het succes onder andere te danken aan de innovatiedrang. Het merk blijft continu innoveren en lanceert deze maand met trots een nieuwe föhn binnen het BaBylissPRO-assortiment, genaamd FALCO. De ontwikkeling van dit nieuwe product is niet over één nacht ijs gegaan. “De ontwikkeling heeft in totaal drie jaar geduurd. We lanceren pas iets als we er echt voor meer dan 100% van overtuigd zijn dat het van toegevoegde waarde is voor kappers en barbers en de kwaliteit heeft waar BaBylissPRO al jaren om bekendstaat”, aldus Hans Koopman, Algemeen Directeur Benelux.

DE KAPPER NR 5 2023 21 Drie jaar onderzoek Dat de ontwikkeling van de föhn drie jaar heeft geduurd, is niet zonder reden. Hans legt uit: “Wij willen tools ontwikkelen die voldoen aan de veeleisende normen van professionele haarstylisten en barbers en daarvoor is het van groot belang om uitgebreid onderzoek te doen, zoveel mogelijk data te verzamelen en uitgebreide tests uit te laten voeren, onder andere door onze ambassadors, om uiteindelijk tot een product te komen dat écht het verschil gaat maken. Ik durf te stellen dat FALCO zo’n product is. FALCO is de meest stille föhn ooit vervaardigd door BaBylissPRO, uitgerust met baanbrekende technologieën en functies die specifiek zijn ontworpen om te voldoen aan de meest veeleisende wensen van kappers en barbers.” Geavanceerde technologieën FALCO is een toonbeeld van geavanceerde technologie in een uiterst compacte behuizing. Audrey legt uit: “Met zijn krachtige 2000W professionele digitale motor, die razendsnel werkt, biedt FALCO een luchtsnelheid van 244 km/u, een luchtstroom van 55 m3, en een luchtdruk van 2.976 Pa. Het beschikt zelfs over een exclusief uitlaatrooster dat is ontworpen om de luchtsnelheid te optimaliseren.” Waar ook veel onderzoek naar is gedaan, is om de föhn zo geluidsarm mogelijk te maken. Hans: “FALCO is doordacht ontworpen om de stilste in zijn klasse te zijn, met een geluidsniveau van slechts 70 dB. Dit is bereikt door de digitale motor te kalibreren om storende hoge tonen te elimineren. Het biedt verlichting in salons waar meerdere föhns tegelijkertijd worden gebruikt, en het maakt communicatie met klanten makkelijker, zelfs in drukke omgevingen.” Daarnaast beschikt FALCO over nauwkeurige regelingen voor warmte en snelheid, met drie snelheids- en vier temperatuurinstellingen om perfecte resultaten te bereiken, ongeacht het haartype en de textuur. “Het is optimaal ingesteld om extreme hitte te vermijden, en met een koude luchtstoot kan de föhn het haar glans geven, zorgen voor een perfecte fixatie en het kapsel op zijn plaats houden. Deze veelzijdigheid in warmte- en snelheidsopties is cruciaal bij het werken met verschillende haartexturen en het creëren van diverse stijlen. Bovendien zorgt de geheugenfunctie ervoor dat je direct terugkeert naar de laatst gebruikte instelling, zonder deze opnieuw te hoeven selecteren, ideaal toch?”, vertelt Audrey. Een ander belangrijk kenmerk van FALCO, is de centrale ionengenerator. Hans: “De centrale ionengenerator produceert miljoenen negatieve ionen om de spanning die wordt veroorzaakt door statische elektriciteit aan het haaroppervlak te verminderen, en het reguleert actief pluizig haar.” Gebruiksvriendelijk Tot slot benadrukt Hans dat FALCO is ontworpen met de juiste ergonomie in gedachten. “De behuizing blijft koel, waardoor je de föhn op de meest comfortabele manier kunt vasthouden. Daarnaast is het 2,8 meter lange snoer draaibaar en roteerbaar, waardoor het flexibiliteit biedt en spanning in de pols en onderarm van haarstylisten vermindert. Tot slot is hij licht van gewicht, wat van cruciaal belang is voor professioneel gebruik in de salon.” De gebruiksvriendelijkheid van FALCO wordt verder benadrukt door het verwijderbare magnetische achterfilter met elektronische detectie. “Dit filter is zelfuitlijnend en kan eenvoudig worden verwijderd en gereinigd. Voor extra veiligheid schakelt de stroom automatisch uit wanneer het filter wordt verwijderd”, legt Hans uit. Kortom, met de introductie van FALCO bewijst BaBylissPRO trouw te blijven aan zijn belofte om te innoveren, te luisteren naar de experts in het veld, en professionals te voorzien van tools die hen in staat stellen om hun creativiteit tot leven brengen. “BaByliss bestaat dit jaar veertig jaar in Nederland, maar het succesverhaal is nog lang niet afgelopen. We zitten boordevol nieuwe ideeën en de volgende productlanceringen staan al op de planning”, besluit Hans. Meer informatie: BaBylissPRO Tel. +31 (0)30 2219630 | www.babylisspro.eu FALCO IS DE MEEST STILLE FÖHN OOIT VERVAARDIGD DOOR BABYLISSPRO, UITGERUST MET BAANBREKENDE TECHNOLOGIEËN EN FUNCTIES DIE SPECIFIEK ZIJN ONTWORPEN OM TE VOLDOEN AAN DE MEEST VEELEISENDE WENSEN VAN KAPPERS EN BARBERS

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4